• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Kanske litet tidigt att börja sia redan nu men vad tror vi, har Tony en chans mot Khabib?

- Tony har inte torskat sen 2012 och Khabib har aldrig torskat.
- Tony å andra sidan har bara förlorat på beslut - aldrig på submission eller KO.
- Tony har 11 KO/TKO och Khabib 6. Resten för bägge är decision eller submission.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Kanske litet tidigt att börja sia redan nu men vad tror vi, har Tony en chans mot Khabib?

- Tony har inte torskat sen 2012 och Khabib har aldrig torskat.
- Tony å andra sidan har bara förlorat på beslut - aldrig på submission eller KO.
- Tony har 11 KO/TKO och Khabib 6. Resten för bägge är decision eller submission.

Tony har inte bara en chans utan stora möjligheter att vinna mot Khabib.

Bekväm från ryggen med vassa armbågar, en kondition som är nära oöverträffad, blir nästan bättre rond för rond, bra ground och livsfarlig stående. Tony är en vampyr. Jag tror han reder ut Khabib.
 

Gabriel90

Panerai
Kanske litet tidigt att börja sia redan nu men vad tror vi, har Tony en chans mot Khabib?

- Tony har inte torskat sen 2012 och Khabib har aldrig torskat.
- Tony å andra sidan har bara förlorat på beslut - aldrig på submission eller KO.
- Tony har 11 KO/TKO och Khabib 6. Resten för bägge är decision eller submission.

Som @K-S skrev så är han grym på både ground och stående fightning.
Tony är mycket bättre stående och lär köra över khabib de stunder dem inte brottas :cool:
Matchen avslutas i rond 4* ;)
 
  • Like
Reactions: K-S

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Som @K-S skrev så är han grym på både ground och stående fightning.
Tony är mycket bättre stående och lär köra över khabib de stunder dem inte brottas :cool:
Matchen avslutas i rond 4* ;)

Jag hoppas du har rätt men det brukar tyvärr räcka med att vår vän från Dagestan får ett läge...

Tony har inte bara en chans utan stora möjligheter att vinna mot Khabib.

Bekväm från ryggen med vassa armbågar, en kondition som är nära oöverträffad, blir nästan bättre rond för rond, bra ground och livsfarlig stående. Tony är en vampyr. Jag tror han reder ut Khabib.

Jag håller med men han har inte ställts mot en brottare som Khabib. Khabib är överjävlig på golvet.

Rädd att Tony underskattar det då hans egen brottning är yttersta världsklass. Khabibs är dock en nivå upp (IMHO).
 

Gabriel90

Panerai
Jag hoppas du har rätt men det brukar tyvärr räcka med att vår vän från Dagestan får ett läge...
Jo det är sant..
men om någon ska besegra khabib är det nog Tony.



Jag håller med men han har inte ställts mot en brottare som Khabib. Khabib är överjävlig på golvet.

Rädd att Tony underskattar det då hans egen brottning är yttersta världsklass. Khabibs är dock en nivå upp (IMHO).
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Kanske litet tidigt att börja sia redan nu men vad tror vi, har Tony en chans mot Khabib?

- Tony har inte torskat sen 2012 och Khabib har aldrig torskat.
- Tony å andra sidan har bara förlorat på beslut - aldrig på submission eller KO.
- Tony har 11 KO/TKO och Khabib 6. Resten för bägge är decision eller submission.
Jag hoppas på Tony men vinner han så får Conor garanterat en titelfight vid vinst mot Cowboy och chansen att han vinner mot Tony är högre än att han vinner mot Khabib.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag hoppas på Tony men vinner han så får Conor garanterat en titelfight vid vinst mot Cowboy och chansen att han vinner mot Tony är högre än att han vinner mot Khabib.

Stör mig inte så mycket på om Conor vinner men det tror jag inte kommer hända. Jag tror att Conor får det tufft mot Tony. För att vinna så ska han knocka Tony (för på golvet är Conor chanslös). Och att knocka Tony blir inte en lätt uppgift...
 
