Ajaj gäller att hålla tungan rätt i munnen!Kom ihåg att vi måste kalla den ”Flamingo Blue”. Vi vill ju inte trampa på någons tå
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ajaj gäller att hålla tungan rätt i munnen!Kom ihåg att vi måste kalla den ”Flamingo Blue”. Vi vill ju inte trampa på någons tå
![]()
+1000Tänk om de istället applicerat alla dessa fina färger på en ny Big eller Small Block. Mumma!
Jag valde bandet som har lite stretch.Min handled är ungefär samma storlek så det kanske vore värt att prova ändå. Tack för svar!
Gillar skarpt. Speciellt 200m, inte ofta man ser detta på kronografer.Kom ihåg att vi måste kalla den ”Flamingo Blue”. Vi vill ju inte trampa på någons tå
![]()
Vissa urverk från innan -22 (tror jag det var) hade problem med att datumhjulet inte flippade som det skulle. Antingen hoppade det över något datum eller stannade mellan två. De flesta klockorna med det problemet bör ha upptäckts inom garantitiden och åtgärdats av AD.Går i tankar att köpa en begagnad BB Gmt pepsi, men läser om det sk ”datumproblemet”.
Hur yttrar det sig ? Och hur undviker man enklast att köpa en klocka som kan få problemet ?
Nää fy fan! Smaken är ju som baken men det där skar sig riktigt illa imho. Synd på en sån annars fin klockaVette f*n om detta är en bra färgmatchning med grymt bra gummi från Watchbuddys iaf![]()
Går i tankar att köpa en begagnad BB Gmt pepsi, men läser om det sk ”datumproblemet”.
Hur yttrar det sig ? Och hur undviker man enklast att köpa en klocka som kan få problemet ?
Dom drabbade är från innan 2020. Min egen är från 2019-04, fick problemet sommaren 2020 och blev förstås fixad på garantin. Funkat perfekt sen dess. Köper man en beg GMT idag så är dom antingen åtgärdade eller så kommer dom inte att drabbas. Så vill jag tro det iaf, inte läst om någon som råkat ut för detta i mera närtid.Vissa urverk från innan -22 (tror jag det var) hade problem med att datumhjulet inte flippade som det skulle. Antingen hoppade det över något datum eller stannade mellan två. De flesta klockorna med det problemet bör ha upptäckts inom garantitiden och åtgärdats av AD.
Mvh säljer en från -19 och jag har inte upplevt problemet på min
Det här är min uppfattning ocksåKöper man en beg GMT idag så är dom antingen åtgärdade eller så kommer dom inte att drabbas.
Vad vi vet har ingenting alls hänt med modellen sedan den släpptes 2018. Urverket kan ha fått någon uppdatering för datumproblemet (Tudor har väl officiellt aldrig kommenterat detta?) men samma beteckning, MT5652 nu som då.Okej. Känns rimligt att det borde ha åtgärdats.
Något annat man ska tänka på ? Nån skillnad på på klockorna beroende på produktionsår osv ?
Tror inte Tudor någonsin nämnt eller erkänt något datumproblem. De fixade väl problemet och hoppas folk bara glömmer bort detTudor har väl officiellt aldrig kommenterat detta?
Nice! Varmt välkommen i ”klubben”!Köpte min första Tudor idag.
Aldrig haft så liten klocka förr (39mm)
Men känns fan bra.