• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

Kessler

Rolex
2-Faktor
Visste det
 

Bilagor

  • diamant-exe9kvpyqzezxwrmxkvnfq.jpg
    diamant-exe9kvpyqzezxwrmxkvnfq.jpg
    126.8 KB · Visningar: 11

Cristian

Rolex
2-Faktor
Tycker det är kul för sporten, även om McGregor faktiskt visade någon typ av ödmjukhet för en gångs skull så kan jag tycka att det är positivt när vulgära, oberäkneliga och skandalomsusade personer åker på däng av mer lågmälda profiler. Mindre cirkus mer sport.
Högst personlig åsikt såklart :)
Jag håller med. Nästa gång kanske det heter ”Connor is back” istället....Khabib lär ha haft ett leende på läpparna
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Tycker det är kul för sporten, även om McGregor faktiskt visade någon typ av ödmjukhet för en gångs skull så kan jag tycka att det är positivt när vulgära, oberäkneliga och skandalomsusade personer åker på däng av mer lågmälda profiler. Mindre cirkus mer sport.
Högst personlig åsikt såklart :)

Conor vs Khabib hade varit en av idrottsvärldens största händelser. Det handlar för mig extremt lite om Conor eller Khabib. Jag älskar ingen av dem. (Även om jag har oerhörd respekt inför Khabibs resultat).

Titelmatchen nu oavsett om Dustin möter Khabib (kommer inte hända tror jag) eller någon annan är bara mellanmjölk. (Bara kika tittarsiffrorna/intäkterna från Gaethje vs Khabib senast. Väl medveten om tiden den gick i förhållande till USA).

Dessutom tror jag alla sporter mår bra av en McGregor, Ronaldo eller Kyrgios (jätte-ego som syns och hörs) Min förhoppning står nu till Chimaev! (Vars fightingstil jag verkligen gillar).
 
  • Like
Reactions: par

bleppo

Omega
2-Faktor
Conor vs Khabib hade varit en av idrottsvärldens största händelser. Det handlar för mig extremt lite om Conor eller Khabib. Jag älskar ingen av dem. (Även om jag har oerhörd respekt inför Khabibs resultat).

Titelmatchen nu oavsett om Dustin möter Khabib (kommer inte hända tror jag) eller någon annan är bara mellanmjölk. (Bara kika tittarsiffrorna/intäkterna från Gaethje vs Khabib senast. Väl medveten om tiden den gick i förhållande till USA).

Dessutom tror jag alla sporter mår bra av en McGregor, Ronaldo eller Kyrgios (jätte-ego som syns och hörs) Min förhoppning står nu till Chimaev! (Vars fightingstil jag verkligen gillar).
Den matchen lockade mig oerhört när den hände, en till kittlar inte lika mycket.
Är inte heller ngt jättefan av ngn av dem även om jag håller Khabib som en av de bästa som utövar sporten.

Visst genererar det mycket pengar osv... men efter att ha följt UFC sen Royce Gracie perioden så kan jag på något sätt sakna att idrottsliga resultat är viktigare än ”hype”.
Men money rules och det får man väl respektera.

Kan hålla med om att de behövs i sporten.
Men det finns ju alltid en gräns.
Däremot så måste jag säga att den Conor som nu visade sig är en Conor jag gärna ser mer av.
 
Yikes. Smart drag med calf kicksen, men Conor är ju förstörd sedan Mayweather. Stationär och förutsägbar, sedan han lade om sin stil för ren boxning så har han totalt tappat det, sen kan man ju fråga sig om han verkligen har hjärtat för det längre. Lägg handskarna på hyllan imo.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Chandler har dynamit i nävarna - ska bli intressant att se vem han får möta nu. Kan det bli mot Dustin för titeln om Khabib inte vill detta mer?
Tror jag inte. Dustin sa nej till det också. Oliviera förtjänar ju chansen. Annars Dustin mot Justin som jag skrev innan.

Chandler mot Conor kanske. Lär nog sälja på mtp. hur Chandler slog sig rakt in i medvetandet hos folk Tony kan man slänga in där med kanske.

Även utan Khabib är ju LW en galet bra division. Tycker det är trist att Khabib hållt i bältet. Om man säger att man slutar, sluta! Och ge bort bältet direkt.

Dustin=peoples champ!
 

azcii

Patek
2-Faktor
Tycker det är trist att Khabib hållt i bältet. Om man säger att man slutar, sluta! Och ge bort bältet direkt.
Tycker dock det är mest Danas "fel" detta.. När Cejudo sa att han är färdig var Dana snabb med att ta ifrån honom bältet.. Khabib har sagt att han är pensionerad sen fighten mot Gaethje. Dana kunde tagit ifrån honom bältet på en gång på samma sätt som Cejudo men han valde att avvakta tills inatt för att se om Conor vinner. Nu när Conor förlorat tror jag inte Khabib håller bältet många dagar till.
 
"As expected, “Notorious” is set to earn a substantial fight purse for his rematch with Poirier. According to a recent report by the Independent, McGregor will bank $5 million in salary to step inside of the cage at UFC 257. This is $2 million more compared to what he earned against “Cowboy” just twelve months ago. Looks like UFC had to sweeten the pot since McGregor won’t earn much of anything off fan attendance."

