• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tyck till om tidochting.se

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Menar alltså om man tar bort ändlänkarna helt och hållet. Så storleken på sista mittenlänken. Bör vara typ 8-11mm eller nåt sånt :)
20200912_102334.jpg
Den främsta biten är 9mm bred på 22mm Oyster.
Är biten 9 mm bred på denna? - 20mm.
https://tidochting.se/klockarmband/oysterlank-silver-rostfritt-stal-19mm-20mm
 

mace

Cartier
2-Faktor
Beställde en 18 mm oyster med raka ändlänkar från tid&ting. Känslan av att jag betalade lite för mycket för klockan dämpas av känslan att jag betalade lite för lite för länken. Känns spontant som väldigt mkt länk för pengarna!
 

Bilagor

  • 2ACC1F1A-F753-456D-A6FF-1DF3C9C43C3B.jpeg
    2ACC1F1A-F753-456D-A6FF-1DF3C9C43C3B.jpeg
    817.1 KB · Visningar: 78
  • D6395A72-A288-4760-AFD8-9E2AB3253583.jpeg
    D6395A72-A288-4760-AFD8-9E2AB3253583.jpeg
    766.4 KB · Visningar: 91

tidochting.se

Omega
Professional Dealer
Beställde en 18 mm oyster med raka ändlänkar från tid&ting. Känslan av att jag betalade lite för mycket för klockan dämpas av känslan att jag betalade lite för lite för länken. Känns spontant som väldigt mkt länk för pengarna!

Härligt att höra! Ser fint ut med rak ändbit på vintage
 

UTCetter

Cartier
Bandstift, saknar info om diameter. Ex har jag länkar som inte klarar mer än 1,6mm.

Intressant sida! Jag har köpt prylar på utländska sidor men det här verkar på rätt väg.
 

Eboz

Omega
Troligtvis dum fråga för alla armbandtokiga men... Jag har en Tangente med 19mm bandbredd. i saknaden av 19mm band, kan man prova byta till 18 eller 20 mm, vilken passar bäst. Jag tänkte då beställa mocka modellerna från Tid & Ting.
 

Bolio

Panerai
Vart tillverkas produkterna? Är sugen på några nya band men jag är totalt anti Kina och försöker minimera mina inköp därifrån.
 

Pippo

Omega
2-Faktor
Kom över ett ABP gummi anpassat för Rolex (oklart vilken/vilka refs - satt kasst på mina). Med lite vilja och fingerspitzgefühl kom det på Squalen och satt till råga på allt rätt bra!

Började jaga en blank clasp för att toppa combon. Efter en snabb måttkontroll med @Hans Beck beställde jag en oyster från ToT. Kom på lådan under lunchen idag, allt som smort som vanligt. Självklart passade det som det skulle också!

64B1FC30-3CA6-4596-8B5B-84A90CB292DF.jpeg


Allt gott!
/J
 
Senast ändrad:
Topp