• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

loevhagen

Patek
2-Faktor
Black Saturday.

IMG_6530.jpeg


IMG_6528.jpeg
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Tudor-söndag med BB54.

IMG_2021.jpeg

Det kjekkeste jeg gjør: Tar ut av oppvaskmaskinen.

:rolleyes:

IMG_6531.jpeg

Ni som har BB54 och Ranger:
  • Vem är mest nöjd?
  • Har någon av er båda?
  • När använder ni vilken?

Jag hade en BB58 (dock ingen länk) men kände mig obekväm med att ha den till följd av priset, men också att jag i sammanhang med casual och vatten ofta hade min Seiko dykarklocka.

image.jpg


Till vardags har jag ofta min Sinn om jag inte ska göra något där jag riskerar att repa klockan.

Men jag är sugen på att ha en GADA-klocka som ändå är clean och är kul att variera på många olika NATO eller läderband. Alternativt bara snygg på länk hela tiden.

BB54 eller Ranger? Vad tycker ni? Båda? 😂
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
  • Vem är mest nöjd?
  • Har någon av er båda?
  • När använder ni vilken?
Jag har bara provat BB54 några timmar lite flyktigt och kan därför inte svara utförligt, varför mitt svar blir med ett stort mått av bias.

Så ta det för vad det är: tveklöst Ranger. Perfekt storlek, grym länk (utan nitar, tack och lov), bärs utmärkt, helt borstad = repor framträder inte lika tydligt.
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Ni som har BB54 och Ranger:
  • Vem är mest nöjd?
  • Har någon av er båda?
  • När använder ni vilken?

Jag hade en BB58 (dock ingen länk) men kände mig obekväm med att ha den till följd av priset, men också att jag i sammanhang med casual och vatten ofta hade min Seiko dykarklocka.

image.jpg


Till vardags har jag ofta min Sinn om jag inte ska göra något där jag riskerar att repa klockan.

Men jag är sugen på att ha en GADA-klocka som ändå är clean och är kul att variera på många olika NATO eller läderband. Alternativt bara snygg på länk hela tiden.

BB54 eller Ranger? Vad tycker ni? Båda? 😂
Jag har endast BB54 och aldrig provat ranger. Gillar inte designen på den tyvärr och 39mm är för stort för den typen av klocka, för mig. Jag tilltalas mycket mer av Explorer 36 i sådana fall.

Vad gäller BB54 så var jag väldigt skeptisk när den lanserades. När jag fick hem min var jag fortfarande skeptisk i ganska många dagar men nu tycker jag att den är mycket bra. Storleken är riktigt smutt och den bärs väldigt skönt på handleden. Har haft BB58 många gånger och jag tycker att 54an vinner pga t-fit och lite bättre design. Sedan kan jag väl tycka att den känns lite tråkig och platt men kanske det som vinner i längden. Jag bär min vid alla tillfällen, men det är mestadels skrivbordsjobb och häng med mina barn. Har dock inga problem att bada med den. Lyckas jag ha kvar den till badsäsongen lär den få hänga med. 😃 Har testat 54an på läder och nato och den funkar utmärkt på sådana band.

IMG_2093.jpeg
 
Senast ändrad:

olarsson

Cartier
2-Faktor
Ni som har BB54 och Ranger:
  • Vem är mest nöjd?
  • Har någon av er båda?
  • När använder ni vilken?

Jag hade en BB58 (dock ingen länk) men kände mig obekväm med att ha den till följd av priset, men också att jag i sammanhang med casual och vatten ofta hade min Seiko dykarklocka.

Till vardags har jag ofta min Sinn om jag inte ska göra något där jag riskerar att repa klockan.

Men jag är sugen på att ha en GADA-klocka som ändå är clean och är kul att variera på många olika NATO eller läderband. Alternativt bara snygg på länk hela tiden.

BB54 eller Ranger? Vad tycker ni? Båda? 😂
Har inte haft någon 54a, men väl 58a och Ranger. Har Rangern kvar men inte 58an, så det säger väl något.
54an skulle jag nog tycka var för liten, jag gillar storleken på min GMT och Ceramic bättre än 58an, men allt sånt är ju en smaksak. Skulle Rangern vara bättre i 36 än 39? Kanske. Men för mig, antagligen inte.
Och hur orolig man är för repor och vatten, ja det får man väl känna efter. Jag är mer rädd om GMTn än Rangern, det känns liksom rätt så. Ska det badas finns en Pelagos att tillgå.
Och svaret blir följaktligen "båda". Minst. ; )
 
Senast ändrad:

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Har inte haft någon 54a, men väl 58a och Ranger. Har Rangern kvar men inte 58an, så det säger väl något.
54an skulle jag nog tycka var för liten, jag gillar storleken på min GMT och Ceramic bättre än 58an, men allt sånt är ju en smaksak. Skulle Rangern vara bättre i 36 än 39? Kanske. Men för mig, antagligen inte.
Och hur orolig man är för repor och vatten, ja det får man väl känna efter. Jag är mer rädd om GMTn än Rangern, det känns liksom rätt så. Ska det badas finns en Pelagos att tillgå.
Och svaret blir följaktligen "båda". Minst. ; )
Det lutar nog åt Ranger i sådana fall. Jag känner att jag har dykarklockor så det räcker. Det är väl storleken eller hur bra den funkar till kavaj som får avgöra. Jag har kvinnligt tunna handleder. :baby:
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Ni som har BB54 och Ranger:
  • Vem är mest nöjd?
  • Har någon av er båda?
  • När använder ni vilken?

Jag hade en BB58 (dock ingen länk) men kände mig obekväm med att ha den till följd av priset, men också att jag i sammanhang med casual och vatten ofta hade min Seiko dykarklocka.

image.jpg


Till vardags har jag ofta min Sinn om jag inte ska göra något där jag riskerar att repa klockan.

Men jag är sugen på att ha en GADA-klocka som ändå är clean och är kul att variera på många olika NATO eller läderband. Alternativt bara snygg på länk hela tiden.

BB54 eller Ranger? Vad tycker ni? Båda? 😂
Jag är iofs partisk. Har bara BB54.
Har haft BB58 tidigare.
Jag uppskattar dimensionerna i 54an, främst att den är såpass tunn som den faktiskt är. Detta gör att den för mig känns gedigen och premium.
Finns ju några (eller fanns) på K&S för helrätta pengar.
Ha en bra kväll.
Pear
IMG_0617.jpeg
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Jag är iofs partisk. Har bara BB54.
Har haft BB58 tidigare.
Jag uppskattar dimensionerna i 54an, främst att den är såpass tunn som den faktiskt är. Detta gör att den för mig känns gedigen och premium.
Finns ju några (eller fanns) på K&S för helrätta pengar.
Ha en bra kväll.
Pear
IMG_0617.jpeg
Instämmer att det gör mycket när den är tunnare. Sedan tror jag många är nojiga när den är 37mm men upplevs inte som att den är jätteliten direkt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Oj oj oj!
Vad vet du om klockan? Någon proveniens värd att berätta?
Den kommer från första ägaren i Kalifornien som ägde den från ny till dess den såldes just innan pandemin. Ägaren och hans bror köpte varsin med serienumrena efter varandra. Därefter har den studsat runt ett par gånger hos samlare och jag såg den för första gången 2020 på en middag i Miami. Nu några år senare så är det min tur att få ha den en stund.
 
Senast ändrad:
Topp