• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lek och morsdag firande.
IMG_4531.jpeg

Utökade mängden Tudors i hushållet för jag vet inte vilken gång i ordningen. Var väldigt inne på en helt annan, men kunde inte låta bli den här när jag väl prövat. Första tudoren jag ägde var den första röda black bayen, så känns nästan nostalgiskt att åter ha en röd.

Tror andra sagt det, men tavlan är omöjlig att fånga på bild. Även bezelen varierar rätt kraftigt i olika ljus.

Skärmavbild 2026-05-31 kl. 18.27.03.png

Ni som bär Tudor till vardags, har ni någon gång fått en kommentar av tex en vän eller bekant som känt igen märket? Jag har läst att Tudor främst är känt i entusiast-kretsar men får ändå känslan av att märket börjar bli mer ”mainstream”. Jag har sett två kollegor med Tudors, båda kör BB36, varav en av de kommenterat på min Tudor. Nyfiken på att höra om ni fått någon kommentar, eller kanske tom folk som inte alls känt igen märket.
Aldrig fått en kommentar av någon i min närhet men vid ett par tillfällen har okända personer kommenterat när jag har burit Tudor. Bl a en amerikan på flygplatsen i Warszawa som kommenterade min gamla BB54. Har nog endast fått kommentarer när jag har burit Tudor.

Aldrig fått en kommentar av någon i min närhet men vid ett par tillfällen har okända personer kommenterat när jag har burit Tudor. Bl a en amerikan på flygplatsen i Warszawa som kommenterade min gamla BB54. Har nog endast fått kommentarer när jag har burit Tudor.
Kände han igen den eller tyckte han mest att det var en snygg klocka?

Hej,

Äger en röd Tudor Black Bay sedan 2013 tror jag. Min första "riktiga" klocka som jag köpte efter jag fått en ny tjänst. Den har tjänat mig väl och är använd i princip varje dag sedan dess.

För kanske 5 år sedan så lossnade själva röda ringen helt plötsligt, men lyckades pilla tillbaka den, och nu går den knappt att vrida, eller i alla fall väldigt trögt.

Gissar att den skulle behöva en service, även om den verkar hålla tiden hyfsat väl... :) Finns det bra (eller billiga) ställen i Stockholm som tar in en Tudor till bra pris? Går bezeln att återställa tror ni?

Tack!

Ni som bär Tudor till vardags, har ni någon gång fått en kommentar av tex en vän eller bekant som känt igen märket? Jag har läst att Tudor främst är känt i entusiast-kretsar men får ändå känslan av att märket börjar bli mer ”mainstream”. Jag har sett två kollegor med Tudors, båda kör BB36, varav en av de kommenterat på min Tudor. Nyfiken på att höra om ni fått någon kommentar, eller kanske tom folk som inte alls känt igen märket.
Har överhuvudtaget sällan fått kommentarer på mina klockor från främlingar. Har en Harrods som jag aldrig tror nån kommenterat. Mest kommentarer har nog min Rolex GMT 16710 fått men det är nog vid färre än en handfull tillfällen på över tio år.

Har hört fler som har problem med att få till passformen och är nyfiken på vilken omkrets som drabbas av detta. Hur stor handled har du?
Skulle säga strax under 17. Sitter bra gör den ju men får inte riktigt ut effekten av T-fit kanske man kan säga. Tror en halvlänk skulle ge mig större utväxling av T-fit. Det är samma med min Christopher Ward. Där får man dock en halvlänk till och den använder jag.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp