• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Min reflektion är att Gaethje inte klarade av tempot. Khabibs tryck blev för massivt och Gathje klarade inte av att lugna ner det. Väl på marken var det redan över. G blev räddad av gonggongen i rond 1. Nu verkar Ferg över men han är väl den jag tror kan hantera tempot. Och faktiskt Conor i form (dvs om han hade tränat hårt för 4 år sen ist för att supa och bete sig som ett arsle).

Idag finns ingen som håller Khabibs tempo. Däremot tror jag inte på att han drar sig tillbaka. Tror på en mångmiljardmatch om Conor lyckas sopa Poirer. (Förutsatt att Khabibs mamma är ok med det då dvs).

Kul med BK! Tyckte att han gjorde det galet bra fram till sista 30 sekunderna när han slappnade av vilket höll på att kosta honom segern. Men den där höger/vänster+ spark kombon är ju magisk!
Jag tyckte Gathje såg lite osäker och spattig ut redan ifrån början... Jag tror att Khabib lägger av, han är nog mer för ära och värderingar än $$$, men man ska väl aldrig säga aldrig. Personligen är jag inget fan av honom, tycker inte han är så kul att titta på match efter match, men det är jag det.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag tyckte Gathje såg lite osäker och spattig ut redan ifrån början... Jag tror att Khabib lägger av, han är nog mer för ära och värderingar än $$$, men man ska väl aldrig säga aldrig. Personligen är jag inget fan av honom, tycker inte han är så kul att titta på match efter match, men det är jag det.

Jag kan tycka att han inte är så rolig men den här matchen var i min bok ett mästerverk. Han mötte på en hel del motstånd från Gaethje i början ändå. Tydligen hade 2 av 3 domare första ronden till G (Vilket jag har lite svårt att se). Men Khabib ökar pressen successivt (från skithögt till vansinnigt) och tempot till en punkt där G inte klarar av att stå emot. Sen är det sjukt att se hur pass effektiv karln är på marken. Det är som om de andra slåss mot en 10 meters anaconda. Det är liksom helt kört.

Nog tror jag att han är en man som bryr sig mer om heder, familj och ära än dineros. Men om hans "GOAT"-skap hotas inom kort tror jag ändå att han kan återvända. Men jag har haft fel många gånger förut.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Meanwhile, Nurmagomedov will still be the UFC lightweight champion for the foreseeable future. White said he spoke with Nurmagomedov earlier in the week and he believes Nurmagomedov, one of the greatest fighters of all time, will come back for one more bout in an effort to go 30-0. Nurmagomedov, White said, still has to discuss it with his mother. A big factor in Nurmagomedov's retirement announcement was that his father and head coach, Abdulmanap, died in July because of complications from COVID-19.

 
Lite tråkigt att han inte har några vintage modeller kan jag tycka.
Sant. Det är nog mer flash än själva hantverket/historian som är av intresse där! Men han har ju massvis med klockor som inte tas upp i klippet. De jag kommer på, så här på rak arm är bland annat 116588, 228238, 228206, 326935, PP 5980, 5905P, 5231J, Skeleton Calatrava, 26215OR, någon Franck Müller, samt någon AP ROO Chrono som jag inte minns ref på.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Sant. Det är nog mer flash än själva hantverket/historian som är av intresse där! Men han har ju massvis med klockor som inte tas upp i klippet. De jag kommer på, så här på rak arm är bland annat 116588, 228238, 228206, 326935, PP 5980, 5905P, 5231J, Skeleton Calatrava, 26215OR, någon Franck Müller, samt någon AP ROO Chrono som jag inte minns ref på.
Har han setts i RM? Det borde ju passa honom om
någon :D
 
Topp