Jag hoppas du har rätt men det brukar tyvärr räcka med att vår vän från Dagestan får ett läge...



Jag håller med men han har inte ställts mot en brottare som Khabib. Khabib är överjävlig på golvet.

Rädd att Tony underskattar det då hans egen brottning är yttersta världsklass. Khabibs är dock en nivå upp (IMHO).
Tonys brottning är inte av yttersta världsklass.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Stör mig inte så mycket på om Conor vinner men det tror jag inte kommer hända. Jag tror att Conor får det tufft mot Tony. För att vinna så ska han knocka Tony (för på golvet är Conor chanslös). Och att knocka Tony blir inte en lätt uppgift...
Stör mig inte så mycket på om Conor vinner men det tror jag inte kommer hända. Jag tror att Conor får det tufft mot Tony. För att vinna så ska han knocka Tony (för på golvet är Conor chanslös). Och att knocka Tony blir inte en lätt uppgift...
Jag tror att Conor kan ha precisionen och lugnet för att hitta avslut på Tony stående. Vilket säger mycket om Conors förmåga i det stående. Tony blir nedslagen ofta.
 

strider

Panerai
Har du jämfört Kevin Lees och Tonys meriter i brottning? Har du koll på att Tony ströp ut just Kevin Lee?
:blackeye:
bjj ≠ brottning (eftersom du nämnde ströp), ett bra exempel är Kron som är grym på bjj/lås men ''sämst'' på nedtagning (brottning).
Tony har fina meriter inom brottning, men han verkar inte bry sig ifall han blir lagd på rygg.
 
  • Like
Reactions: K-S

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Möjligt att min distinktion av vad som är vad är felaktig men när jag tränade shootfighting så kallade vi det submission brottning och innefattade såväl positionsbrottning som lås/strypningar mm (även om lås/stryp i allt väsentligt kom från bjj). Precis som det vi kallade stående fighting hade slag från boxning och sparkar från thaiboxning (primärt).

När jag skriver att Tonys brottning är världsklass så menar jag såväl positionsbrottning som lås och strypningar.

Tony sa väl själv inför fighten mot Khabib (som inte blev av) typ 2017 att hans brottning är bättre...?
 
Tony har ingen offensiv brottning som tex Khabib. Khabib kommer som vanligt köra clinch, nedtagning och sedan GnP. Tony har väl bara en submission från ryggen? Det kanske inte säger så mycket, men Khabib är överlägsen med sin toppkontroll.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Tony har ingen offensiv brottning som tex Khabib. Khabib kommer som vanligt köra clinch, nedtagning och sedan GnP. Tony har väl bara en submission från ryggen? Det kanske inte säger så mycket, men Khabib är överlägsen med sin toppkontroll.
Sedan om man nu ska vara petig, att vad Khabib tävlat i är Sambo...
 
Läs det jag svarade på ditt inlägg istället. Det har med brottning att göra
Att Tony subbade Lee med en triangel? Jo, jag är väl medveten om det men det har fortfarande inget med brottning att göra. Kevin Lee tog ned Ferguson lätt, flertalet gånger, kontrollerade honom och mountade honom. Det har med brottning att göra. Att skicka upp en triangel från ryggen har ingenting med brottning att göra.
@Takuan sade det.
Diaz-bröderna, Gracies, Condit, etc. värdelösa brottare men fantastiska BJJ-artister. Likaså är Tony en fantastisk BJJ-artist, även en god brottare men den rena brottningen tillhör inte den yttersta världseliten.
Möjligt att min distinktion av vad som är vad är felaktig men när jag tränade shootfighting så kallade vi det submission brottning och innefattade såväl positionsbrottning som lås/strypningar mm (även om lås/stryp i allt väsentligt kom från bjj). Precis som det vi kallade stående fighting hade slag från boxning och sparkar från thaiboxning (primärt).

När jag skriver att Tonys brottning är världsklass så menar jag såväl positionsbrottning som lås och strypningar.

