Snyggt! Är det med den blåa tavlan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Är det med den blåa tavlan?
Ja jag gillar den skarptNice bezel! Var det svårt att byta eller är det bara insert man byter som på gamla Rolex GMT?![]()
Stämmer bra! På en jubileelänk från uncle straps.Snyggt! Är det med den blåa tavlan?
FXD på zero pass hook and loop >> BB58 på lenkeBra konkurrens på FXD modellerna på k/s. Hur sitter dessa på handleden jämfört med en BB58 eller 41mm?
Trots att det låter som att den ska vara väldigt stor när man läser måtten så sitter den extremt bra på handleden, boetten är tunn och dom fasta lugsen gör att bandet typ ser mer följsamt ut än med vanliga springbars. Jag har taniga handleder på ca 16cm och trots det så funkar FXD helt ok på mig (men det är gränsfall, hade den varit 1-2mm större hade det varit kört). Som @loevhagen säger gör sk zero pass-straps ganska stor skillnad ocksåBra konkurrens på FXD modellerna på k/s. Hur sitter dessa på handleden jämfört med en BB58 eller 41mm?
Nice!Ja jag gillar den skarptMan byter bara insert. Tror själva bytet är enkelt och bara tar ett par minuter. Har dock inga verktyg till det så jag skickade in klockan till Urbrev, funkade perfekt.
Spännet är precis som du säger ganska stort och var lite svårt att få till rätt längd på bandet, men efter lite trixandeHur upplever du zuludiver octopod-spännet? Jag gillar tanken med ett spänne men det ser ut som att det är ganska stort på din bild, sitter det bekvämt?
Jag är en av dem som har min till salu och dom bärs bra men självklart större än 58an, men inte för stort. Jag hade gärna behållt min men behöver ha en klockan helt fri från nickel. Sen fastnade jag för den blåa färgen den är så jäkla snygg.Bra konkurrens på FXD modellerna på k/s. Hur sitter dessa på handleden jämfört med en BB58 eller 41mm?
Ja för mig är den en solklar keeper. Fast det är nog alla mina klockor när jag tänker efter, är nog mer en samlare än en flippareJag är en av dem som har min till salu och dom bärs bra men självklart större än 58an, men inte för stort. Jag hade gärna behållt min men behöver ha en klockan helt fri från nickel. Sen fastnade jag för den blåa färgen den är så jäkla snygg.
Ja den var en keeper tills jag blev tillsagd av min fru att jag kan inte behålla en klocka jag inte kan bära… men jag försökte in i det sistaJa för mig är den en solklar keeper. Fast det är nog alla mina klockor när jag tänker efter, är nog mer en samlare än en flippare![]()
Tack för svar. Gogglade fram mig det du skriver. Verkar som att man kommer ner lite i höjd.FXD på zero pass hook and loop >> BB58 på lenke
Jag tror nog jag har 17-18cm runt handleden med platt ovansida. Borde egentligen passa. Skulle ha testat…Trots att det låter som att den ska vara väldigt stor när man läser måtten så sitter den extremt bra på handleden, boetten är tunn och dom fasta lugsen gör att bandet typ ser mer följsamt ut än med vanliga springbars. Jag har taniga handleder på ca 16cm och trots det så funkar FXD helt ok på mig (men det är gränsfall, hade den varit 1-2mm större hade det varit kört). Som @loevhagen säger gör sk zero pass-straps ganska stor skillnad också
Den blåa är riktigt snygg. Lycka till med försäljningenJag är en av dem som har min till salu och dom bärs bra men självklart större än 58an, men inte för stort. Jag hade gärna behållt min men behöver ha en klockan helt fri från nickel. Sen fastnade jag för den blåa färgen den är så jäkla snygg
Min handled är ungefär samma storlek så det kanske vore värt att prova ändå. Tack för svar!Spännet är precis som du säger ganska stort och var lite svårt att få till rätt längd på bandet, men efter lite trixande
så sitter det perfekt och är lite snyggare än orginalbandet då man slipper flärpen som sticker ut. Min handled är 16.5
Förutsätter att det ingår svart kaffe medSvart klocka och accessoarer som matchar själen
![]()
där kom den alltså!Detta börjar bli lite urvattnat nu va?
Smått.. lär väl bli världens hajp som ”Tiffany” blueDetta börjar bli lite urvattnat nu va?
Smått.. lär väl bli världens hajp som ”Tiffany” blue
så kommer det nog vara, lite som med den rosa tavlan, sjukligt påslag på andrahandsmarknaden initialt när tillgången var liten, nu ser det ju annorlunda utKanske till en början. Enligt mig är modellen inte ens särskilt bra från start, vet inte hur mycket en ny färg på tavlan hjälper långsiktigt![]()
Kom ihåg att vi måste kalla den ”Flamingo Blue”. Vi vill ju inte trampa på någons tåSmått.. lär väl bli världens hajp som ”Tiffany” blue
Tänk om de istället applicerat alla dessa fina färger på en ny Big eller Small Block. Mumma!Helt ärligt är det en jääävla sommarklocka Tudor har släppt! Det kan ingen ta ifrån dom. Sen att de mjölkar modellen är en annan sak![]()
Ja det är ju milsvid skillnad mot Tiffany Blue?Kom ihåg att vi måste kalla den ”Flamingo Blue”. Vi vill ju inte trampa på någons tå
![]()