Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En Ranger hade varit intressant för min del i så fall. Diskussionen kring en ny KS-klocka blommar upp med jämna mellanrum, det är en kul grej! Men svårt att enasIochmed att Tudor gör "brandade" varianter av sina klockor, se Facebook etc, tror ni att det finns intresse av att göra en collab med Klocksnack? Skulle vi få ihop 40-50 stycken som vill ha en?
![]()
+1Klocksnack må vara ett fantastiskt forum, men har svårt att se något med smaklöst än att trycka upp KS-loggan på urtavlor. Branding över lag är ju ingen höjdare.
Föreslår FXD GMT i så fallTror jag valt kvällens klocka, tidlös! Man suckar fortfarande efter en svart FXD att komplettera denna med.
![]()
Yes![]()
Var inne och surfade på Tudors webbsida idag. Hittade allt förutom denna. Har man slutat sälja Black bay 58 blå?
Ersattes kanske av BB54 då?
Nja, var ju ett tag sedan bb54 släpptes. Bb58 svart/gilt fick ju en uppdatering så är väl inte helt omöjligt att den blå också får en så småningom men att de håller på den lite!Ersattes kanske av BB54 då?
Nej men precis. Konspirerar att dom kanske vill pusha den nya blå bb54 som släpptes nyss ett tag. Men en uppdaterad blå 58 om något år är väl inte helt osannolikt som du sägerNja, var ju ett tag sedan bb54 släpptes. Bb58 svart/gilt fick ju en uppdatering så är väl inte helt omöjligt att den blå också får en så småningom men att de håller på den lite!
På min dotters förskola är det mycket Rolex DJs men såg en pappa som hade en BB58 så jag sa till honom att det är en väldigt fin klocka, eftersom det var kul att se nåt annat än alla Rolex. Men fick inte känslan av att han egentligen hade nåt klockintresse, mer att han letat efter nåt som var lite annorlunda. Men verkade inte gå djupare än såNi som bär Tudor till vardags, har ni någon gång fått en kommentar av tex en vän eller bekant som känt igen märket? Jag har läst att Tudor främst är känt i entusiast-kretsar men får ändå känslan av att märket börjar bli mer ”mainstream”. Jag har sett två kollegor med Tudors, båda kör BB36, varav en av de kommenterat på min Tudor. Nyfiken på att höra om ni fått någon kommentar, eller kanske tom folk som inte alla känt igen märket.
Ni som bär Tudor till vardags, har ni någon gång fått en kommentar av tex en vän eller bekant som känt igen märket? Jag har läst att Tudor främst är känt i entusiast-kretsar men får ändå känslan av att märket börjar bli mer ”mainstream”. Jag har sett två kollegor med Tudors, båda kör BB36, varav en av de kommenterat på min Tudor. Nyfiken på att höra om ni fått någon kommentar, eller kanske tom folk som inte alla känt igen märket.
Tycker man ser en del BB58 ”in the wild”, och det får mig att tänka, om någon spenderar 40-50k på en klocka bör man känna till märket någorlunda, utan att vara insatt i klockor, som den pappan du såg. Kul att du gav honom en komplimang.På min dotters förskola är det mycket Rolex DJs men såg en pappa som hade en BB58 så jag sa till honom att det är en väldigt fin klocka, eftersom det var kul att se nåt annat än alla Rolex. Men fick inte känslan av att han egentligen hade nåt klockintresse, mer att han letat efter nåt som var lite annorlunda. Men verkade inte gå djupare än så
Om man möter människor som spenderar en hel del tid i exempelvis Amerika så förefaller Tudor vara bredare och inte enbart vanligt inom klockentusiastkretsar, åtminstone i min ringa erfarenhet.”mainstream”
Hade en Tudor Sub ett tag, fick frågan på krogen om jag hade en Rolex. Förklarade att det var en Tudor varpå han kommenterade att han tyckte det var tråkigt med fejk-klockor.Ni som bär Tudor till vardags, har ni någon gång fått en kommentar av tex en vän eller bekant som känt igen märket? Jag har läst att Tudor främst är känt i entusiast-kretsar men får ändå känslan av att märket börjar bli mer ”mainstream”. Jag har sett två kollegor med Tudors, båda kör BB36, varav en av de kommenterat på min Tudor. Nyfiken på att höra om ni fått någon kommentar, eller kanske tom folk som inte alls känt igen märket.
Nej, faktiskt sällan nån kommenterar alls. Jag såg dock en röd BB58 i Italien för något år sedan. Vi stod i kö och snubben någon meter fram kliade sig i håret när jag såg den. Jag nämnde det för sambon. Pratade lite högt och TYDLIGEN heter Tudor samma sak internationellt varpå han vände sig om och stirrade på mig. Sen vek han ner skjortan och stoppa handen i fickan. Haha. Jag såg väl ut som en luffare och han blev skeptiskNi som bär Tudor till vardags, har ni någon gång fått en kommentar av tex en vän eller bekant som känt igen märket? Jag har läst att Tudor främst är känt i entusiast-kretsar men får ändå känslan av att märket börjar bli mer ”mainstream”. Jag har sett två kollegor med Tudors, båda kör BB36, varav en av de kommenterat på min Tudor. Nyfiken på att höra om ni fått någon kommentar, eller kanske tom folk som inte alls känt igen märket.
Påminner om en diskussion vi hade på jobbet för ett tag sedan. En kollega kallade min Black Bay 41 för "rolex wannabe klocka".Hade en Tudor Sub ett tag, fick frågan på krogen om jag hade en Rolex. Förklarade att det var en Tudor varpå han kommenterade att han tyckte det var tråkigt med fejk-klockor.
Antar att denne inte kände till Tudor?Påminner om en diskussion vi hade på jobbet för ett tag sedan. En kollega kallade min Black Bay 41 för "rolex wannabe klocka".![]()
Nja inte direkt nej... Han äger själv en Omega Seamaster Pro men är tämligen oinsatt i klockor generellt har jag märkt.Antar att denne inte kände till Tudor?![]()
Finns inte mycket att fundera på när det gäller den därNära att slå till under gårdagens klocksafari. Gillar den på 5-link men kan samtidigt uppleva den som aningen blingig.
Behöver marinera på denna
![]()