• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urniss1

Cartier
2-Faktor
Jag blev lite nyfiken på hur BB58 skulle se ut med bezeln från BB58 Bronze. Ungefär så här då:

IMG_1214.jpeg
Satan vad snygg!! :O
 

mattiasp

Omega
2-Faktor
Jag blev lite nyfiken på hur BB58 skulle se ut med bezeln från BB58 Bronze. Ungefär så här då:

IMG_1214.jpeg
Det där blev faktiskt väldigt bra. Skulle man kunna montera en länk från Rangern också? Då skulle man ju ha den perfekta klockan att bära med en höstig och mysig tweedkavaj. Trappstegslänk med falska nitar går bort helt och hållet.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Det kan se ut som BB58 slik den er i dag faktisk erstattes av denne med mindre fauxtina. Jo mindre fauxtina, jo bedre. Så er det bare å håpe at clasp er nå T-Fit.

img_5041-png.17872984.png



6ljikpg6dnvb1.png
Photoshop rakt igenom. Proportionerna är helt fel och även jämförelsevis mellan de olika modellerna så ser alla jämnstora ut. Känns som att killen på Esquire suttit och dragit ut dem en efter en så att de ska se symmetriskt lika ut med varandra både för resp. klocka och per rad. 🤷🏻‍♂️
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Photoshop rakt igenom. Proportionerna är helt fel och även jämförelsevis mellan de olika modellerna så ser alla jämnstora ut. Känns som att killen på Esquire suttit och dragit ut dem en efter en så att de ska se symmetriskt lika ut med varandra både för resp. klocka och per rad. 🤷🏻‍♂️

Ja något ser ju helt klart off ut. BB58-linjen känns som ett naturligt steg att uppdatera så något kommer ju ske förr eller senare dock.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ja något ser ju helt klart off ut. BB58-linjen känns som ett naturligt steg att uppdatera så något kommer ju ske förr eller senare dock.
Helt klart krävs ju en uppdatering. Men om man skulle ta bort gilt'en och den röda lum triangeln försvinner ju poängen med just "58". Killgissar att den kommer med uppdaterat verk och t-fit på sikt.
 

eppirk

Omega
2-Faktor
Ganska ny i det här med automatiska klockor. Men måste säga att jag är sjukt imponerad av min BB PRO. Har haft den i cirkus 3 månader nu och den går 10 sec för fort. Har jag fått tag i ett uberexemplar? Sjukt imponerad. Trevlig söndag på er.
IMG_1415.jpeg
 
Topp