• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

azcii

Patek
2-Faktor
Embedded UFC 248 Ep2:
yoel.png

Vilken PAM kan Yoel tänkas bära @azcii ? Hoppas han tar detta.
Ser ut som en PAM289 på brunt OEM gummi :)

panerai-pam00289-image-28005-814471.jpg
 
Yoel är ett monster men har också en historik med all massa att mattas av i senare ronderna..
Vettefan. Han knockade Rockhold, Weidman, Markes, Brunson, Machida och Kennedy i 3:e ronden. Knockade ned Whittaker i 3:e och 5:e ronden. Snarare så att han börjar avvaktande, försiktigt och energisparande för att sedan pour it on mot slutet.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Vettefan. Han knockade Rockhold, Weidman, Markes, Brunson, Machida och Kennedy i 3:e ronden. Knockade ned Whittaker i 3:e och 5:e ronden. Snarare så att han börjar avvaktande, försiktigt och energisparande för att sedan pour it on mot slutet.
3:e ronden är inte Championship rounds. Vi får väl se. Jag gillar Yoel. Det var ingen diss utan en iakttagelse kring några matcher jag sett historiskt i hans långa UFC karriär där det har hänt. Han såg grym ut mot Costa, där dock Costa hade lite mer energi... Han kanske har fejkat att se hängig ut då och då vem fan vet med det Kubanska monstret. Jag är dock säker på att i denna fight kommer Israel vara den piggare fightern. Sen är Yoel dock alltid farlig. Kraften finns där
 
Senast ändrad:
Haha skön presskonferens, skrattade flera gånger.

Men att Khabib skulle vara shook vet jag inte, sa vi inte samma sak mot Conor också ? :D

Sen att han ser Tony som en mycket svårare motståndare/matchup än Conor är en annan femma
Haha mest en rolig grej att säga som alla kör med innan alla matcher oavsett hur någon beter sig :D Är man tyst, arg, förvirrad, uppjagad, hetsig, lugn, eller glad så kommer alltid någon och påstår att personen är shook :D
 

azcii

Patek
2-Faktor
Haha mest en rolig grej att säga som alla kör med innan alla matcher oavsett hur någon beter sig :D Är man tyst, arg, förvirrad, uppjagad, hetsig, lugn, eller glad så kommer alltid någon och påstår att personen är shook :D
Hahaha ja , men man märkte ändå att han påverkade Khabib med street fight kommentaren.

Jag kör Tony by submission för 5x pengarna
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Japp, har också märkt det, men vi får se om en vecka.. :D Zhang är ett djur med mycket hype bakom sig just nu och kan definitivt avsluta Joanna, men jag skulle inte räkna bort Joanna så enkelt... Hon är erfaren och har gått 5 ronder många gånger (något Zhang aldrig gjort). För 3x pengarna spelar jag nog på Joanna by decision :D
Nu har Zhang gått alla ronder ;)
 
Grymmaste fighten någonsin på kvinnosidan. Helt sjukt vilka krigare. Huvudmatchen var väl som väntad. Adesanya väntade på Romero skulle komma vilket han aldrig riktigt gjorde. Varför springa in och byta slag mot en sån farlig motståndare? Vill du ha bältet får du komma och ta det vilket Romero inte gjorde. Han vill ju att motståndaren ska trade:a mot honom för då är ju oddsen på hans sida. Adesanya Var smartare än så.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Bra gala med många bra fighter. Men huvudmatchen? Om man är utmanare får man väl fightas, vakna till i sista 10sek och efteråt gaffla om att man vill ge den betalande publiken valuta för pengarna, nä...
 

azcii

Patek
2-Faktor
Precis. Adesanya gjorde vad som krävdes. Tröttsamt att börja klaga på sin motståndare, du har 25 min på dig. Gör det bästa av situationen.
Bara av ren nyfikenhet: är det pga att han gnällde efter fighten som ni stör er på Romero? Om Romero hade vunnit rond 5 och därmed fighten (han vann rond 1,2 på två av domarnas scorecards), hade ni tänkt att "han gjorde det som krävdes" ?
 
Bara av ren nyfikenhet: är det pga att han gnällde efter fighten som ni stör er på Romero? Om Romero hade vunnit rond 5 och därmed fighten (han vann rond 1,2 på två av domarnas scorecards), hade ni tänkt att "han gjorde det som krävdes" ?
Jag hade inte blivit förvånad om Romero vann, lika lite som jag var förvånad över att Jones vann mot Reyes. Man är inställd på att domarna är usla...
Det som irriterar mig är att Romero började klaga på Adesanya och att han skulle ha "sprungit". Men samtidigt stod Romero väldigt stilla mycket av matchen och bara väntade.

För övrigt, nu verkar det som om det blir en retur mellan Jones - Reyes. Jag hade gärna velat se Jan få chansen, men nu får vi se!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Bara av ren nyfikenhet: är det pga att han gnällde efter fighten som ni stör er på Romero? Om Romero hade vunnit rond 5 och därmed fighten (han vann rond 1,2 på två av domarnas scorecards), hade ni tänkt att "han gjorde det som krävdes" ?
Jag är egentligen inte intresserad av domarsiffrorna. Var det 8 slag under hela första ronden? Ingen av dom gjorde ju något, till och med domaren var på dom att vara aktiva. Det som stör är givetvis att Romero efter fighten ville påstå att Adesanya inte bjöd på fight, som om hans egna sista 10 sekunder där han försökte locka in Adesanya skulle gjort honom aktiv? Det var helt klart en riktigt tråkig fight att titta på, och det är det som räknas för mig som åskådare. Vem vill sitta och se på ingenting i 24 minuter för att sen se ett avslut i sista minuten (om så hade skett)? Nä, ingen av dom bjöd på någon höjdar-fight. Men resten av kortet var det bra fart i, så det vägde upp :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
I första ronden efter att ha tittat på repris... Adesanya slänger iväg första sparken -3:34 och har efter det 4 sparkar och 5 slag under hela ronden. Romero slänger iväg sin första spark -2:38 och har sedan även han 4 sparkar där den ena är uppföljning till hans enda slag -1:52 Så totalt 10 sparkar och 6 slag under hela ronden av bägge. Den enda utväxlingen som var av värde var den som skedde när Romero vid -1:52 slänger iväg en spark och ett slag samtidigt som Adesanya får iväg ett defensivt slag. Hur domarna gav honom ronden för den insatsen vete fan, ibland tycker man det borde dömas 8-8 ronder ;)
 
Topp