Nä det börjar på CHåller du dig trogen till skölden eller är det kronan som flyttar in?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä det börjar på CHåller du dig trogen till skölden eller är det kronan som flyttar in?
Vad skönt. Är det 19 mm eller 20 mm bandbredd på 58:an?Var rädd för samma sak men sen jag väl fick den tänkte jag aldrig på det så skulle inte oroa mig!
Fanns i Västerås för någon vecka sedan ring och frågaNågon som sett eller hört om de finns BB54 med gummi för visning i någon butik här i Sverige? Sugen på att beställa/ställa mig i kö men har inte lyckats testa den ännu![]()
Har aldrig reflekterat över fejknitarna på min Tudors.Det gjorde inte saken lättare precis...Stör man sig asmycket på de där fejknitarna på armbandet? Det var en dealbreaker för mig tidigare iaf.
Finns många härliga märken som börjar på C men gissningvis så är det en Cartier. Kul!Nä det börjar på C![]()
De kan verkligen finnas och verka i en samling båda 2 och enligt mig så bör dom till och med göra det.Det här forumet är dåligt för ekonomin och om man velar mellan olika modeller. Jag har en BB36 i nuläget men ju mer jag kollar i forumet desto mer sugen blir jag på en BB58 eller ännu hellre en BB54. Någon som har en BB36 och BB58 som kan ge mig lite vägledning?
Certina?Nä det börjar på C![]()
True.Har ägt både en BB36 och BB58 båda bra klockor. Fördelen med BB54 är ju t-fit och att den även är lite mer nätt. Men @Cosmo har ju ägt en drös 36 och 58r men sitter på en 54 nu.
Det har du rätt i men jag börjar känna att BB36:an är aningen för liten. Japp, tänkte kolla på forumet när rätt 58:a dyker upp och eventuellt försöka byta den mot min 36:a.De kan verkligen finnas och verka i en samling båda 2 och enligt mig så bör dom till och med göra det.Väldigt olika klockor ändå. Tips är att nypa en beggad bb58 här på forumet till ett förmånligt pris. Tror inte att du kommer ångra dig. Skulle du dock göra det så är det väl bara att sälja vidare tänker jag
![]()
Helvete, vad fin den ser ut! Jag tror att den skulle sitta som en smäck på min handled.True.
Hittills så är 54an precis det jag söker och det bästa av båda världar.
![]()
Rätt av digFinns många härliga märken som börjar på C men gissningvis så är det en Cartier. Kul!
Ja den sitter mer bekvämt än dom båda utifrån min preferensHelvete, vad fin den ser ut! Jag tror att den skulle sitta som en smäck på min handled.Eftersom den är lite tunnare, sitter den ännu bättre då i jämförelse med 58:an och 36:an?
Var nära att slå till på den röda Metas för ett tag sen men kände att isf vill jag ha den på jubilee istället för oyster.Tudor-torsdag! Börjar bli sugen på att köpa en till… nya Black Bay Metas lockar ju lite ändå. Finns det några enablers i tråden kanske?
![]()
Var nära att slå till på den röda Metas för ett tag sen men kände att isf vill jag ha den på jubilee istället för oyster.
Jag gillar den nya BB39 på jubilee med blå tavla.VIll också prova den på jubilee. Även sugen på nya BB39... kanske tvåton?
Tackar!Kul att se en svart Smiley på forumet![]()