- https://www.mmamania.com/2021/1/22/...-career-high-1-million-espn-ppv-mma-abu-dhabi
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Vad menar Khabib med att Conor har lämnat sitt team? Conor säger ju själv på presskonferensen att det alltid har varit samma team han tränat med. Kavanagh och han andra snubben har ju alltid varit med och var det nu med?
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jag trodde också det var ett skämt efter att ha sett det på något instakonto.
Match-upen är så konstig också. 😅
Jag vet ju om att Paul har hållt på och försökt tjafsa till sig en match. Men jag läser väldigt sällan sociala medier men kollar bl.a. Bens konto ibland och trodde han trollade bara. Men sen ser jag Ben och Jake hos Ariel. Wtf?

Känns iofs. mer rimligt med Ben än exempelvis Conor. Då Ben inte är känd för sin striking. Men jag skulle inte satsa en krona på Jake. Ben har gått över 20 professionella MMA-fighter och varit mästare i två stora organisationer samt överlevt bombattacker från Robbie Lawler mm.

Gillar det inte men måste motvilligt erkänna att jag ser fram emot allt trollande, tyckte det var kul hur Ben och hans fru mottog Jakes töntsnack om henne. Tyvärr är det ju lite MMA mot Jake Paul nu... Ben måste vinna. I MMA vinner ju Ben 100 gånger av 100 men boxning är väldigt svårt att veta.
 
Senast ändrad:

ante_77

Cartier
2-Faktor
Jag vet ju om att Paul har hållt på och försökt tjafsa till sig en match. Men jag läser väldigt sällan sociala medier men kollar bl.a. Bens konto ibland och trodde han trollade bara. Men sen ser jag Ben och Jake hos Ariel. Wtf?

Känns iofs. mer rimligt med Ben än exempelvis Conor. Då Ben inte är känd för sin striking. Men jag skulle inte satsa en krona på Jake. Ben har gått över 20 professionella MMA-fighter och varit mästare i två stora organisationer samt överlevt bombattacker från Robbie Lawler mm.

Gillar det inte men måste motvilligt erkänna att jag ser fram emot allt trollande, tyckte det var kul hur Ben och hans fru mottog Jakes töntsnack om henne. Tyvärr är det ju lite MMA mot Jake Paul nu... Ben måste vinna. I MMA vinner ju Ben 100 gånger av 100 men boxning är väldigt svårt att veta.
Ja, kan dom inte gå en runda i lerduveskytte?
Jag utmanar valfri etiopisk långdistanslöpare i armbrytning.....
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Ja, kan dom inte gå en runda i lerduveskytte?
Jag utmanar valfri etiopisk långdistanslöpare i armbrytning.....
Eller discgolf. Jake hade inte haft en chans haha.

Är ju typ som att en proffessionell rugbyspelare hoppar in och spelar en match i fotboll i Premier League. Förutom att i detta fall möter proffset (i en annan sport) en som enbart har två matcher mot icke respektabelt motstånd.

Konstiga tider. Men känner mig gammal om jag ska börja gnälla för mycket.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag vet ju om att Paul har hållt på och försökt tjafsa till sig en match. Men jag läser väldigt sällan sociala medier men kollar bl.a. Bens konto ibland och trodde han trollade bara. Men sen ser jag Ben och Jake hos Ariel. Wtf?

Känns iofs. mer rimligt med Ben än exempelvis Conor. Då Ben inte är känd för sin striking. Men jag skulle inte satsa en krona på Jake. Ben har gått över 20 professionella MMA-fighter och varit mästare i två stora organisationer samt överlevt bombattacker från Robbie Lawler mm.

Gillar det inte men måste motvilligt erkänna att jag ser fram emot allt trollande, tyckte det var kul hur Ben och hans fru mottog Jakes töntsnack om henne. Tyvärr är det ju lite MMA mot Jake Paul nu... Ben måste vinna. I MMA vinner ju Ben 100 gånger av 100 men boxning är väldigt svårt att veta.
Vill egentligen inte att UFC tråden skall avhandla youtube snubbar men tyvärr är vi ju där, jag är dock tämligen säker på att Ben vinner. Ser ingen annan utgång även om Paul har en ok fysik och är en riktig skojare.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Avseende Conor tror jag inte riktigt hungern är där längre om man ser på hans livstil och eller förmögenhet. Han slår dock riktigt hårt och det syntes på Porier...
 
Så kan det gå! Vad säger ni om nattens gala?
Att det fanns folk som seriöst trodde att Izzy skulle kunna åstadkomma någonting öht mot Jones...
tenor.gif


Yan kostade mig pengar med sitt korkade tilltag.

Megan Anderson är ju ett skämt utan en signifikant vinst i UFC, Nunes hade gärna fått gå lös lite till ståendes så UFC hade framstått som ännu mer patetiska i sina försök att hypa värdelösa fighters som får titelmatcher pga icke-existerande legitima motståndare.

Att se Carlos Ulberg’s totala brist på defensiva färdigheter var nog det mest underhållande på hela galan.
 
Topp