• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nån som provat denna? Ser ju svinball och underbart udda ut😍

Jag hade en svart sådan som en av mina första Tudors, för ett antal år sedan.

Kul klocka och som du säger väldigt annorlunda. Hänt mycket med Tudor sedan dess.

Jag hade en svart sådan som en av mina första Tudors, för ett antal år sedan.

Kul klocka och som du säger väldigt annorlunda. Hänt mycket med Tudor sedan dess.
Kan inte bestämma mig för om jag tycker den är hemsk eller läcker. Helt klart annorlunda, vilket jag tycker är ballt och jag hade stannat till länge vid en sån under en gtg😃

Kan inte bestämma mig för om jag tycker den är hemsk eller läcker. Helt klart annorlunda, vilket jag tycker är ballt och jag hade stannat till länge vid en sån under en gtg😃
Ja håller med dig! Tycker den du länkade med vit tavla är mycket bättre än den svarta jag hade! Sen kanske det inte är en modell jag själv hade gått för, men smaken är som baken. Kul med flybackfunktionen👍

Det intressanta här är att dom nu gjort en jubilee-länk som torde passa 41mm BB med 22mm bredd och med vad som borde vara T-fit (saknar ju hål)

Det intressanta här är att dom nu gjort en jubilee-länk som torde passa 41mm BB med 22mm bredd och med vad som borde vara T-fit (saknar ju hål)
Gillar länken, skulle vara en fin uppgradering till min vita GMT.
IMG_2945.jpeg

Ja det jag menade med mitt första och inte helt lättlästa inlägg var att samtliga länkar och gummin till samtliga 41mm BB alltså är kompatibla.

Det innebär att man kan köpa jubileelänken för M7941A1A0RU-0003 och sen montera på vilken 41mm som helst.

Dvs Black Bay 41 samt även Black Bay Chronograph och Black Bay GMT.

Funderar på om jag ska köpa nya länken och sätta på min BB41 S&G. Kan tänka mig att dom ovala länkarna(inte platta mot handleden) är riktigt sköna.

Senast ändrad:
Ja det jag menade med mitt första och inte helt lättlästa inlägg var att samtliga länkar och gummin till samtliga 41mm BB alltså är kompatibla.

Det innebär att man kan köpa jubileelänken för M7941A1A0RU-0003 och sen montera på vilken 41mm som helst.

Funderar på om jag ska köpa nya länken och sätta på min BB41 S&G. Kan tänka mig att dom ovala länkarna(inte platta mot handleden) är riktigt sköna.
Nej, tyvärr. 21mm bredd på Burgundy METAS 😟 Men den här rosa chronon borde ju rimligen ha befintlig boett. Sen om/när Tudor vill sälja den löst är ju en annan femma.

Nej, tyvärr. 21mm bredd på Burgundy METAS 😟 Men den här rosa chronon borde ju rimligen ha befintlig boett. Sen om/när Tudor vill sälja den löst är ju en annan femma.

Ah okej! Då är det kanske en ny länk på den rosa. Eller samma länk som på nya Burgundy men med andra ändlänkar. 🤔

Men då lär ju troligtvis Tudor erbjuda alla chrono och GMT med nya jubileelänken till watches and wonders gissningsvis.

Och då lär vi kunna köpa den nya jubileelänken med T-fit till BB41/chrono/GMT.

Inte en chans att det blir så. De kommer erbjuda kombinationer som de anser är korrekt för modellen

Du tänker att dom bara kommer erbjuda den nya länken på den limiterade rosa men inte på den svarta eller vita som är samma boett?

BB41 burgundy är ju redan tillgänglig med både oyster och nya jubilee med ovala länkarna.

Är väl rimligt att det blir detsamma med GMT. Så är det väl även hos Rolex?

Några som har lite att säga kring 54an? Är sugna på att införskaffa en men misstänker att den kanske är lite för liten för mig 😅

Ah okej! Då är det kanske en ny länk på den rosa. Eller samma länk som på nya Burgundy men med andra ändlänkar. 🤔

Men då lär ju troligtvis Tudor erbjuda alla chrono och GMT med nya jubileelänken till watches and wonders gissningsvis.

Och då lär vi kunna köpa den nya jubileelänken med T-fit till BB41/chrono/GMT.

Inte en chans att det blir så. De kommer erbjuda kombinationer som de anser är korrekt för modellen

Du tänker att dom bara kommer erbjuda den nya länken på den limiterade rosa men inte på den svarta eller vita som är samma boett?

BB41 burgundy är ju redan tillgänglig med både oyster och nya jubilee med ovala länkarna.

Länken kommer endast vara till den limiterade (for the time being) enligt Tudors svar på deras IG:
IMG_2106.jpeg

Det är många som ställt frågan och de har svarat lika till alla.

Länken kommer endast vara till den limiterade (for the time being) enligt Tudors svar på deras IG:
IMG_2106.jpeg

Det är många som ställt frågan och de har svarat lika till alla.

"for the time being"

Ja låter som den alltså kan bli tillgänglig i framtiden.

Om dom uppdaterar katalogen på watches and wonders så vill dom nog inte föregå händelserna i nuläget.

Verkar jättekonstigt om dom uppdaterar den nya jubileelänken för att passa även 22mm l2l boetterna men endast lägger den på en starkt limiterad referens.

Som dessutom är in your face rosa. 💣

Senast ändrad:

Rent krasst så tycker ju inte varumärken om när användare ändrar deras produkter. Mao AM-straps i all ära, men har inte varumärket beslutat att det är bra kombination så vill de ju begränsa möjlighet att göra en sådan ändring. Tex då en limited edition Chrono med rosa tavla (hur tänkte de här?!) med jubilee. Specifikt den länken är tillsvidare menad för denna limited edition och inget annat

Finns ju AM-jubilee så varför inte köpa en sådan om man nu vill ha jubilee…

Rent krasst så tycker ju inte varumärken om när användare ändrar deras produkter. Mao AM-straps i all ära, men har inte varumärket beslutat att det är bra kombination så vill de ju begränsa möjlighet att göra en sådan ändring. Tex då en limited edition Chrono med rosa tavla (hur tänkte de här?!) med jubilee. Specifikt den länken är tillsvidare menad för denna limited edition och inget annat

Finns ju AM-jubilee så varför inte köpa en sådan om man nu vill ha jubilee…

Ja du har rätt i att Tudor och Rolex verkar knepiga med vad kunderna får beställa för reservdelar och tillbehör.

Tycker det dödar glädjen lite.

Men dom levererar så solida grejer att man kan leva med det.

Jag har både Uncle Seiko, Strapcode och Forstner aftermarket länkar men ingenting kommer i närheten av känslan i senaste generationen Tudor OEM tyvärr.

Jämför jag oem jubileelänken på min BB41 S&G(förra generationen) med oem jubileelänken på min BB36 S&G(nuvarande generationen) är det faktiskt oväntat stor skillnad även där.

På Tudor/Rolex referenser lanserade efter 2019\2020 är det verkligen fantastiskt hög nivå på tillverkningen. Det hände något där och det både syns och känns tycker jag.

Tillbaka
Topp