• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Snart 1 månad utan inlägg.. Conor kör ju om mindre än 2 veckor, dags att få liv i tråden igen :D

Bu för Viaplay och UFC. Aldrig att jag kommer betala 500 kr för varje stor PPV gala framöver. Om någon har tips på andra vägar man kan gå (om man vill se galan live, stabilt), skicka gärna PM :D
Shit trots att man har viaplays hela paket??,

Cerrone har ju fördelen med att han varit mer aktiv än McGregor, tillsammans som jag ser det, både större och att han gjort bra ifrån sig i de welterviktmatcher han har gått. Tyvärr så är Cerrone inte så bra under press och verkar ofta vilja bevisa så mycket, som nu när han möter en duktig striker som McGregor, så kommer han också att stå upp, istället för att försöka ta det till marken, där han helt klart är bättre än McGregor.

Tyvärr så är Cerrone inte så bra under press och verkar ofta vilja bevisa så mycket, som nu när han möter en duktig striker som McGregor, så kommer han också att stå upp, istället för att försöka ta det till marken, där han helt klart är bättre än McGregor.
Fast det där stämmer ju inte riktigt, det är något halvmärkligt narrativ som uppstått utifrån att Cowboy inte är en särskilt bra offensiv brottare. De riktigt bra strikers som han mött har han ofta försökt ta ned, speciellt när de börjar landa på honom eller crowda/stalka honom. Han försökte ta ned Lawler 10 gånger, lyckades 1 gång. Han försökte ta ned Leon Edwards 9 gånger, lyckades 1 gång. Han försökte ta ned Till redan efter 15 sekunder då Till satte press på honom direkt, han försökte ytterligare en gång en minut senare, vilket han lyckades med i en halv sekund innan han senare blev TKO'd i första ronden. Han kommer definitivt försöka ta ned McGregor om Greger stalkar upp honom mot cagen och börjar landa på honom. Om inte Greger lyckats släcka honom innan då.

Nä, kommer kosta 499 kr , ingår inte alls .

Men det ska endast gälla de största PPV galorna.. Vilka det blir återstår att se
Surt. Blir ju ett jäkla projekt att rodda allt det här nu. Har tyckt att det funkat väldigt bra att kunna kolla i efterhand på viaplay. Förhoppningvis så tappar viaplay abonnenter samt att deras PPV säljer dåligt så att de återgår till som det varit. Hade PPV:n kostat 99kr så fine. Men som det är nu, dels ha abonnemanget + att betala för kanske två PPV-galor /mån blir ju alldeles för dyrt.

Surt. Blir ju ett jäkla projekt att rodda allt det här nu. Har tyckt att det funkat väldigt bra att kunna kolla i efterhand på viaplay. Förhoppningvis så tappar viaplay abonnenter samt att deras PPV säljer dåligt så att de återgår till som det varit. Hade PPV:n kostat 99kr så fine. Men som det är nu, dels ha abonnemanget + att betala för kanske två PPV-galor /mån blir ju alldeles för dyrt.
Tycker det är sjukt att de vill ha 499 kr för en gala som går sent på natten svensk tid. Ok om alla galor gick kl 18 liksom.

Tror många underskattar Conors groundgame, tror dessutom att han (om det går så långt) att han vinner championship ronderna.
Speciellt defensivt.. Tror inte Conor underskattar Cowboy heller. Han är nog medveten om hans ground game.

En grej jag såg precis... Sedan Conor blev champ-champ har han kört 1 (MMA) fight. Cowboy har kört 11 gånger sen dess.. Det är ganska sjukt, även om jag inte tror ring rust kommer göra så jättemycket i just det här fallet. Kollar man vilka Cowboy mött är det rätt tuffa namn dessutom.

Conor:
upload_2020-1-14_9-16-16.png

Cowboy:
upload_2020-1-14_9-17-12.png

Speciellt defensivt.. Tror inte Conor underskattar Cowboy heller. Han är nog medveten om hans ground game.

En grej jag såg precis... Sedan Conor blev champ-champ har han kört 1 (MMA) fight. Cowboy har kört 11 gånger sen dess.. Det är ganska sjukt, även om jag inte tror ring rust kommer göra så jättemycket i just det här fallet. Kollar man vilka Cowboy mött är det rätt tuffa namn dessutom.

Conor:

Cowboy:

De fetade.
Såg ett youtube-klipp där de gick igenom Conors psykande och hur motståndarna såg ut i början av varje match jmf med Conor. Alla var antingen påtagligt stressade eller så arga att de hade svårt att fokusera. Conor å andra sidan såg brutalt fokuserad ut.

Nu säger kanske inte en okulärbesiktning så mycket i det här fallet men jag tror nog att han är brutalt noggrann och att gapandet och psykandet är högst medvetet för att sätta sina motståndare ur balans. Minns när jag idrottade och mötte framförallt amerikanska lag. Det var ett jävla tjatande om vad de ville göra med min morsa. Och vissa störde sig enormt på "osportsligheten". Så det fungerade.

De fetade.
Såg ett youtube-klipp där de gick igenom Conors psykande och hur motståndarna såg ut i början av varje match jmf med Conor. Alla var antingen påtagligt stressade eller så arga att de hade svårt att fokusera. Conor å andra sidan såg brutalt fokuserad ut.
Nu säger kanske inte en okulärbesiktning så mycket i det här fallet men jag tror nog att han är brutalt noggrann och att gapandet och psykandet är högst medvetet för att sätta sina motståndare ur balans. Minns när jag idrottade och mötte framförallt amerikanska lag. Det var ett jävla tjatande om vad de ville göra med min morsa. Och vissa störde sig enormt på "osportsligheten". Så det fungerade.
Ja, det är ju inget nytt men om man lyssnar på det han säger i intervjun ovan så har Conor en lite annan approach till Cowboy-matchen. Jag tror att han behöver träningen & matcher för att hålla sig ifrån allt strul som kändisskapet & pengarna innebär. Han blir annars sin värsta fiende själv.
Conor:

Cowboy:
Sjukt egentligen, 3-4 matcher/år.. :D Tuffa matcher ja men Cowboy är lite ojämn, 5-6 i rekord, mjae vettetusan. Conor vinner TKO rond 2 el 3.

Ja, det är ju inget nytt men om man lyssnar på det han säger i intervjun ovan så har Conor en lite annan approach till Cowboy-matchen. Jag tror att han behöver träningen & matcher för att hålla sig ifrån allt strul som kändisskapet & pengarna innebär. Han blir annars sin värsta fiende själv.

Sjukt egentligen, 3-4 matcher/år.. :D Tuffa matcher ja men Cowboy är lite ojämn, 5-6 i rekord, mjae vettetusan. Conor vinner TKO rond 2 el 3.
Japp.. och han har egentligen torskat (stort) mot de största namnen (Masvidal, Till, Leon, Tony..)

Japp.. och han har egentligen torskat (stort) mot de största namnen (Masvidal, Till, Leon, Tony..)

Men vi vet inte vilken form McGregor är i. Han är inte lika hyped up. Han skriker inte om att han ska krossa. Han är betydligt mer ödmjuk än tidigare. Antingen är det ett styrketecken eller ett svaghetstecken.

Tillbaka
Topp