Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det några här som har prövat några andra snygga alternativ till länk på Black Bay Pro? (Förutom nato- och gummbandet som man kan köpa den på från butik). Skicka gärna upp bilder på det ni har
Trevlig fredag!
Konstig tudor! Gör om gör rättLunch. Kikar ut och konstaterar att jag nog valde rätt lördag att jobba på. Snålblåst och regn. Växlar snabbt nu.
Testade den igår och som vanligt med Tudor så överraskar de när man sitter med den på. Har en handled på 15,5 och fann det på gränsen att det lirade. Vad har du för mått?
Absolut, har bara 16.5 och tycker det funkar braTestade den igår och som vanligt med Tudor så överraskar de när man sitter med den på. Har en handled på 15,5 och fann det på gränsen att det lirade. Vad har du för mått?
Ja detta är ändå en lite komplicerad fråga, jag kan tänka mig några fördelar med att byta ut verken.Hörde precis på watchcrunch att Tudor byter ut sina kenissi-verk vid serviceistället för att reparera dem. Mr Watchcrunch sa även att de slänger det gamla, vilket låter lite konstigt. Googlade lite och hittar fler forum där detta diskuteras.
Tbh, om det är så, är det jävligt tråkigt. Jag gillar ju mekaniska klockor pga hantverket och det långsiktiga i att äga en klocka som man reparerar snarare än byter ut "motorn" i med jämna intervall.
Vad tänker ni om detta?
Jag tänker att rent filosofiskt och ur ett hållbarhetsperspektiv är det nästan en dealbreaker, men kan verkligen inte tänka mig att man bara slänger något. Behöver veta mer om detta innan jag tar ställning. Kommer definitivt fråga på Popupkvällen.
Ja detta är ändå en lite komplicerad fråga, jag kan tänka mig några fördelar med att byta ut verken.
Tudors/kenisis verk är fortfarande väldigt unga och har inte fått gå längre än 8 år än. Att byta ut de vid service kan vara för att försäkra sig om att nya åldersrelaterade fel inte dyker upp.
Vi vet ju att GMT’n hade problem med datumet när den kom ut, nu är de fixat. Det skulle inte förvåna mig om tudor gjort fler justeringar i verken. Små förbättringar, typ version 1.01, 1.02 osv som inte behöver marknadsföras. Så att reparera en äldre, potentiellt sämre version av ett urverk kanske bara är slöseri av tid?
Sen är Tudor sjukt stolta över hur automatiserade deras nya fabriker är, det kan vara så att det är billigare för tudor och oss kunder att de rakt ut byter verken.
Nästa fråga blir ju filosofisk, vad är det som gör din klocka speciell. Är det utsidan eller verket. Förtjänar inte boetten och tavlan ett nytt verk om de nu är det bästa för klockan? Eller tappar klockan sin själ då?
Den där var ju våldsamt fin, vart har du nypt det bandet ifrån?
Tack! Det är ett Kudu Vintage Highley från watchgecko.Den där var ju våldsamt fin, vart har du nypt det bandet ifrån?