Lite kul det där med vilka som stannar.Börjar närma sig snart 4 år med denna pjäs.
![]()
Jag har ägt denna i 9år om ett par månader.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite kul det där med vilka som stannar.Börjar närma sig snart 4 år med denna pjäs.
![]()
Grym klocka, får jag fråga vad din handled mäter? Nyfiken på en Harrods men är lite orolig att den blir för stor lug to lug.
Lite kul det där med vilka som stannar.
Jag har ägt denna i 9år om ett par månader.
![]()
Hmm inte riktigt, har ej tänkt så om dem. De solida endlinksen ska ju ersätta de gamla ”hollow” böjda plåtbitarna, om man kan kalla dem så, och i min bok är dessa solida en klar kvalitetshöjning. De ska vara endlinks, och ser dem ej som ”vanliga” länkar i mina ögon.Är det fler som stör sig på att endlinken på bb58 osv är typ en halflink? Förstör tyvärr hela utseendet för mig på moderna Tudor.
Alltså förstår såklart bekvämlighet och vintagelook med det men jag tycker det skär i ögonen på en annars grym design.
Förstår vad du menar det som stör mig starkt är att tex nyare Rolex/omega så ser oftast endlinks mer lika ut resten av bitarna på länken. Så övergången från boett till länk blir snyggare.Hmm inte riktigt, har ej tänkt så om dem. De solida endlinksen ska ju ersätta de gamla ”hollow” böjda plåtbitarna, om man kan kalla dem så, och i min bok är dessa solida en klar kvalitetshöjning. De ska vara endlinks, och ser dem ej som ”vanliga” länkar i mina ögon.
Jag stör mig inte på det över huvud taget. Tycker länken på min BB GMT är den snyggaste jag har haft. Även om jag inte ägt någon Rolex att jämföra med.Detta är alltså vad jag menar för att förtydliga.![]()
![]()
Yes hänger med på vad du menar. En del klassiska klockor dock som har ”Female” endlinks, tex Omega Speedmaster. En fördel är att de kan bäras bättre på smalare handleder.Detta är alltså vad jag menar för att förtydliga.![]()
![]()
Exakt, stör mig heller inte på alla female men just på Tudor är den så kort har jag insett? Haft 5st bb58 men insåg det först nu när jag provade bb58 gmt.Yes hänger med på vad du menar. En del klassiska klockor dock som har ”Female” endlinks, tex Omega Speedmaster. En fördel är att de kan bäras bättre på smalare handleder.
Den är brasmiley. Den där är grym, klar klassiker redan! Visst är det intressant! Har du servat den 1 gång vid det här laget? Vid 10 års strecket får du har något sorts firande
![]()
Varför tror du att det inte är den vanliga 41:an? Ser ingen skillnadVad är det för något Tudor postar på instagram?
En 39mm chrono kanske?
![]()
![]()
Jag tycker den ser lite nättare ut. 41:an är ju en rejäl pjäs.Varför tror du att det inte är den vanliga 41:an? Ser ingen skillnad
Skulle sätta en tia på att man kan få köpa mkt tudor med 10% just nu och framförallt denna...Jag tycker den ser lite nättare ut. 41:an är ju en rejäl pjäs.
Jag tycker viben i deras tre inlägg inte riktigt handlar om den nuvarande utan om något nytt.
Å andra sidan ligger mina pengar på en ny Prince chrono under w&w, så de kanske vill försöka sälja slut på alla "gamla 41r" som ligger och skräpar
Är jäkligt sugen på den blå faktiskt. Tyvärr är sparbössan tom och har ingen lust att sälja någon i lådan hellerSkulle sätta en tia på att man kan få köpa mkt tudor med 10% just nu och framförallt denna...
Cirka 17 cm!Grym klocka, får jag fråga vad din handled mäter? Nyfiken på en Harrods men är lite orolig att den blir för stor lug to lug.
Congratulations, awesome dial!Got my first Tudor today.. went with the Royal 38. Super pleased with the watch, I love it.
Congratulations, awesome dial!
Almost looks like a grey dial in the first picture.Thanks! Yeah I think its fire..
Stoked af !
Ja det hade ju varit kul, eller lite uppdateringar på BB ProJag tycker den ser lite nättare ut. 41:an är ju en rejäl pjäs.
Jag tycker viben i deras tre inlägg inte riktigt handlar om den nuvarande utan om något nytt.
Lite OT men å andra sidan ligger mina pengar på en ny Prince chrono under w&w, så de kanske vill försöka sälja slut på alla "gamla 41or" som ligger och skräpar
Absolutely beautiful! I want one as well. Very underrated watch!Got my first Tudor today.. went with the Royal 38. Super pleased with the watch, I love it.
Absolutely beautiful! I want one as well. Very underrated watch!
Riktigt stilig. Vad är det för länk som sitter på?
Great looking watch! It fits you wellGot my first Tudor today.. went with the Royal 38. Super pleased with the watch, I love it.
Vilken pärla! Håll hårt i den.
Sitter på en Oysterlänk från RolexRiktigt stilig. Vad är det för länk som sitter på?
Handledsbilder tack