• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fick följa med på jobbet idag

Bilagor

• 1000016518.jpg
    1000016518.jpg
    302 KB · Visningar: 1
Nä större klockor var ingen hit(kan inte heller först varför de görs större faktiskt). Vette fan vad jag tycker om den röda bb58 heller.

Fina färger på alla nya släpp. Pelagiska ultra känns klockren.
Varför är en 43mm black bay en ”Black bay 68”? Fan vad knäppt, men fin klocka!

Snälla säg att jag har fel men har tudor verkligen släppt en vit PRO i gamla boett och urverk, dvs 15mm tjock… Fyfan vilken miss i sånt fall…

Nya färg på 58an? Toppen! Lär bli som 41mm, ny röd i år. Ny svart om ett år, kanske ny blå efter det.

Ny länk på kronon, ja okej absolut. Tråkigt men okej, varför kunde inte hela 58 serien fått samma behandling?

Känns som ett budgetår ifrån tudor. Ommman inte vill ha nya röda 58 eller nya feta 43mm klockorna såklart

tudor-m7939a1a0ru-0002

Jo, fejknitarna är kvar. Tycker ändå detta var bästa släppet. Älskar personligen inte sunburstfärgen men strunt samma. Man gör en ny bas för 58 med fix av kronan, claspen, avsteg från fauxtinan mm som man med tiden kan droppa i fler färger, det blir bra med tiden. Hade önskat de hade hyvlat ner tjockleken lite men det är väl en lost cause, det är vintage (eller 54an) man får gå på om det är det man efterfrågar. Moderna Tudor är för chunky-lovers.

Otroligt ändå att de fortfarande inte gjort något med ”nya” kronografverket till special big blocken de släppte? Kanske senare i år, eller nästa, eller nästa…
Helt weird. Kan bara vara två orsaker i min värld. Antingen har man något tekniskt/kvalitets-problem med verket som gör att man skjuter på det eller så vill man inte släppa i en svag marknad med en US marknad som tankar och ser hopplös ut för den närmsta framtiden.
Skulle ju kunna vara att man vill göra ett separatsläpp men ny linje/nytt verk känns som exakt en sån grej som man vill göra mässläpp på så tror inte riktigt på det.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp