• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

Ni med FXDs, hur ofta saknar ni att kunna slänga på ett länkarmband?
Jag rycker mitt hår över Pelagos 39 eller FXDn, då FXDn bör funka för mina handleder något bättre men endast användning av Nato gör mig oroad.
Det beror på vad du har i lådan i övrigt skulle jag säga. Om det skulle vara enda klockan så är P39 ett bättre val skulle jag säga pga flexibiliteten. FXD:n är däremot ganska svårslagen som nischad toolklocka och det finns många olika typer av band att växla mellan, det är ett strapmonster.

Jag släppte dock min blå FXD men av andra orsaker än att det saknades en länk 🙂

jh-28.jpg

/J

Ni med FXDs, hur ofta saknar ni att kunna slänga på ett länkarmband?
Jag rycker mitt hår över Pelagos 39 eller FXDn, då FXDn bör funka för mina handleder något bättre men endast användning av Nato gör mig oroad.
Om du misstänker att du inte kommer att trivas i längden med enbart nato så är väl inte FXD för dig. Jag skulle säga att P39 och FXD bygger på två tämligen olika designfilosofier, där den förstnämnda ganska undermåligt kombinerar tool med flärd. Det finns ju också vanliga Pelagos och Ultra. Eller så skaffar du en FXD för nato och nåt annat för länk. Då har du en ypperlig anledning att utöka samlingen, som absolut ingen skulle ha någon invändning mot.

Har nu varit OWG med min Doxa i sex veckor under semestern, och det blir en sjunde också. 😄

Blev dock lite nostalgisk idag och plockade fram BB GMT:n för att dra upp och ställa den. Känslan infann sig direkt – hösten kommer bli riktigt mysig med den här på handleden. 🛡️🍁❤️
IMG_3546.jpeg

Sänkt pris! Lägg ett bud, jag är öppen för förslag :)

Firat födelsedag i skärgården med denna på armen - som är en födelsedagspresent till mig själv för nästa års jämna firande... 😬 Förhoppningsvis är den kvar då 😆
1000051755.jpg
Haha, det där tror du väl inte ens på själv? Man kan väl inte fira en födelsedag med en då begagnad klocka? Jag tror att det sitter en annan klocka på armen nästa år mot slutet av juli 😇

Hej!

Kan ni hjälpa mig med att bedöma om denna länk är äkta eller ej? Den passar ok till min bb36 men den är till någon äldre tudor. 19 mm lugbredd. Inga stämplar vad jag kunnat hitta.

Tack KS!

Bilagor

• IMG_5665.jpeg
    IMG_5665.jpeg
    454.1 KB · Visningar: 7
  • IMG_5666.jpeg
    IMG_5666.jpeg
    510.7 KB · Visningar: 6
  • IMG_5664.jpeg
    IMG_5664.jpeg
    502 KB · Visningar: 6
  • IMG_5661.png