• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kom ihåg att vi måste kalla den ”Flamingo Blue”. Vi vill ju inte trampa på någons tå

IMG_2659.jpeg
Ja det är ju milsvid skillnad mot Tiffany Blue? :cool: Såg att Becks gick runt och sprätte med en sån här på en lansering för hans nya kosttillskott häromdagen, men då fattade jag inte vad det var. För att citera Löfvén så såg jag det inte komma...

Går i tankar att köpa en begagnad BB Gmt pepsi, men läser om det sk ”datumproblemet”.
Hur yttrar det sig ? Och hur undviker man enklast att köpa en klocka som kan få problemet ?

Går i tankar att köpa en begagnad BB Gmt pepsi, men läser om det sk ”datumproblemet”.
Hur yttrar det sig ? Och hur undviker man enklast att köpa en klocka som kan få problemet ?
Vissa urverk från innan -22 (tror jag det var) hade problem med att datumhjulet inte flippade som det skulle. Antingen hoppade det över något datum eller stannade mellan två. De flesta klockorna med det problemet bör ha upptäckts inom garantitiden och åtgärdats av AD.
Mvh säljer en från -19 och jag har inte upplevt problemet på min

Senast ändrad:

Vissa urverk från innan -22 (tror jag det var) hade problem med att datumhjulet inte flippade som det skulle. Antingen hoppade det över något datum eller stannade mellan två. De flesta klockorna med det problemet bör ha upptäckts inom garantitiden och åtgärdats av AD.
Mvh säljer en från -19 och jag har inte upplevt problemet på min
Dom drabbade är från innan 2020. Min egen är från 2019-04, fick problemet sommaren 2020 och blev förstås fixad på garantin. Funkat perfekt sen dess. Köper man en beg GMT idag så är dom antingen åtgärdade eller så kommer dom inte att drabbas. Så vill jag tro det iaf, inte läst om någon som råkat ut för detta i mera närtid.

Okej. Känns rimligt att det borde ha åtgärdats.
Något annat man ska tänka på ? Nån skillnad på på klockorna beroende på produktionsår osv ?

Okej. Känns rimligt att det borde ha åtgärdats.
Något annat man ska tänka på ? Nån skillnad på på klockorna beroende på produktionsår osv ?
Vad vi vet har ingenting alls hänt med modellen sedan den släpptes 2018. Urverket kan ha fått någon uppdatering för datumproblemet (Tudor har väl officiellt aldrig kommenterat detta?) men samma beteckning, MT5652 nu som då.

Jag har en Tudor 79090 från 1991 som jag är mycket nöjd med.

Jag fick en idé, att jag vill gravera mina döttrars namn på baksidan, men vill inte göra det på originalet.

Är det någon som vet om man kan få tag på case back som reservdel, eller på något annat sett löst? Hittar bara hela case.

Tillbaka
Topp