• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sommarklockan på sommargummi 😎
IMG_7644.jpeg

Nja, var ju ett tag sedan bb54 släpptes. Bb58 svart/gilt fick ju en uppdatering så är väl inte helt omöjligt att den blå också får en så småningom men att de håller på den lite!
Nej men precis. Konspirerar att dom kanske vill pusha den nya blå bb54 som släpptes nyss ett tag. Men en uppdaterad blå 58 om något år är väl inte helt osannolikt som du säger ☺️

Ni som bär Tudor till vardags, har ni någon gång fått en kommentar av tex en vän eller bekant som känt igen märket? Jag har läst att Tudor främst är känt i entusiast-kretsar men får ändå känslan av att märket börjar bli mer ”mainstream”. Jag har sett två kollegor med Tudors, båda kör BB36, varav en av de kommenterat på min Tudor. Nyfiken på att höra om ni fått någon kommentar, eller kanske tom folk som inte alls känt igen märket.

Senast ändrad:
Ni som bär Tudor till vardags, har ni någon gång fått en kommentar av tex en vän eller bekant som känt igen märket? Jag har läst att Tudor främst är känt i entusiast-kretsar men får ändå känslan av att märket börjar bli mer ”mainstream”. Jag har sett två kollegor med Tudors, båda kör BB36, varav en av de kommenterat på min Tudor. Nyfiken på att höra om ni fått någon kommentar, eller kanske tom folk som inte alla känt igen märket.
På min dotters förskola är det mycket Rolex DJs men såg en pappa som hade en BB58 så jag sa till honom att det är en väldigt fin klocka, eftersom det var kul att se nåt annat än alla Rolex. Men fick inte känslan av att han egentligen hade nåt klockintresse, mer att han letat efter nåt som var lite annorlunda. Men verkade inte gå djupare än så

Ni som bär Tudor till vardags, har ni någon gång fått en kommentar av tex en vän eller bekant som känt igen märket? Jag har läst att Tudor främst är känt i entusiast-kretsar men får ändå känslan av att märket börjar bli mer ”mainstream”. Jag har sett två kollegor med Tudors, båda kör BB36, varav en av de kommenterat på min Tudor. Nyfiken på att höra om ni fått någon kommentar, eller kanske tom folk som inte alla känt igen märket.

Jag får faktiskt väldigt sällan kommentarer om min Tudor, eller någon av mina andra klockor för den delen. Senast någon nämnde den var faktiskt på Tudors event hos Bergströms i Malmö, vilket kanske inte är så konstigt då publiken där redan hade ett visst intresse. 😄

Min erfarenhet är annars att de flesta inte lägger märke till vad man har på handleden, och om de gör det är det oftast andra klockintresserade.

Den är fin i solen!

IMG_0317.jpeg

Senast ändrad:
På min dotters förskola är det mycket Rolex DJs men såg en pappa som hade en BB58 så jag sa till honom att det är en väldigt fin klocka, eftersom det var kul att se nåt annat än alla Rolex. Men fick inte känslan av att han egentligen hade nåt klockintresse, mer att han letat efter nåt som var lite annorlunda. Men verkade inte gå djupare än så
Tycker man ser en del BB58 ”in the wild”, och det får mig att tänka, om någon spenderar 40-50k på en klocka bör man känna till märket någorlunda, utan att vara insatt i klockor, som den pappan du såg. Kul att du gav honom en komplimang.

Ni som bär Tudor till vardags, har ni någon gång fått en kommentar av tex en vän eller bekant som känt igen märket? Jag har läst att Tudor främst är känt i entusiast-kretsar men får ändå känslan av att märket börjar bli mer ”mainstream”. Jag har sett två kollegor med Tudors, båda kör BB36, varav en av de kommenterat på min Tudor. Nyfiken på att höra om ni fått någon kommentar, eller kanske tom folk som inte alls känt igen märket.
Hade en Tudor Sub ett tag, fick frågan på krogen om jag hade en Rolex. Förklarade att det var en Tudor varpå han kommenterade att han tyckte det var tråkigt med fejk-klockor.

Nej, faktiskt sällan nån kommenterar alls. Jag såg dock en röd BB58 i Italien för något år sedan. Vi stod i kö och snubben någon meter fram kliade sig i håret när jag såg den. Jag nämnde det för sambon. Pratade lite högt och TYDLIGEN heter Tudor samma sak internationellt varpå han vände sig om och stirrade på mig. Sen vek han ner skjortan och stoppa handen i fickan. Haha. Jag såg väl ut som en luffare och han blev skeptisk 😅

Tillbaka
Topp