• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Pappaledig och vårvärme på altanen! Jag och tudorn plockar fram utemöblerna medan minstingen snarkar i sin vagn 😊

IMG_2497.jpeg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Vi kan förvänta oss överprisade Tudors nu ett tag, i vanlig ordning från diverse handlare.
Däremot så förstår jag hur föregående talare menar.
Det är rätt osmakligt att handlaren köper en Tudor direkt från butik med syfte att kränga den vidare för 10 över list på hemmaplan. Känns sunkigt.
Troligtvis inget han nämner vid köp av klockan ;)
Gissar att Tudor hellre ser att den går till en slutkund.
Men sen är det självklart upp till var och en om dom vill köpa för det priset eller ej.
Bra släpp från Tudor i övrigt och den nya GMTn väckte ett starkt villhöver behov :)
Screenshot 2024-04-14 at 21.31.04.jpeg
Köper man min får man samma klocka fast röd och för 17k billigare :angel:
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
Är denna något?

Rätt kostsamt att köpa länkar i efterhand så som jag har fattat det. AM-alternativ har jag ingen koll på. Är väl det + timvisaren som talar emot den. Ett bra objekt i övrigt skulle jag säga!
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Rätt kostsamt att köpa länkar i efterhand så som jag har fattat det. AM-alternativ har jag ingen koll på. Är väl det + timvisaren som talar emot den. Ett bra objekt i övrigt skulle jag säga!
Ja timvisaren är lite trött, länk går väl ändå att få tag på.

Kommer inte att buda, men ska bli kul att se va den klubbas för.
 

NKS

Omega
2-Faktor
- Den där var/är riktigt bra 👏
Yes, Tudor träffade skapligt rätt från början 👌

Gillar särskilt att urtavlan är mer nersjunken i boetten jämfört med många senare versioner. Syftar på detaljen som benämns rehaut på Rolexspråk. På exempelvis Metasversionen ser urtavlan ut att sitta närmre glaset, kan dock ha fel om detta.
 
Senast ändrad:

Yannick

Breitling
Någon som vet om det går att köpa tudors five link som sågs med nya monochrome separat? Sedan undrar jag också isåfall om det fungerar med bb58an?
 
Topp