• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fy i hela fasiken vad jag börjar sakna min Pro just nu... Men bara drygt 10 dagar kvar av owgm sen äre dags igen!!
IMG_2126.jpeg

Osäker på hur intresset är för inserts från steelreef, men jag har en oanvänd insert till BB41 GMT i färgen Nightfall(svart) så om någon skulle vara intresserad av att köpa så är det bara att skicka iväg ett PM.

Är det bara jag som har sjukt svårt för de moderna kronograferna? Finner ingen symmetri öht utan snarare väldigt mycket plottrighet.

Fet timvisare helt i onödan (tanken med Snowflake-visaren var väl ändå att öka mängden lysmassa för dykare?), jättestora index med mycket lume (för mig också betydligt mer relaterat till dykare), datum kl. 6, röda detaljer på kronografvisare samt på texten för hur djupt man kan dyka med racing(?)-klockan.. Avsaknaden av kronskydd gör den direkt mindre sportig + att kronan i sig är väldigt utstickande och, i ärlighetens namn, rätt ful. Lägg då till att det redan är en kronograf med subdials, extravisare m.m.. Plottrigt!

Älskar ju märket, framförallt vintage, men tycker även om en hel del av deras moderna släpp. Har dock aldrig förstått mig på kronograferna...
Ja, alltså det där med plottrighet är ju tycke och smak. Jag inser att jag tenderar att falla för klockor med mer detaljer och lull-lull snarare än clean och skandinaviskt. Tittar jag på min klokkollektion så blir det tydligt och ibland när jag visar min systerson en klocka (vi snackar en del klockor han och jag...) och jag utbrister "WOW" så får jag tillbaka ett tveksamt "Mmmmm...". Han är nämligen långt över på andra sidan av detaljmängdspreferensskalan. :D

Timvisaren kan jag ju inte sluta att glo på nu. Nä, men tack ska du ha, @ajfa. ;)
Varför ska den vara så tjock inser jag ju också nu? Klockan är fortfarande snygg men absolut, jag håller med dig kring frågan varför den ska vara så fet.

Självklart hade jag hellre baggat en Speedmaster Racing (329.30.44.51.04.001) - den är magisk men det är också ganska många tiotusenlappar till för att nå upp till en begagnad sådan. Men absolut - där snackar vi en annan renhet i designen som man kanske i längden uppskattar.

Hur som helst; härligt med KS och hur nördiga vi får lov att vara här. 🤩

Apropå åsikter om design och gissningar om framtida designval – vad tycker ni om att Tudor rör sig mot att (nästan) alla Black bay ska ha sunburst? BB54, BB68, BB Monochrome och BB58 Burgundy är alla fyra exempel på nytillkomna dykare med tavla i sunburst. Att Tudor inom kort skulle släppa en svart eller blå BB58 med sunburst känns därmed inte omöjligt.
Vad tycker tråden om detta? Föredrar ni matt, blank eller sunburst tavla på dykare med aluminium bezel och kupat glas?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp