• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mr. Potatohead

Omega
2-Faktor
Tråkigt att du inte kunde hämta den. Hur ställde du dig i kö, fysiskt på plats? Varför skulle man inte kunna dra av momsen? Borde inte vara några problem då du ska införtulla/momsa när du kommer till Sverige.
Ja, skrev upp mig på plats. Vet dock inte om man måste göra det eller om det går att göra på distans. Du har nog inget att förlora på att maila dem och fråga om du är intresserad. Du måste dock vara på plats fysiskt när du hämtar klockan. Så här stod det i mailet:

”The watch is currently £3090.00, but final price is upon collection. Also, as part of the guidelines, United Kingdom is now a NON-VAT country, meaning claiming tax back is exempt from any purchases you make within the United Kingdom.”

Jag är brutalt dålig insats i hur det här med moms fungerar och har aldrig dragit av den men som jag tolkar texten så kan man inte göra det? Samtidigt som jag gissar att svenska tullen vill ha moms. Men blir gärna rättad om jag har fel, är som sagt väldigt okunnig i hur sånt där fungerar.

Edit: Blir nu osäker på hur jag ska tolka texten. ”Claiming tax back is exempt” - Jag tolkade det som ”att få tillbaka momsen är nu borttaget”, men när jag googlat lite så menar de kanske mer i stil med ”Du är befriad från att själv behöva dra bort momsen, vi gör det åt dig”?
 
Senast ändrad:

BAAL

Omega
2-Faktor
Snö ute, bullbak inne.
Gult och blått är ju alldeles fantastiskt fint ihop.
Trevlig kväll till er alla.

/B

517A3978-3262-430F-BEAB-521E20B3B019.jpeg
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Exakt :) P39 är grym, den tävlar just nu med BB58an och vinner de flesta dagar, ett bra betyg 🙏

Jag har inte stuckit mig alls, har testat 3st så låter som att ditt X är bråkigt.
Hmm ja eller lite kräsen, upplever inte samma på andra klockor. Känns som orsaken är att man fräst kanten uppåt utan att runda av nedåt?
 

Bilagor

  • 20221119_211313.jpg
    20221119_211313.jpg
    110.3 KB · Visningar: 5

carlmartin

Rolex
2-Faktor
För tre veckor sedan ställde jag mig i kö på en BB58 Harrods Edition och säljaren sa att väntetiden var cirka ett halvår, men igår fick jag mail om att jag kunde hämta den, så kön verkar vara rätt kort i praktiken. Säkert många som backar från sina beställningar i dessa tider. Jag har tyvärr inte möjlighet att hämta den på plats eller skicka ett ombud så jag tackade nej. Förstod det även som att man inte längre får dra av momsen på den, men ändå ska betala svensk moms när man tar in den hit. Kostar 3099 GBP så cirka 40 000 SEK. Sen 25% moms på det (antar jag, rätta mig gärna om jag har fel), vilket gör att den landar på 50 000 SEK. Plus kostnaden för att flyga dit och hämta den. Jag gillar verkligen den gröna färgen men känns lite väl dyrt jämfört med någon av de andra modellerna.
Vänta va? BB58 Harrods? Trodde det bara var 41?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Såg en p39 i skylten på krons idag men ingen skylt om att det vore exibition only. Kan vara värt att kolla upp för den som är på jakt :)
 

Been

Patek
2-Faktor
Dagen bb58 kommer i harrods edition så löper jag och köper en. Provade en när jag var i London men tycker 41 blir för stor med den. Tråkigt, för den är riktigt lyckad imo i det färgschemat, och jag som tycker bb58 blå/gilt är tråkiga :( (nu har jag mobben efter mig)
Ja det skall vara silver eller guld ingen annan 58 för mig🤣🤣🤣🌺
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Funderar lite på helbronzon
Ni som haft vad tycker ni om den?
Jag har haft två stycken BB58 Bronze (och nu ska jag sälja den andra då jag har annat i kikaren). Tycker de är fantastiskt fina och blir charmigare ju mer patina de får. Precis som med övriga BB58 är dimensionerna perfekta och med T-fit clasp är det lätt att få den att sitta bra.

Nackdelen är ju såklart att du blir grön om handleden när du svettas, dock lätt att tvätta bort.

Men sedan handlar det väl i slutändan om vad du tycker om brons, det är ju lite av en vattendelare. Personligen gillar jag det och har haft många bronsklockor, men vet att många inte gillar det alls. Om man bortser från vintage Tudor Sub så är bronsaren helt klart min favoritmodell från Tudor😊
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag har haft två stycken BB58 Bronze (och nu ska jag sälja den andra då jag har annat i kikaren). Tycker de är fantastiskt fina och blir charmigare ju mer patina de får. Precis som med övriga BB58 är dimensionerna perfekta och med T-fit clasp är det lätt att få den att sitta bra.

Nackdelen är ju såklart att du blir grön om handleden när du svettas, dock lätt att tvätta bort.

Men sedan handlar det väl i slutändan om vad du tycker om brons, det är ju lite av en vattendelare. Personligen gillar jag det och har haft många bronsklockor, men vet att många inte gillar det alls. Om man bortser från vintage Tudor Sub så är bronsaren helt klart min favoritmodell från Tudor😊
Ok ja storleken ser bra ut
Väger den som en vanlig sub typ?
Småletar efter någon vardagsbeater som ska funka lika bra i sandlådan som skidbacken mm
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ok ja storleken ser bra ut
Väger den som en vanlig sub typ?
Småletar efter någon vardagsbeater som ska funka lika bra i sandlådan som skidbacken mm
Ja ungefär, snäppet lättare tror jag BB58:eek:rna är då de har lite mindre boett än Sub (särskilt de nya Sub med maxicase). Enligt mig så är det, liksom alla andra varianter av BB58, grymma vardagsklockor som passar till allt!
 
Topp