• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har som sagt ett svart insert monterat på min GMT. Kan inte uttala mig om färgerna men tänker att du kanske är intresserad av att höra att jag anser att själva kvaliteten är 10/10 och jag upplever att de är lika fina som original-insertet.

Bilder tidigare i tråden
Jag har sett dina bilder, den blev riktigt snygg! Jag har hört från andra som köpt deras extension-länkat att dom också varit väldigt nöjda med kvaliteten så jag tvivlar inte på att dom gör bra grejer. Jag är bara nyfiken på hur 58-inserten ser ut i verkligheten, ett svart insert som du har känns ganska safe att köpa osett då man har sett andra svarta inserts förut men de till 58 har lite annorlunda färger och känns som att dom är tänkta att se vintage-inspirerade så dom känns mer som wildcards :D

Är det svårt att hitta en begagnad Tudor BB58? Är lite sugen på att eventuellt köpa en som 40årsklocka
vad anses som ett bra pris?
Den är lätt att hitta begagnad.
Bra val av 40 årsklocka 🤩👌
Tänk på att de första exemplaren som producerades nu inte har garanti om du köper privat. Det kan även gälla de blåa fr o m iår.
Hittar man en för 28-30k på länk i bruksskick får man nog anse vara ett bra pris i dagsläget!

Den är lätt att hitta begagnad.
Bra val av 40 årsklocka 🤩👌
Tänk på att de första exemplaren som producerades nu inte har garanti om du köper privat. Det kan även gälla de blåa fr o m iår.
Hittar man en för 28-30k på länk i bruksskick får man nog anse vara ett bra pris i dagsläget!
Säg att jag hittar ett ex för 30 borde man se till att kolla så den är servad då? Är det 5e år intervall?
Vet att blue navy släpptes väl 2020?

Säg att jag hittar ett ex för 30 borde man se till att kolla så den är servad då? Är det 5e år intervall?
Vet att blue navy släpptes väl 2020?
Jag själv hade betalat en liten premie för en som är 4,5 år jmf 5+ år… Det är det jag menar :) Sedan ska man komma ihåg att garantin gäller tillverkningsfel.

Inte många servar sina proaktivt efter 5 år så länge den håller tiden väl, antar jag.

Jag själv hade betalat en liten premie för en som är 4,5 år jmf 5+ år… Det är det jag menar :) Sedan ska man komma ihåg att garantin gäller tillverkningsfel.

Inte många servar sina proaktivt efter 5 år så länge den håller tiden väl, antar jag.
Garantin gäller väl också på verket så låt säga att man märker att den går utanför -4 till +6 så skulle man få det åtgärdat inom garantitiden.

Ville bara understryka det och jag hade också betalat lite premium för ett ex som har garanti kvar 😁

Tudor-tisdag!
IMG_4418.jpeg

På en paratrooper strap från CNS

Garantin gäller väl också på verket så låt säga att man märker att den går utanför -4 till +6 så skulle man få det åtgärdat inom garantitiden.

Ville bara understryka det och jag hade också betalat lite premium för ett ex som har garanti kvar 😁
Hur lång var garantin då?
Jag utgår även från att det är ett fulset om jag ska köpa begagnat i den prisnivån

Ni som är lite mer pålästa om tudor, är det något fel på denna?

Den har annonserats flitigt i någon vecka mellan 28-31tkr.

IMG_0156.jpeg
Det är nog inget fel på den annat än att den är mer svårsåld än den mer populära 58:an som ser likadan ut men är mer slimmad och 2mm i diameter mindre vilket ju bärs mer behagligt på majoriteten av handleder 😊

Ni som är lite mer pålästa om tudor, är det något fel på denna?

Den har annonserats flitigt i någon vecka mellan 28-31tkr.

IMG_0156.jpeg
Inget fel på just de exemplaret. Modellen har dock åldrats som mjölk. Första generationen in house black bay är i tjockaste laget för en enkel tre-handare 😔

Tillbaka
Topp