• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tyck till om tidochting.se

Wilko

Cartier
Om du hittar en leverantör av denna typ av brunt läderband, rak modell, 22mm, så hör av dig. Jag betalar upp till 600kr.

brown panerai style.jpg

brown panerai style 2.jpg
 

tidochting.se

Omega
Professional Dealer
Jag beställde ett brunt mockaband som anlände med föredömligt kort leveranstid, hatten av. Nu väntar jag på en Citizen Promaster BN0150 med 20mm mellan bandhornen, och är sugen på att beställa en jubilee för 359 spänn från Tidochting till den. Är de kompatibla månne? Passar ändbitarna?
Hej, vågar inte lova passform på den modellen. Men prova gärna. Behåll skyddsplasten på så är det ok med retur om den inte passar. Om den passar tar jag gärna en wristshot! Go kväll!
 

NRE

Vacheron
2-Faktor

NRE

Vacheron
2-Faktor
Fick hem länken till min Citizen idag. Nopp. Not good. Det är den skruvade länken med dubbellås på claspen för 359:-

Först och främst: länken kärvar rejält och länkbitarna liksom fastnar i böjda lägen så följsamheten försvinner.
20200506_173033.jpg

Låset är ganska osmidigt och känns billigt. Dessutom är passformen när man öppnar och stänger inget vidare.

Utseendet då? Ja för fan, det är en snygg länk. Inte på min Citizen dock. Ändlänkarna är nog bäst till ca 38-40mm boetter.
20200506_170728.jpg
20200506_170724.jpg
20200506_170638.jpg

Retur, tänker ni kanske? Ja det hade en mindre ivrig karantänpulare kanske gjort. Jag drog istället fram verktygen och började massera ändlänkarna. Det gick såklart åt helvete och ändlänkarna repades. Men ena sidan blev bättre än innan så ska försöka lite till.

Nåja, får jag till passformen ska jag ge det en chans. Länken kanske mjukar upp efter lite användning.
 

tidochting.se

Omega
Professional Dealer
Fick hem länken till min Citizen idag. Nopp. Not good. Det är den skruvade länken med dubbellås på claspen för 359:-

Först och främst: länken kärvar rejält och länkbitarna liksom fastnar i böjda lägen så följsamheten försvinner.
20200506_173033.jpg

Låset är ganska osmidigt och känns billigt. Dessutom är passformen när man öppnar och stänger inget vidare.

Utseendet då? Ja för fan, det är en snygg länk. Inte på min Citizen dock. Ändlänkarna är nog bäst till ca 38-40mm boetter.
20200506_170728.jpg
20200506_170724.jpg
20200506_170638.jpg

Retur, tänker ni kanske? Ja det hade en mindre ivrig karantänpulare kanske gjort. Jag drog istället fram verktygen och började massera ändlänkarna. Det gick såklart åt helvete och ändlänkarna repades. Men ena sidan blev bättre än innan så ska försöka lite till.

Nåja, får jag till passformen ska jag ge det en chans. Länken kanske mjukar upp efter lite användning.

Snyggt masserat! Tack för bilderna och återkopplingen
 
Senast ändrad:

tidochting.se

Omega
Professional Dealer
Det var så lite, mer sågning än hyllning kanske. Å andra sidan en ganska billig produkt så I'm fine with it.
Har du någon uppfattning om länken blir mer följsam efter lite användning?
Nej, det får tiden utvisa. Och köper det du säger. Helt ok att en billig produkt har billiga egenskaper. Har dock jagat leverantören och bett om bättre lås. Kommer inte så långt, då jag trots allt är en mycket liten kund för dem. Hoppas ändå att den fyller en plats på marknaden då alternativen kan kosta tredubbelt.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Nej, det får tiden utvisa. Och köper det du säger. Helt ok att en billig produkt har billiga egenskaper. Har dock jagat leverantören och bett om bättre lås. Kommer inte så långt, då jag trots allt är en mycket liten kund för dem. Hoppas ändå att den fyller en plats på marknaden då alternativen kan kosta tredubbelt.
Ska också sägas att de skruvade länkbitarna kändes bra. Jag tror nog att du fyller en lucka på den svenska marknaden med dessa länkar. Utseendemässigt är de nice (dock på mindre klocka än min)
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Om det inte lirade med min Citizen så fick iallafall min gamla Tissot nytt liv med en daytonalänk. Märkligt att 19mm passar bra till 42mm tissot men 20mm passar inte alls med 44mm.

