• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dprsn

Omega
2-Faktor
Hmm ja eller lite kräsen, upplever inte samma på andra klockor. Känns som orsaken är att man fräst kanten uppåt utan att runda av nedåt?

Upplever samma problem som du nämner med låset. Jag tycker att den sidan av låset "hänger" alldeles för mycket, tycker nästan att det ser lite konstigt ut när den sitter på min arm åtminstone. Det är nog det enda dåliga jag har att säga om P39 i sin helhet.
 

dprsn

Omega
2-Faktor
BB58 på idag igen.
Passar bra in i vinterlandskapet.

F5419CAA-5235-4BC7-9205-631C93A47E31.jpeg

Måste nästan köpa denna länken till min 58a. Det ser så otroligt bra ut!
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Upplever samma problem som du nämner med låset. Jag tycker att den sidan av låset "hänger" alldeles för mycket, tycker nästan att det ser lite konstigt ut när den sitter på min arm åtminstone. Det är nog det enda dåliga jag har att säga om P39 i sin helhet.
Va tvungen att jämföra med "storebror" och tycker man tydligt ser skillnad.
Tolka mig rätt, grymt klocka och är jättenöjd. Men detta är inget dålig x utan designmiss av tudor

20221121_140637.jpg

20221121_140441.jpg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Trevligt att få komma tillbaks in i värmen.
En modell som jag tvekade på in i det sista. Upplevdes för lätt, plastig och rasslig.

Den är anonym, enkel, opolerad och allmänt tråkig. Med detta sagt kan det vara en av de bästa Tudor köpen. Precis vad jag letat efter. Ligger skönt på handleden, justerbar, flyger helt under radarn (påminner om en Seiko SPB143) men fortfarande riktigt bra kvalitet.

2E2A96F1-F9CC-4262-A80D-3395AFF5C5BA.jpeg

Visst är en modern Sub bättre med oslagbar komfort. Men den är också tre x priset, väntlista och (tyvärr) oerhört stöldbegärlig.
Är av den åsikten att klockor ska användas och slitas. Så förhoppningen är att den kommer att varvas ordentligt med Explorern som beaters.
 
Senast ändrad:

Tobbeap

Omega
2-Faktor
Såg en likadan uppe vid fjällgatan, nära bullen och brödet😄 reagerade också på att den. Inte ofta man ser klockor på affischer osv tycker jag!
Extra trevligt när det är Tudor som sitter på affischen 😄. Verkar som att Bergströms har tryckt på rejält med dessa affischer, såg flertalet inne i stan.
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Pratade idag med närmsta Tudor AD och frågade om tillgången på Pelagos 39.
Fick till svar att nästa besked angående tillgången kommer från Tudor i slutet av Januari.
Antal som butiken kommer att få är i dagsläget okänt.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Va tvungen att jämföra med "storebror" och tycker man tydligt ser skillnad.
Tolka mig rätt, grymt klocka och är jättenöjd. Men detta är inget dålig x utan designmiss av tudor

20221121_140637.jpg

20221121_140441.jpg
Exakt sådär är rangerlänkens spänne. Dock inget jag märker av.

Däremot är länken väldigt ”kantig”, dvs inga rundningar på ytterkanter av länkbitarna precis som på pelagos 39.
Även här är det inte något som stör när klockan sitter på.
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Trevligt att få komma tillbaks in i värmen.
En modell som jag tvekade på in i det sista. Upplevdes för lätt, plastig och rasslig.
Den är anonym, enkel, opolerad och allmänt tråkig.

Med detta sagt kan det vara en av de bästa Tudor köpen. Precis vad jag letat efter. Ligger skönt på handleden, justerbar, flyger helt under radarn (påminner om en Seiko SPB143) men fortfarande riktigt bra kvalitet.

2E2A96F1-F9CC-4262-A80D-3395AFF5C5BA.jpeg

Visst är en modern Sub bättre med oslagbar komfort. Men den är också tre x priset, väntlista och (tyvärr) oerhört stöldbegärlig.
Är av den åsikten att klockor ska användas och slitas. Så förhoppningen är att den kommer att varvas ordentligt med Explorern som beaters.
Välkommen in i värmen! Känns skönt att ha bidragit till ett klockinköp ;) :D
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Tog ”bara” 3 veckor för min AD att bekräfta att dom beställt nytt band till min Chrono, 160€ utan spänne. Leveranstid 2-4 veckor, sen ska dom skicka det till mig. Dom beklagade förstås att det gått sönder men hävdar ändå att det är slitagedelar om än det använts mindre än ett år.

Nåja, beställde ett måttanpassat strutsläder från ZicZac innan jag fick bekräftat OEM bandet. Lite justeringar kvar sen så räknade dom med 2-6 veckor för leverans. Intressant att se vilket som dyker upp först och vilket som kommer att användas mest.
F2D0A5F7-C2B8-4F19-8FF2-1E117B7918B7.jpeg
 

GusH

Cartier
2-Faktor
Det är helt klart en invänjningsperiod när man går från att ha klockor i rostfritt stål till titan. Stål känns lite lyxigare, men titan är otroligt skönt och ger mer ”utility”-vibes. Fortfarande svårt att välja mina andra klockor framför P39an :) vi får väl se hur topplistan ser ut när smekmånaden är över!
76B05306-470B-4F0E-9F77-FAD67C73310F.jpeg
 
Topp