• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Länge varit sugen på detta oyster till min BB58’a men såg just att själva länkarna som är upp och ner om man jämför med original länken och nu kan jag inte se något annat än just det haha.
IMG_4704.jpeg

IMG_4705.jpeg

Bara en fråga här.... har du eller någon du känner någonsin tappat en klocka för att bandstiftet lossnat? (Och då menar jag undantaget att man köpt fel typ av bandstift på wish el dyl)
Jag Tappade min aquaracer efter ett hopp i plurret i italien två år sen. Tillfällig panik tills en vänlig själ ploclade upp den några meter ned...

Jag har aldrig provat ”gamla” BB36 på armen.

Är det något/mycket som skiljer gamla o nya BB36 i form utav formen på boetten, eventuella vassa kanter osv? Jag har koll på andra uppenbara skillnader som länk, verk o tavlor.

Länge varit sugen på detta oyster till min BB58’a men såg just att själva länkarna som är upp och ner om man jämför med original länken och nu kan jag inte se något annat än just det haha.
IMG_4704.jpeg

IMG_4705.jpeg
Jag köpte både model j och model o samtidigt. Oysterlänken fick lämna ganska snabbt eftersom jag tyckte att den kändes billigare. Dessutom gillade jag inte alls stretchlänken. Den andra har jag använt väldigt mycket och gillar den skarpt. Jag trodde när jag köpte dem att det skulle bli precis tvärtom.

Jag köpte både model j och model o samtidigt. Oysterlänken fick lämna ganska snabbt eftersom jag tyckte att den kändes billigare. Dessutom gillade jag inte alls stretchlänken. Den andra har jag använt väldigt mycket och gillar den skarpt. Jag trodde när jag köpte dem att det skulle bli precis tvärtom.
Tack för din input. Lutar lite åt Unclestraps Senator länk just nu, billigare samt att man kan använda sig av original spännet då man kan flytta över den.

Är Forstners Model O en sån länk som stretchar/expanderar? Eller vad menade du med stretchlänken?

• Blå P39
  • BB58GMT i någon mer konservativ/mainstream färgskala, mindre gilt (ej pepsi dock)

- Ny kronografserie (dvs ej BlackBay), Kinissi-verk och inte flingvisare

Där är två line extensions och en stor nylansering som känns som relativa lågoddsare. Tror egentligen GMTn är minst trolig av de tre, kanske dröjer.

Case A: Tudor har redusert produksjonen med 40% gjennom 2024, så tror det er lite nytt i morgen
Case B: Tudor har redusert produksjonen med 40% gjennom 2024, for å frigi masse kapasitet til en mengde nye modeller som slippes i morgen

🤷‍♂️ 🤷‍♂️ 🤷‍♂️

Tillbaka
Topp