• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Då har jag pengar till en jävligt bra semester så hoppas du har rätt!

Inte för att göra dig ledsen nu, men jag har ALDRIG haft rätt i UFC-matcher hittils under mina år jag kollat. Jag har konsekvent alltid fel. Men jag tror verkligen Werdum vinner på submit i denna match. Så jag hoppas jag har rätt denna gång :)

Ständigt denna fråga(som förvisso passar på ett klockforum): Vilken tid tror ni man kan få se Alex? Har ingen GMT :(

Men va fan. Jag har länge tillhört de som försvarat honom från haters mtp. vilka han torskat mot, jämna fighter mot två av de bästa någonsin. Folk som inte kan sporten tänker inte på det och ser bara "jaha han förlora igen"

Men Smith och en gammal Werdum? Grymma fighters absolut, men inte creme de la creme. Nu ger jag upp hoppet om Alex. Tråkigt.

Men va fan. Jag har länge tillhört de som försvarat honom från haters mtp. vilka han torskat mot, jämna fighter mot två av de bästa någonsin. Folk som inte kan sporten tänker inte på det och ser bara "jaha han förlora igen"

Men Smith och en gammal Werdum? Grymma fighters absolut, men inte creme de la creme. Nu ger jag upp hoppet om Alex. Tråkigt.

Ja, han måste ha tappat mentaliteten totalt. Det spelar ingen roll hur duktig och vältränad man är om inte huvudet befinner sig på rätt plats.

Ser större heder i att förlora mot en gammal och trött Werdum än Smith.
Werdum må vara gammal men han är absolut en av de bästa tungviktarna genom tiderna och trots ålder marginalerna är små när du kommer ner på mattan och han får styra.

Med det sagt borde Alex lagt av för länge sedan om hans ambition varit att tillhöra toppen. Vill han fortsätta och möjligen bli en gatekeeper mellan utmanare och top 10 och samtidigt tjäna lite kosing ska han fortsätta.

Werdum på mattan är bland dem absolut bästa i världen. Det är inget direkt att skratta åt..

Menade att jag försvarade att han tillhörde toppen och varit väldigt nära bältet (vilket ju är sant) Förlorar man mot Smith och Werdum tillhör man inte toppen.

Jag är inte mycket för Gus, har aldrig varit. Han är inte min typ av fighter. Jag tycker han är rätt tråkig att se på. Men i detta fall tycker jag han får lite för mycket kritik på olika forum. Finns det någon fighter överhuvud taget som har en chans mot Werdum när han är som bäst och på mattan? Hans armbars är i världklass och jag kan inte se att en annan fighter skulle klarat det bättre, Fedor kanske. Vet inte hur Gus tänkte när han tog fighten som sin första i tungvikt. Han måste ju hajat han kommer landa på mattan någon gång under matchen? Eller gissade han att det enbart skulle bli stående och han där skulle boxat ut Werdum? (vilket han "kanske" skulle klarat om det var endast stående då han är seg).

IMG-20200729-WA0015.jpg

Längesen jag var inna på UFC tråden här på KS, men såg att det har varit en del snack om Gus... Vad tycker ni om Khamzat Chimaev? Har kännt till honom i något år och är verkligen glad för att allt verkar gå hans väg? Med 2 imponerande vinster på 10 dagar undrar man ju vad som väntat honom här näst. Vad tror ni?

Längesen jag var inna på UFC tråden här på KS, men såg att det har varit en del snack om Gus... Vad tycker ni om Khamzat Chimaev? Har kännt till honom i något år och är verkligen glad för att allt verkar gå hans väg? Med 2 imponerande vinster på 10 dagar undrar man ju vad som väntat honom här näst. Vad tror ni?
Skynda långsamt, säger jag. Även om två vinster är bra på så kort tid så har han inte blivit testad ännu. Det är enkelt att se bra ut mot väldigt enkelt motstånd, för det får man säga att det var. Det har varit några "hype-tåg" dom senaste åren som mer eller mindre har fallit pladask.

Skynda långsamt, säger jag. Även om två vinster är bra på så kort tid så har han inte blivit testad ännu. Det är enkelt att se bra ut mot väldigt enkelt motstånd, för det får man säga att det var. Det har varit några "hype-tåg" dom senaste åren som mer eller mindre har fallit pladask.

Håller med till 100%, han borde fortfarande behandlas som en newcomer men kanske få lite tuffare matcher. Min bror som har tränat med honom ( ex. UFC o Bellator fighter) är säker på att han kommer ta sig igenom rankningarna men vill helst se honom byta camp.

Tillbaka
Topp