• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Börjar närma sig snart 4 år med denna pjäs.
DSCF1519.jpeg
Lite kul det där med vilka som stannar.
Jag har ägt denna i 9år om ett par månader.
IMG_8377.jpeg

Är det fler som stör sig på att endlinken på bb58 osv är typ en halflink? Förstör tyvärr hela utseendet för mig på moderna Tudor.
Alltså förstår såklart bekvämlighet och vintagelook med det men jag tycker det skär i ögonen på en annars grym design.

Är det fler som stör sig på att endlinken på bb58 osv är typ en halflink? Förstör tyvärr hela utseendet för mig på moderna Tudor.
Alltså förstår såklart bekvämlighet och vintagelook med det men jag tycker det skär i ögonen på en annars grym design.
Hmm inte riktigt, har ej tänkt så om dem. De solida endlinksen ska ju ersätta de gamla ”hollow” böjda plåtbitarna, om man kan kalla dem så, och i min bok är dessa solida en klar kvalitetshöjning. De ska vara endlinks, och ser dem ej som ”vanliga” länkar i mina ögon.

Hmm inte riktigt, har ej tänkt så om dem. De solida endlinksen ska ju ersätta de gamla ”hollow” böjda plåtbitarna, om man kan kalla dem så, och i min bok är dessa solida en klar kvalitetshöjning. De ska vara endlinks, och ser dem ej som ”vanliga” länkar i mina ögon.
Förstår vad du menar det som stör mig starkt är att tex nyare Rolex/omega så ser oftast endlinks mer lika ut resten av bitarna på länken. Så övergången från boett till länk blir snyggare.
Har generellt svårt för end links som är så kallade "female"

Yes hänger med på vad du menar. En del klassiska klockor dock som har ”Female” endlinks, tex Omega Speedmaster. En fördel är att de kan bäras bättre på smalare handleder.
Exakt, stör mig heller inte på alla female men just på Tudor är den så kort har jag insett? Haft 5st bb58 men insåg det först nu när jag provade bb58 gmt.

Varför tror du att det inte är den vanliga 41:an? Ser ingen skillnad
Jag tycker den ser lite nättare ut. 41:an är ju en rejäl pjäs.
Jag tycker viben i deras tre inlägg inte riktigt handlar om den nuvarande utan om något nytt.
Lite OT men å andra sidan ligger mina pengar på en ny Prince chrono under w&w, så de kanske vill försöka sälja slut på alla "gamla 41or" som ligger och skräpar

Senast ändrad:
Jag tycker viben i deras tre inlägg inte riktigt handlar om den nuvarande utan om något nytt.
Å andra sidan ligger mina pengar på en ny Prince chrono under w&w, så de kanske vill försöka sälja slut på alla "gamla 41:eek:r" som ligger och skräpar
Skulle sätta en tia på att man kan få köpa mkt tudor med 10% just nu och framförallt denna...

Lite OT men å andra sidan ligger mina pengar på en ny Prince chrono under w&w, så de kanske vill försöka sälja slut på alla "gamla 41or" som ligger och skräpar
Ja det hade ju varit kul, eller lite uppdateringar på BB Pro

Tillbaka
Topp