• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svårt att se att Tudor kan göra en mer perfekt modernt uppdaterad Snowflake submariner än denna Pelagosen. För mig är det slutstation. Okej, det finns en del som alltid kommer efterfråga stål, det köper jag. Men alla rätt annars.

Är titan generellt så mycket dyrare dock? Ser att den har ungefär samma prisrelation till BB58 som original Pelagos till BB (41mm)

Tavlan? E det inte bezelen som va sunbrushed.

Båda, men subtilare på tavlan.

tavla.png

Känns som att det blir knivigt och tar tid att få loss en från AD.. Får sätta mitt hopp till att @Limeee får loss en tidigt😉
Japp, han lär ju sälja den senare samma vecka. Har hört att han filar på en annons redan nu. 🤪

Lite trist att man gått bort från claspen som finns på den större modellen och kör T-fit. Gillade den andra.
Men kommer den i blått på 39 OCH 11.8mm så är det grymt! :woot:

Japp, han lär ju sälja den senare samma vecka. Har hört att han filar på en annons redan nu. 🤪

Lite trist att man gått bort från claspen som finns på den större modellen och kör T-fit. Gillade den andra.
Men kommer den i blått på 39 OCH 11.8mm så är det grymt! :woot:
I reklamfilmen är dom väldigt tydliga med att detta är en Pelagos huvudsakligen för strand, nattklubb och gym, men poängterar att man KAN använda den till dykning också. Genidrag att gå för T-fit på denna enligt mig. Den riktiga finns ju kvar i kollektionen också.

I reklamfilmen är dom väldigt tydliga med att detta är en Pelagos huvudsakligen för strand, nattklubb och gym, men poängterar att man KAN använda den till dykning också. Genidrag att gå för T-fit på denna enligt mig. Den riktiga finns ju kvar i kollektionen också.
Har dessvärre inte hunnit kolla den ännu (möten), så mer stage diving alltså. 😂
Men som sagt gillar den skarpt och snacka om att man skapat ett bra Sub alternativ. Sammantaget fortsätter Wilsdorf att leverera imponerande helheltstänk för både Tudor & Rolex.

Har dessvärre inte hunnit kolla den ännu (möten), så mer stage diving alltså. 😂
Men som sagt gillar den skarpt och snacka om att man skapat ett bra Sub alternativ. Sammantaget fortsätter Wilsdorf att leverera imponerande helheltstänk för både Tudor & Rolex.
Nått åt det hållet! James Stacey skriver att den är en 25mm dykförlängning i claspet också dock. Ska bli spännande att se mer hands on material.

Jag har inte varit inne på 100 år känns det som och klockor har inte varit så hett men den nya Pelagosen dök upp i mitt flöde på Instagram. Vilken dröm!

• Like
Reactions: PGM
Jag vill inte vara en party pooper men San Martin släppte sin 39mm före Tudor (dock i stål). :p (jag vet att original flingan kom mycket tidigare.)
Håller med att sunburst känns väldigt konstigt på en Pelagos samt det faktum att man marknadsför denna som en tjejklocka som man har på stranden och klubben :facepalm:
D1.jpg

Tillbaka
Topp