• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

I första ronden efter att ha tittat på repris... Adesanya slänger iväg första sparken -3:34 och har efter det 4 sparkar och 5 slag under hela ronden. Romero slänger iväg sin första spark -2:38 och har sedan även han 4 sparkar där den ena är uppföljning till hans enda slag -1:52 Så totalt 10 sparkar och 6 slag under hela ronden av bägge. Den enda utväxlingen som var av värde var den som skedde när Romero vid -1:52 slänger iväg en spark och ett slag samtidigt som Adesanya får iväg ett defensivt slag. Hur domarna gav honom ronden för den insatsen vete fan, ibland tycker man det borde dömas 8-8 ronder ;)
Du missade alltså det absolut mest signifikanta slaget i hela matchen?
 
Jag hänvisade bara till första ronden, trodde det framgick? Eller syftar du på slaget -1:52?
Ah! Ronden var solklar och alla domare var överens om 10-9 Romero eftersom det var det mest signifikanta slaget i matchen? :D
Och det var ingen spark eller defensivt slag eller något som träffade, en klockren counter av Romero som klockade Adesanya hårt.
 
Så du tycker det var en bra match?
Hur kan du dra den slutsatsen? Jag svarade på ”Hur domarna gav honom ronden för den insatsen vete fan”.

För övrigt, nej, det var inte en särskilt underhållande match även om jag satt ”on the edge of my seat” som jag alltid gör i dessa matcher för att det kan smälla till när som helst, hur som helst, av vem som helst.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hur kan du dra den slutsatsen? Jag svarade på ”Hur domarna gav honom ronden för den insatsen vete fan”.

För övrigt, nej, det var inte en särskilt underhållande match även om jag satt ”on the edge of my seat” som jag alltid gör i dessa matcher för att det kan smälla till när som helst, hur som helst, av vem som helst.
Om ett slag med effekt avgör hade ju Adesanya en spark över rebenen följt av en styv jabb i sekvensen innan, men det är inte så mycket att orda om, sjukt tråkig huvudmatch som man hade önskat betydligt mer av :sorry: Nästa gala kanske vi får se Johnny Walker sprattla lite, han kan vara underhållande :)
 
Om ett slag med effekt avgör hade ju Adesanya en spark över rebenen följt av en styv jabb i sekvensen innan
Haha, nu får du nog se om första ronden igen i sådana fall. Han lägger en 1-2 som inte träffar ö.h.t och sedan en blockad headkick på underarmen som inte heller är i närheten att träffa. Adesanya hade 2 significant strikes i första ronden. De slag som Adesanya lägger innan han åker på countern är inte något av de slagen. Haha, aja skitsamma.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hade en mma-domare som kollega tills för en stund sen. Han menade att 10-9 betyder att en person dominerar en rond rätt tydligt. 10-8 är total slakt och 10-7 är typ knappt möjligt.

Möjligt att jag hörde fel för när jag googlar tycks det räcka med typ ett slag/en teknik/en dominans (mer än motståndaren) för att vinna 10-9.

Nån som har koll?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Hade en mma-domare som kollega tills för en stund sen. Han menade att 10-9 betyder att en person dominerar en rond rätt tydligt. 10-8 är total slakt och 10-7 är typ knappt möjligt.

Möjligt att jag hörde fel för när jag googlar tycks det räcka med typ ett slag/en teknik/en dominans (mer än motståndaren) för att vinna 10-9.

Nån som har koll?
Domarna har väl dock varit ett enormt problem i UFC....
 
Hade en mma-domare som kollega tills för en stund sen. Han menade att 10-9 betyder att en person dominerar en rond rätt tydligt. 10-8 är total slakt och 10-7 är typ knappt möjligt.

Möjligt att jag hörde fel för när jag googlar tycks det räcka med typ ett slag/en teknik/en dominans (mer än motståndaren) för att vinna 10-9.

Nån som har koll?
10-9 är i princip ett måste baserat på följande i den ordning som följer:
Effektiv 1. Striking, 2. Grappling 3. Aggression 4. Octagon control.
Så du skulle kunna ge någon 10-9 endast baserat på att någon står närmare mitten och tar ett steg framåt medan den andra bara tar ett steg bakåt, i princip. Om ingen slår ett slag, ingen grapplar och ingen visar någon aggression.
Värdelöst system, borde vara fler 10-10 och 10-8.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
10-9 är i princip ett måste baserat på följande i den ordning som följer:
Effektiv 1. Striking, 2. Grappling 3. Aggression 4. Octagon control.
Så du skulle kunna ge någon 10-9 endast baserat på att någon står närmare mitten och tar ett steg framåt medan den andra bara tar ett steg bakåt, i princip. Om ingen slår ett slag, ingen grapplar och ingen visar någon aggression.
Värdelöst system, borde vara fler 10-10 och 10-8.

Kan det skilja sig från land till land? Tyckte 10-9 som klar vinst lät betydligt bättre än att jag rör fossingen mer i rätt riktning än min motståndare. Blir ju superlöjligt.

100% enig om att det borde vara betydligt fler 10-10 och 10-8.
 
Kan det skilja sig från land till land? Tyckte 10-9 som klar vinst lät betydligt bättre än att jag rör fossingen mer i rätt riktning än min motståndare. Blir ju superlöjligt.

100% enig om att det borde vara betydligt fler 10-10 och 10-8.
Olika kommissioner kör olika regler, ja. T.ex. Kansas kommer ju börja med att tillåta organisationer att redovisa poängen mellan ronderna om de vill. Men scoringkriterierna är likadana överallt. Fler 10-10 och 10-8 hade löst mycket tror jag. Fast det hade nog resulterat i en del draws skulle jag tro, men men!
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Öppen redovisning av poäng som tagits upp på Rogans podcast bland annat är enda vägen framåt!
 
Hahaha ja , men man märkte ändå att han påverkade Khabib med street fight kommentaren.

Jag kör Tony by submission för 5x pengarna
7077BABF-F6A3-4221-9E2E-FA09EE6824F7.jpeg

D9C6D2F0-AD3F-42A8-8927-58CF282BBF16.jpeg

:D
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Grattis på kvinnodagen. Fan vilken fight!!! Bland de bästa jag sett. Sjukt jämnt, rematch nästa?

"Get it together bro" hahahaha

Adesanya håller bra position och fightas smart. Men va fan, lite mer tkd försök från Yoel? Trist när det här var hans sista chans.
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Bara han kan komma undan med så konstiga svar :D Garvade ihjäl mig hemma när han svarade "fuck you" till reportern som lite respektfullt gav han cred för att han tog sig igenom mentala svårigheter.
Seriöst så förlorade jag all respekt för Tony efter det. En journalist är respektfull för första gången någonsin typ. Istället för att svara att han inte vill prata om det (vilket jag kan köpa) så säger han "fuck you" Usch.

Mjo, dessutom rätt starka marknadskrafter i rörelse vilket iaf får mig att tro att saker inte alltid är helt kosher. Likt proffsboxningen...
Hatar poängsystemet i UFC och boxning. Men är inte exempelvis UFC i det fallet som fixar domare. Är kommissionerna. Tror det finns viss korruption i boxning men tror inte UFC är det ännu. Blir lite långsökt. Exempelvis domaren som hade Jon 4-1 i hans senaste=från kommissionen (inte UFC) som kan noll och gillar JJ typ.
 
Senast ändrad:
Topp