Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack själv! Perfa till sommaren!Äntligen tillbaka som Tudorägare efter ett par år utan. Kunde inte låta bli när denna dök upp. Tack för trevligt affär @Beaker
![]()
Kul ändlänkar!![]()
Ok det blev bättre med ett icke-vadderat band
Lånat från Serica 6190!Kul ändlänkar!
Var har du fått tag på dom?
Kul! Funkar utan modd?Lånat från Serica 6190!
Ja, jag har inte gjort något alls. Inte perfekt och dom är rätt låga jämfört med oem ändlänkarna men tycker det ser schysst ut.Kul! Funkar utan modd?
Aldrig fått en kommentar av någon i min närhet men vid ett par tillfällen har okända personer kommenterat när jag har burit Tudor. Bl a en amerikan på flygplatsen i Warszawa som kommenterade min gamla BB54. Har nog endast fått kommentarer när jag har burit Tudor.Ni som bär Tudor till vardags, har ni någon gång fått en kommentar av tex en vän eller bekant som känt igen märket? Jag har läst att Tudor främst är känt i entusiast-kretsar men får ändå känslan av att märket börjar bli mer ”mainstream”. Jag har sett två kollegor med Tudors, båda kör BB36, varav en av de kommenterat på min Tudor. Nyfiken på att höra om ni fått någon kommentar, eller kanske tom folk som inte alls känt igen märket.
Inget ett fundera över! KöpNära att slå till under gårdagens klocksafari. Gillar den på 5-link men kan samtidigt uppleva den som aningen blingig.
Behöver marinera på denna
![]()
Kände han igen den eller tyckte han mest att det var en snygg klocka?Aldrig fått en kommentar av någon i min närhet men vid ett par tillfällen har okända personer kommenterat när jag har burit Tudor. Bl a en amerikan på flygplatsen i Warszawa som kommenterade min gamla BB54. Har nog endast fått kommentarer när jag har burit Tudor.
Skulle nog helst vilja ha ett borstat jubilee.Inget ett fundera över! Köp![]()
Kände igen att det var en TudorKände han igen den eller tyckte han mest att det var en snygg klocka?
Ja det var snyggt!Ja, jag har inte gjort något alls. Inte perfekt och dom är rätt låga jämfört med oem ändlänkarna men tycker det ser schysst ut.
Har hört fler som har problem med att få till passformen och är nyfiken på vilken omkrets som drabbas av detta. Hur stor handled har du?Lunchpromenad i naturen med nya bekantskapen. Om någon sitter på en halvlänkbit ni vill bli av med får ni gärna hojta till. Får inte riktigt till det.![]()
Har överhuvudtaget sällan fått kommentarer på mina klockor från främlingar. Har en Harrods som jag aldrig tror nån kommenterat. Mest kommentarer har nog min Rolex GMT 16710 fått men det är nog vid färre än en handfull tillfällen på över tio år.Ni som bär Tudor till vardags, har ni någon gång fått en kommentar av tex en vän eller bekant som känt igen märket? Jag har läst att Tudor främst är känt i entusiast-kretsar men får ändå känslan av att märket börjar bli mer ”mainstream”. Jag har sett två kollegor med Tudors, båda kör BB36, varav en av de kommenterat på min Tudor. Nyfiken på att höra om ni fått någon kommentar, eller kanske tom folk som inte alls känt igen märket.
Vet inte om det är passformen då T-fit brukar lösa den delen, snarare får man inte alltid spännet att centrera ordentligt under handleden.Har hört fler som har problem med att få till passformen och är nyfiken på vilken omkrets som drabbas av detta. Hur stor handled har du?
Låter som två bra klockor att vara OWG med.Skulle jag bara äga en klocka så skulle denna och min speedy vara den enda klocka.
![]()
Skulle säga strax under 17. Sitter bra gör den ju men får inte riktigt ut effekten av T-fit kanske man kan säga. Tror en halvlänk skulle ge mig större utväxling av T-fit. Det är samma med min Christopher Ward. Där får man dock en halvlänk till och den använder jag.Har hört fler som har problem med att få till passformen och är nyfiken på vilken omkrets som drabbas av detta. Hur stor handled har du?
Väntar fortfarande på min länk, verkar inte vara nå express direkt från USFortsatt blått.
![]()