• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja det är väl det som är kruxet.. Svårt att säga efter att bara haft den på handen en kort stund. Kommer nog sluta med att jag köper en för att testa.

Man vet ju bäst när man ägt klockan och testat ”på riktigt” under en längre period.

Ett annat sätt för att förstå bättre i fall P42 är rätt för dig storleksmässigt hade varit att prova en P39 samtidigt - Men du kanske har redan gjort det?

Grymt nöjd med min nya kompis! Kommer behålla den på jubileet, tycker det passar bra :)
IMG_0823.jpeg

Man vet ju bäst när man ägt klockan och testat ”på riktigt” under en längre period.

Ett annat sätt för att förstå bättre i fall P42 är rätt för dig storleksmässigt hade varit att prova en P39 samtidigt - Men du kanske har redan gjort det?
Inte på samma gång, men haft en 39a på handleden. Den är grym men drog inte igång nå köpsug.

I do not agree at all 👎
IMG_2607_Original.jpeg

tumblr_cfa12c62c55d12781404f11e185b9b3b_3b53b34b_400.gif

Fantastik klockor som Tudor lanserat de senaste åren, men sjukt för tjocka boetter i Mitt tycke!!!

Dom har helt rätt att sikta in sig på "det som en gång var" Då Allt Va Bättre (mitt tycke), men varför krascha och brinna med så Tjocka boetter??? Tänk
dig själv samma lanserade klockor med tunnare midcase (💯❤️✅) man gör allt halvvägs sen kraschar och brinner, vad fyller dom här tjocka boetterna för funktion?

Senast ändrad:

Fantastik klockor som Tudor lanserat de senaste åren, men sjukt för tjocka boetter i Mitt tycke!!!

Dom har helt rätt att sikta in sig på "det som en gång var" Då Allt Va Bättre (mitt tycke), men varför krascha och brinna med så Tjocka boetter??? Tänk
dig själv samma lanserade klockor med tunnare midcase (💯❤️✅) man gör allt halvvägs sen kraschar och brinner, vad fyller dom här tjocka boetterna för funktion?
Jag håller med, de hade i alla fall kunnat göra en liten optisk illusion genom att fasa av den nedersta delen, även om inte den totala tjockleken påverkats så hade det varit mer estetiskt tilltalande!

Just den som du kommenterade, BB58 GMT, är bara 12,8 mm, inte jättetjock för en GMT klocka kan jag tycka. Dessutom är övriga BB58 och BB54 kända just för att vara väldigt tunna dykare, så att boetterna skulle vara tjocka på Tudors generellt stämmer inte.

Antar att jämförelsen baseras på en Rolex OP och är det lite som att jämföra äpplen och päron: en "tunn" dressare vs. moderna sportstål
Nja...t.ex.:
BB54 = tunn
BB58 = absolut inte tjock
Chrono-linjen = ja, dessa är i tjockaste laget
FXD-linjen = absolut inte tjocka då tjockheten uppfyller ett syfte
BB41-linjen = tjocka (ja, allt är relativt), men det har sitt syfte

+ Tudor har inte samma tillgång som t.ex. Rolex har till teknik och det kan säkerligen finnas vissa begränsningar satta av storebror som gör att lillebror inte "får" gör vissa detaljer så som de hade velat

Tillbaka
Topp