Tony sa väl själv inför fighten mot Khabib (som inte blev av) typ 2017 att hans brottning är bättre...?
Jag förstår. Grappling är det mest universella begreppet att använda då, BJJ mer precist om handlar om rena submissions, annars missförstår man lätt. Brottning blir fel begrepp. Det blir ungefär som att säga: "Jones har bättre boxning än Cormier, såg du inte när han knockade honom med en headkick?" (Striking blir rätt begrepp, inte boxning).

Haha, vad Tony säger... Tony sade även: "Life's a rat race... And I ain't no rat. I'm a turtle, a ninja turtle. Michelangelo is my favorite, what's yours?"
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag förstår. Grappling är det mest universella begreppet att använda då, BJJ mer precist om handlar om rena submissions, annars missförstår man lätt. Brottning blir fel begrepp. Det blir ungefär som att säga: "Jones har bättre boxning än Cormier, såg du inte när han knockade honom med en headkick?" (Striking blir rätt begrepp, inte boxning).

Haha, vad Tony säger... Tony sade även: "Life's a rat race... And I ain't no rat. I'm a turtle, a ninja turtle. Michelangelo is my favorite, what's yours?"

Med den definition av brottning du använder som säkerligen är mer korrekt så förstår jag vad du menar och då blir mitt påstående felaktigt.

Sen är jag väl inte helt överens med ditt exempel. Mer korrekt enligt min beskrivning hade varit:

”Jones är bättre på stående fighting än Cormier, såg du inte när han knockade honom med en head kick”?

Sen är det vanskligt, tycker jag, att dra för stora växlar på det sättet. Alla ”strikers” på den här nivån har ett ohyggligt tryck/precision och en miss i försvaret (eller träff för den delen) kan avsluta en match rätt abrupt (om slaget/sparken träffar rätt).
Om det egentligen innebär att man är bättre striker överlag blir svårt att säga. Oerhört små marginaler här. Däremot är den som vinner bäst för dagen iaf.

Men i sak, Tonys grappling är väl ändå att anses som världsklass?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Snart 1 månad utan inlägg.. Conor kör ju om mindre än 2 veckor, dags att få liv i tråden igen :D

Bu för Viaplay och UFC. Aldrig att jag kommer betala 500 kr för varje stor PPV gala framöver. Om någon har tips på andra vägar man kan gå (om man vill se galan live, stabilt), skicka gärna PM :D
 
  • Like
Reactions: K-S
Snart 1 månad utan inlägg.. Conor kör ju om mindre än 2 veckor, dags att få liv i tråden igen :D

Bu för Viaplay och UFC. Aldrig att jag kommer betala 500 kr för varje stor PPV gala framöver. Om någon har tips på andra vägar man kan gå (om man vill se galan live, stabilt), skicka gärna PM :D
Låna hem dem på söndagsmorgonen och njut till frukosten i stället! Live är passé!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Snart 1 månad utan inlägg.. Conor kör ju om mindre än 2 veckor, dags att få liv i tråden igen :D

Bu för Viaplay och UFC. Aldrig att jag kommer betala 500 kr för varje stor PPV gala framöver. Om någon har tips på andra vägar man kan gå (om man vill se galan live, stabilt), skicka gärna PM :D

Jo samma här, vägrar också betala 500 SEK.
Men om vi ska spåna matchen - vad tror folk? Har Conor återkommit till sin gamla form? Hans tränare (Som tydligen inte styr hans träning om man får tro ryktena) säger att hans form är den bästa i hans karriär. Vad säger ni?
 

ETMC

Omega
Är verkligen en lekman, men jag tror (och hoppas) att Conor tar det. När det är tyst i media om Conor och hans förteelser utanför ringen brukar han ta det seriöst, tänker som andra matchen mot Nate.

UFC kommer må bra av att få tillbaka Conor, speciellt om Khabib lyckas ta Tony och börjar tänka på pension eller legacy-grejer som matcher i annan viktklass mot GSP.
 
Topp