• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

Takuan

Omega
I den matchupen är inte Adesanya den jag skulle säga skördat störst framgångar igenom vad skeptiker lätt skulle kunna säga ser ut som misstänkt missbruk av otillåtna substanser. :D
Inte avundsjuk på Reyes revben, näsa eller huvudvärk idag! Jävligt förvånad att Jan vann den. Jag var helt inställd på att Reyes skulle utmanövrera honom med brottning, clinch och fotarbete.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Imponerande vinster. Adensanya utnyttjar sin reach väldigt mycket. Tycker synd om Reyes som borde varit försvarande mästare men kul med en europé i toppen och jäkligt imponerande. Båda de här mästarna kan ju möta varandra nu hehe.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Hypade? Är ju bra tid i Sverige också!

Är typ lika hype:ad till Cannonier - Whittaker som main event.

Sjukt för övrigt att Khamzat gick från att vara stor underdog till favorit mot Edwards på mindre än 2 timmar

Vad tror ni om någon hundring på denna lapp?

1603536780745.png
 
Hypade? Är ju bra tid i Sverige också!

Är typ lika hype:ad till Cannonier - Whittaker som main event.

Sjukt för övrigt att Khamzat gick från att vara stor underdog till favorit mot Edwards på mindre än 2 timmar

Vad tror ni om någon hundring på denna lapp?

1603536780745.png
Ptja, why not? Funderar på Khabib på decision jag. 3.75x känns värt att prova!
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Cool! Jag hoppas nästan du har rätt (även om jag kan tycka det är rätt mäktigt med Khabibs facit).
Vad tror du vikt-debaklet, kommer det spela någon roll?
Ja jag tippar kanske med hjärtat, svårt att se nån som favorit mot Khabib men stilmässigt är ju Gaethje intressant.

Ja invägningen var ju skum, tror Khabib hade lite tufft cut.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ja jag tippar kanske med hjärtat, svårt att se nån som favorit mot Khabib men stilmässigt är ju Gaethje intressant.

Ja invägningen var ju skum, tror Khabib hade lite tufft cut.

Blir en jävla uppgift att blocka nedtagningarna. Khabib kommer garanterat ha samma strategi (upp mot stängslet och lås).

Till alla: vart ska ni se den?
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Hur ser man matchen lagligt? Är det bara abonnemang på viaplay som gäller?

Frågar för har viaplay men inte sport (hade sport ett tag som kompensation) men kunde ändå se Colby mot Woodley på Viaplay men ingen annan sport fungerade/funkar. Vett sjutton varför riktigt.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Är det någon som på allvar tror Gaethje kan vinna mot Khabib? 🤜
Ja. Jag tror Khabib vinner men självklart har Justin en chans. Han är bättre stående än Khabib och är nog en av de bättre brottarna han mött. Khabib sa att Conor och Dustin var farliga matcher pga. bra stående och att Justin är minst lika farlig stående. Justin sa att han inte lär attackera Khabib med offensiv brottning. Men Justin är ju faktiskt brottare i grunden även om det inte är det främsta vapen han använder och har väldigt bra defensiv brottning.

Nästan 4x pengarna på Justin tycker jag är spelbart och hade jag varit en som spelade vilket jag aldrig gör hade jag nog lagt nån hundring på det. Trots att jag tror mer på Khabib.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Kolla Ahmed Hussains kommentar och genomgång av de bägge:


Jag tror han är rätt spot on på genomgången. Gaethje har absolut övertag stående, men Khabib har visat sig klara av den typen av fighters förut. Däremot har Gaethje inte spöat så många världsklass BJJ, brottning, Sambo - fighters (finns inte direkt ett överflöd av dem heller
, väl?)

Ska bli riktigt intressant detta!
 

azcii

Patek
2-Faktor
Första gången han blivit submittad, dom flesta verkar ha värdelös grappling mot Khabib.

Lyssnade på pod med Josh Thompson och Big John där Josh sa att Gaethje i princip aldrig tränar BJJ utan bara att scrambla upp direkt när någon försöker ta ner honom.. och eftersom han tränat med Khabib vet han vilket monster Khabib är . Därför trodde han inte det skulle gå mer än max 3 ronder och att det skulle vara slut direkt när khabib tog ner honom
 

azcii

Patek
2-Faktor
Hypade? Är ju bra tid i Sverige också!

