• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Annonsen från StoriesOfTime är inte direkt ny:

1000005790.jpg
Är dock nästan säker på att priset är ändrat i dagarna.
Legat ute för 59 sen i somras

Ibland får jag dumma idéer. Denna idé innebar att kapa ett annat armband, korta länkar osv. Plocka av lås och ändlänkar från min Tudor och smälla på det armbandet. Nu fick jag ett alldeles eget frankensteinarmband!!

Själv rätt nöjd, min klocka mitt val typ?? 😂
Förlåt till alla de som kränks! Frugan förstod inte storheten i det jag gjort, så ni får lov att titta! För även om ni inte uppskattar resultatet förstår ju ni iaf arbetet jag lagt ner för att få se hur klockan skulle se ut om jag faktiskt testade det jag ville se.. här är resultatet!!

IMG_8578.jpeg

IMG_8581.jpeg
IMG_8580.jpeg
IMG_8582.jpeg
IMG_8583.jpeg
IMG_8584.jpeg

Vi får se när jag orkar ändra tillbaka det.. det bör gå snabbare iaf 😂
Snyggt!

Tack ❤️
Jag fick vänta ca 4-5 mån. Men så som jag har förstått det så är det en intresselista och inte en väntelista. De väljer vem som står på tur på intresselistan utifrån köphistorik.
Aah okej så utan köphistorik är det ganska kört? Visst är det nu jag ska säga att jag inte ens tycker klockan är snygg och att den är sjuuuukt överskattad? 😆 Jag är inte bitter..🤪

Aah okej så utan köphistorik är det ganska kört? Visst är det nu jag ska säga att jag inte ens tycker klockan är snygg och att den är sjuuuukt överskattad? 😆 Jag är inte bitter..🤪
Testa hos AD inte omöjligt att de har en som ligger och skräpar. Som @Wasabi säger så är det en intresselista inte en kölista. Väntetiden nu kan lika gärna handla om att Tudor inte skeppat ut på länge. 😀

Vet inte det, allt är ju relativt. BB58 listar tex 15k lägre än Breitling Superocean som jag ändå tycker ligger i samma liga. Min SO Heritage sitter det tom ett Tudorverk i…

Det är fortfarande halva pengen mot storebror och Omega PO. Och ca 40k billigare än en SMP300.

Så jag tycker nog fortfarande att Tudor är väldigt prisvärt även om det var ännu bättre förr
Håller med. Och om Tudor hade tappat lika mycket i andrahandsvärde som en del av de närmsta konkurrenterna så hade det ju blivit ett sensationellt prisvärt brand för entusiaster som inte har något emot beggat. Men det faktum att priset inte droppar så dramatiskt i samma ögonblick man går ut genom dörren från ADn är väl lite en indikation på att man ligger ganska så rätt i sin prissättning?

Five-link med T-fit från BB Chrono passar i alla fall finfint. Fram till förra året hade Chrono exakt samma länk med exakt samma ändlänkar som 41 GMT.
Tack, just det - den länken borde också funka. Frågan är om det inte är samma som sitter på BB One?

Har de ändrat på den länken till Chrono i år menar du?

Senast ändrad:
Tack, just det - den länken borde också funka. Frågan är om det inte är samma som sitter på BB One?

Har de ändrat på den länken i år menar du?
Det som ändrades under 2025 var att alla Chrono fick dom nya länkarna med T-fit, både på 3-link och 5-link. Innan under 2024 släpptes den ju blå Boutiqe Chrono med 5-link. Dessa länkar passar lika bra på alla 41mm BB med 22mm bandbred, iaf dom med inhouseverk. Känns rimligt att BB One i 41 har exakt samma länk då det anges 22mm men jag vet inte. Det här med Chrono är inga gissningar utan jag har faktiskt provat länken från en blå Chrono med 5-link/T-fit på min GMT.

Det som ändrades under 2025 var att alla Chrono fick dom nya länkarna med T-fit, både på 3-link och 5-link. Innan under 2024 släpptes den ju blå Boutiqe Chrono med 5-link. Dessa länkar passar lika bra på alla 41mm BB med 22mm bandbred, iaf dom med inhouseverk. Känns rimligt att BB One i 41 har exakt samma länk då det anges 22mm men jag vet inte. Det här med Chrono är inga gissningar utan jag har faktiskt provat länken från en blå Chrono med 5-link/T-fit på min GMT.
Kul. Har du nån bild på det? 😀

Blir nog ett köp till våren bara jag kan hitta nån som kan hjälpa mig att beställa. Även om jag har en aftermarket snabbjustering så gillar jag 5-länken bättre med t-fit och inga fejkkitar etc.

Testa hos AD inte omöjligt att de har en som ligger och skräpar. Som @Wasabi säger så är det en intresselista inte en kölista. Väntetiden nu kan lika gärna handla om att Tudor inte skeppat ut på länge. 😀
Ja så är det också definitivt. Jag har väntat på den rosa i över 1 år nu, men har inte fått något. De har fått in 4 st innan jag la upp mig på intresselistan. När jag hämtade ut min flamingo Blue så frågade jag om hur det går med den rosa, de berättade att de inte har fått in en enda rosa sen jag anmälde mig.
Jag tror att om man är genuint intresserad utan att ha någon historik så går det också.

Kul. Har du nån bild på det? 😀

Blir nog ett köp till våren bara jag kan hitta nån som kan hjälpa mig att beställa. Även om jag har en aftermarket snabbjustering så gillar jag 5-länken bättre med t-fit och inga fejkkitar etc.
Nej, tyvärr ingen bild från det tillfället men sök på nätet med typ "tudor gmt with five link bracelet" så hittar du bilder. t ex

Har någon sett Ranger 36 med svart tavla i butik ännu? Det verkar inte vara någon stor tillgång, ens globalt, av utbudet på andrahandsmarknaden att döma. Däremot verkar den vita lättare att få tag på.

Tillbaka
Topp