• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äntligen sol ☀️

1000002393.jpg

Ni som har Pelagos 39. Har ni samma problem som mig med att klockan är vass? Min är så vass att den bokstavligen har rakat bort allt mitt hår på armen där den sitter.

IMG_0213.jpeg
Kan inte svara på varför de släpper iväg klockorna med så skarpa kanter. Men det är inte den enda modellen med de egenskaperna.
Min BB58 hade så vassa avslut på luggarnas insida att de skavde på armen. Jag slipade som en konsekvens av det ned dem något.
Så det är fler modeller som lider av samma problem. Omega Speedmaster i det nyaste utförandet är också väl skarp kanterna.

Kan inte svara på varför de släpper iväg klockorna med så skarpa kanter. Men det är inte den enda modellen med de egenskaperna.
Min BB58 hade så vassa avslut på luggarnas insida att de skavde på armen. Jag slipade som en konsekvens av det ned dem något.
Så det är fler modeller som lider av samma problem. Omega Speedmaster i det nyaste utförandet är också väl skarp kanterna.
Alla mina mina Tudor har varit helt u a. Speedy har helt klart blivit "bättre" sen den (3861) släpptes, iaf om man kollar på min vita årsgamla safirmacka.

Tillbaka
Topp