Är typ lika hype:ad till Cannonier - Whittaker som main event.

Sjukt för övrigt att Khamzat gick från att vara stor underdog till favorit mot Edwards på mindre än 2 timmar

Vad tror ni om någon hundring på denna lapp?

1603536780745.png
Hah, vad besviken jag blev på Walt Harris . Trodde han skulle ge större fight än så
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Khabib, GOAT status? Jag säger 100% ja
Trött på att man antingen är GOAT eller inget typ. Blir tjatigt, känns som en ny GOAT ska diskuteras varje vecka. Nöjer mig med att säga att Khabib är en av de absolut bästa någonsin.

Nästan komiskt med svenska kommentatorerna "Gej..-tsche!" och "Cchaa..-bib"
 
Senast ändrad:

strider

Panerai
Trött på att man antingen är GOAT eller inget typ. Blir tjatigt, känns som en ny GOAT ska diskuteras varje vecka. Nöjer mig med att säga att Khabib är en av de absolut bästa någonsin.

Nästan komiskt med svenska kommentatorerna "Gej..-tsche!" och "Cchaa..-bib"
hahahah, jag lyssnar bara på engelska, tror de flesta gör det här? Man kan ändra via viaplay.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
hahahah, jag lyssnar bara på engelska, tror de flesta gör det här? Man kan ändra via viaplay.
Jag ehm... fick kolla ni vet. Var bara engelska kommentatorer där. Strulade med Viaplay som jag har men sporten försvann nyss, får kolla upp det.

Brukar dock gilla svenska kommentatorer av en anledning: man slipper reklam. "This eye poke is sponsored by P2scaped, the official proteine video game, buy now and get Donald Trump. Shave those eyes today" men nu var det på aftonbladet som visade highlights jag hörde svenska kommentatorerna.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ja vad ska man säga? Khabib är effektiv. :)
Trist att han går i pension, men onekligen en grym fighter.

Bobby Knuckles imponerade igen, får se om vi får se han mot Izzy igen.

Min reflektion är att Gaethje inte klarade av tempot. Khabibs tryck blev för massivt och Gathje klarade inte av att lugna ner det. Väl på marken var det redan över. G blev räddad av gonggongen i rond 1. Nu verkar Ferg över men han är väl den jag tror kan hantera tempot. Och faktiskt Conor i form (dvs om han hade tränat hårt för 4 år sen ist för att supa och bete sig som ett arsle).

Idag finns ingen som håller Khabibs tempo. Däremot tror jag inte på att han drar sig tillbaka. Tror på en mångmiljardmatch om Conor lyckas sopa Poirer. (Förutsatt att Khabibs mamma är ok med det då dvs).

Kul med BK! Tyckte att han gjorde det galet bra fram till sista 30 sekunderna när han slappnade av vilket höll på att kosta honom segern. Men den där höger/vänster+ spark kombon är ju magisk!
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Min reflektion är att Gaethje inte klarade av tempot. Khabibs tryck blev för massivt och Gathje klarade inte av att lugna ner det. Väl på marken var det redan över. G blev räddad av gonggongen i rond 1. Nu verkar Ferg över men han är väl den jag tror kan hantera tempot. Och faktiskt Conor i form (dvs om han hade tränat hårt för 4 år sen ist för att supa och bete sig som ett arsle).

Idag finns ingen som håller Khabibs tempo. Däremot tror jag inte på att han drar sig tillbaka. Tror på en mångmiljardmatch om Conor lyckas sopa Poirer. (Förutsatt att Khabibs mamma är ok med det då dvs).

Kul med BK! Tyckte att han gjorde det galet bra fram till sista 30 sekunderna när han slappnade av vilket höll på att kosta honom segern. Men den där höger/vänster+ spark kombon är ju magisk!

Ja hela hans gameplan var ju att hindra Khabibs nertagning så man såg ju hur stel han var i standupen. Jag tror Khabib är klar, han verkar vara en som står vid sitt ord. Han skippade ju till och med Post fight intervjuerna och stack direkt till flyget.

Oavsett så finns det lite roliga matchups med Chandler, McG, Tony och Gaethje. Även Poirier.
 
Topp