Så, har man en klocka på mellan 40 och 43 mm med 19mm mellan bandhornen och behöver en billig men fullt funktionell länk för 279 pix så kör.

På min klocka sluttar bandhornen brant ner så ändlänken böjer upp lite grann men det funkar.
20200507_142535.jpg
20200507_142526.jpg
20200507_142504.jpg
20200507_142500.jpg
 

Ola G

Cartier
Hade gillat tips om vilka länkar som passar till vilka klockor , särskilt de med rundade end-pieces
Söker just nu tex länk till en Tudor Prince Chrono men svårt att veta vad som passar
Mvh
Ola G
 

tidochting.se

Omega
Professional Dealer
Hade gillat tips om vilka länkar som passar till vilka klockor , särskilt de med rundade end-pieces
Söker just nu tex länk till en Tudor Prince Chrono men svårt att veta vad som passar
Mvh
Ola G
svårt att veta vad som passar all världens modeller. Men kolla gärna vår Instagram för att se passform på olika kunders klockor. Har solida Oysterlänkar med solida ändbitar som passar Daytona. Borde kunna funka. De för 495kr
 

klocksnackare

Omega
2-Faktor
Den billigare jubilee-länken passar åtminstone utmärkt på min gamla seiko. Ännu inte testat något annat, men är mycket nöjd.
IMG_0554.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Gjorde en beställning på https://tidochting.se/klockarmband/jubileelank-silver-rostfritt-stal-19mm-20mm-22mm och tänkte ge mig på att slipa ner ändlänkarna för att fixa "straight end links". Blir nu dock lite fundersam på längden. Hittade ngn gammal säljes annons som beskriver länken som väldigt lång utan bra möjligheter att korta ner. Läste precis på din hemsida som säger 165mm minus 4 länkar? a' 6mm. Det skulle betyda c.a 140mm. Alltså måste man ha typ 18,5-19 handleder som minst för denna länk?? Eller är det 4 länkbitar per sida? Vad ser ut att vara minimum längd? @Hans Beck
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Beställde en länk från tid och ting till betern och blev posetivt överaskad.
Lite slipande så blev ändlänkarna ok men ska det bli perfekt får man lägga någon timme.

Plus:
1.priset,Valde en färgcombo som jag aldrig valt annars
2.länken är solid med skruvade länkar.
3, helheten
4, ändlänkarna va "Skx bra", vilket för priset är bra.

Minus:
1:låset är lite tunt och fladdrigt.
2: bandstiften man fick till är så dåliga att det vore bättra att dom inte va med.

20200505_184607.jpg
20200505_184542.jpg
 
Senast ändrad:

Hans Beck

Cartier
Gjorde en beställning på https://tidochting.se/klockarmband/jubileelank-silver-rostfritt-stal-19mm-20mm-22mm och tänkte ge mig på att slipa ner ändlänkarna för att fixa "straight end links". Blir nu dock lite fundersam på längden. Hittade ngn gammal säljes annons som beskriver länken som väldigt lång utan bra möjligheter att korta ner. Läste precis på din hemsida som säger 165mm minus 4 länkar? a' 6mm. Det skulle betyda c.a 140mm. Alltså måste man ha typ 18,5-19 handleder som minst för denna länk?? Eller är det 4 länkbitar per sida? Vad ser ut att vara minimum längd? @Hans Beck
Hej! Först: denna modellen med raka ändbitar är på ingång. Så du slipper hemmafix.

Länken är ca 165mm.
Det är 4 bitar med skruv per i sida, men bara 3 per sida kan tas av. Dvs knappt 2 cm bort per sida. Alltså kan man få ner den till ca 12cm + klocka. Funkar det?
43307906-8737-41D2-92E6-F274593F092A.jpeg
C2A2CEDA-5987-45E3-B547-C8900C6E2D7E.jpeg
 
Senast ändrad:

Hans Beck

Cartier
Beställde en länk från tid och ting till betern och blev posetivt överaskad.
Lite slipande så blev ändlänkarna ok men ska det bli perfekt får man lägga någon timme.

Plus:
1.priset,Valde en färgcombo som jag aldrig valt annars
2.länken är solid med skruvade länkar.
3, helheten
4, ändlänkarna va "Skx bra", vilket för priset är bra.

Minus:
1:låset är riktigt tunt och fladdrigt.
2: bandstiften man fick till är så dåliga att det vore bättra att dom inte va med.

20200505_184607.jpg
20200505_184542.jpg
Tack för feedbacken! Håller med dig: är grymt nöjd med länkarna förutom låset.
 
Topp