• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inga nyheter, men väl ett konstaterande. BB36 är otroligt mångsidig! Senaste veckorna har jag burit den på ett ganska dressat svart läderband, och det tycker jag att den gör med den äran!
IMG_0602.jpeg

Har en North Flag, servad förra året på Bergström. Drygt 1 år garanti kvar från service.

Full-länk+half extension. Samt orginal läder ink spänne. Vad är rimligt pris att sälja den för tror ni?

Ok skick men använd, för att stiga upp en nivå skulle metalringen behöver bytas. Fick prisförslag men var inte aktuellt för mig.

Inte en klocka som säljs så frekvent och ser att den sista utan ovan låg på 30, men inte sagt att den såldes för det.

Nu har jag fått låna en pelle 39. Initialt är jag inte så impad faktiskt. Dels gillar jag inte länk så är biased men gillar inte designen på boetten helt ärligt. Sen är den vass som fan vid spännet!

Ser ut att bli en fin och solig dag! Då gör 925:an sig extra bra 🤩
IMG_8141.jpeg
Den där är så jävla fin! Helt klart den Tudor som jag är mest sugen på. Testade den i somras och blev helt till mig. Också en klocka man måste se i verkligheten, gör sig generellt inte lika bra på bild som tex Pro eller Pelagos. Dock får du till dina bilder på den jäkligt bra. Du gör den rättvisa!
IMG_1309.jpeg

Måste också slå ett slag för att köpa en Pro. Prismässigt ligger de väldigt fint till tycker jag. För omkring 30k så får du loss en. Ungefär samma som för en vanlig 58a. Då får du också Gmt och mikrojustering. Ett kap i min mening!

Skulle säga att även opaline som ligger lite högre i pris, fortfarande är väldigt prisvärt. Ligger en ute för 35k just nu.

Den där är så jävla fin! Helt klart den Tudor som jag är mest sugen på. Testade den i somras och blev helt till mig. Också en klocka man måste se i verkligheten, gör sig generellt inte lika bra på bild som tex Pro eller Pelagos. Dock får du till dina bilder på den jäkligt bra. Du gör den rättvisa!
IMG_1309.jpeg
Jag håller verkligen med dig! Silvret måste upplevas i verkligheten. Jag får tacka så mycket för de smickrande orden 😁

Måste också slå ett slag för att köpa en Pro. Prismässigt ligger de väldigt fint till tycker jag. För omkring 30k så får du loss en. Ungefär samma som för en vanlig 58a. Då får du också Gmt och mikrojustering. Ett kap i min mening!

Skulle säga att även opaline som ligger lite högre i pris, fortfarande är väldigt prisvärt. Ligger en ute för 35k just nu.
Håller med dig även här. Farligt bra bang for buck egentligen på det mesta från Tudor begagnat. Lite sugen på att testa en Pro faktiskt, dock skrämmer tjockleken något. Egentligen inte måtten i sig men hur boetten kan upplevas aningen ”slabsided”.

Tillbaka
Topp