• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

snoozarn

Patek
2-Faktor
Att det fanns folk som seriöst trodde att Izzy skulle kunna åstadkomma någonting öht mot Jones...
tenor.gif


Yan kostade mig pengar med sitt korkade tilltag.

Megan Anderson är ju ett skämt utan en signifikant vinst i UFC, Nunes hade gärna fått gå lös lite till ståendes så UFC hade framstått som ännu mer patetiska i sina försök att hypa värdelösa fighters som får titelmatcher pga icke-existerande legitima motståndare.

Att se Carlos Ulberg’s totala brist på defensiva färdigheter var nog det mest underhållande på hela galan.
Mycket väl summerat.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Galen gala. Yan är riktig bad guy, visst kan hända att han hörde från sidan att han skulle dra iväg ett knä men att han står och knyter näven i luften? Fult. Sen är det lite märkligt att man får hoppa in med knät som Masvidals rekord är bäst exempel på men man får inte göra sådär. Jag motsäger mig inte regeln, tycker den är rätt men blir lite märkligt.

Amanda finns det inte mycket att säga om. Hon är bara för bra. Jag trodde hon skulle tappat lite men malde på som vanligt.

Jan vs Israel. Om man inte bedömer rond för rond så var det väldigt jämnt men även jag hade Jan som vinnare. Jag trodde faktiskt Jan var illa ute i 5e i början av ronden, att om Israel hade vunnit den kanske han hade haft liten chans att ta hem det men det hade ju inte spelat någon roll mtp. att domarna hade 10-8 i rond 4 (har inte kollat score cards än) Men rätt man vann iaf. Gillar Jan. Lär ju bli Glover sen och även om denna fighten var jämn skulle det kännas lite fel med en rematch så tror Israel stannar i viktklassen under.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Det var ingen domare som hade 10-8 i rond 4.
Nä hörde det nyss. Att ha det i 5e är ju märkligare väl? Israel vann ju början av ronden. Stör mig varje gång på systemet. Även om jag är glad att det äntligen delas ut 10-8, känns som det är för sällan. Aja skitsamma jag höll på Jan och han vann fullt rättvist :)

Sterling gråtande som mästare var fan bland det sorgligaste jag sett inom MMA. Kollade om den sekvensen och Yan har ju "chansen" att dra det knät tidigare under flera sekunder, känns som att det måste varit att han hörde nåt från sidan och tänkte att det bara var att köra. Ett solklart läge för det knät fanns ju ett tag, så varför inte dra det tidigare då ifall det hade varit godkänt att göra så? Hjärnsläpp och att nån skrek nåt kändes det som. Tycker synd om Yan med, han är en sanslöst bra fighter. Edit: han förklarade det iofs. på ett helt annat sätt på presskonferensen som lät trovärdigt.

Hittade en översättning:
Screenshot_20210307-175643_YouTube.jpg
 
Senast ändrad:
Att det fanns folk som seriöst trodde att Izzy skulle kunna åstadkomma någonting öht mot Jones...
tenor.gif


Yan kostade mig pengar med sitt korkade tilltag.

Megan Anderson är ju ett skämt utan en signifikant vinst i UFC, Nunes hade gärna fått gå lös lite till ståendes så UFC hade framstått som ännu mer patetiska i sina försök att hypa värdelösa fighters som får titelmatcher pga icke-existerande legitima motståndare.

Att se Carlos Ulberg’s totala brist på defensiva färdigheter var nog det mest underhållande på hela galan.
Femstjärnigt skådespel från Sterling också. Det blir antaligen en direkt re-match, men ändå.
 
Nä hörde det nyss. Att ha det i 5e är ju märkligare väl? Israel vann ju början av ronden. Stör mig varje gång på systemet. Även om jag är glad att det äntligen delas ut 10-8, känns som det är för sällan. Aja skitsamma jag höll på Jan och han vann fullt rättvist :)
Så som det tidigare dömts ut, även på senare tid har jag väldigt svårt att se sista som en 10-8. Däremot är jag väldigt glad att en sådan rond skiljer sig mot t.ex. de första tre ronderna där en lös jabb i bröstet eller en mesig leg kick med stortån på knäet är vad som skiljer 10-9 åt något håll.

Så, dömt i själva matchen som ett vakuum, helt rätt. Som universellt dömt i jämförelse med andra matcher? Ytterst tveksamt! Hade Jan mountat honom 30 sek tidigare kanske, fast då hade nog Adesanya bara varit en blödig pöl och inget scorecard hade varit av betydelse.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Så som det tidigare dömts ut, även på senare tid har jag väldigt svårt att se sista som en 10-8. Däremot är jag väldigt glad att en sådan rond skiljer sig mot t.ex. de första tre ronderna där en lös jabb i bröstet eller en mesig leg kick med stortån på knäet är vad som skiljer 10-9 åt något håll.

Så, dömt i själva matchen som ett vakuum, helt rätt. Som universellt dömt i jämförelse med andra matcher? Ytterst tveksamt! Hade Jan mountat honom 30 sek tidigare kanske, fast då hade nog Adesanya bara varit en blödig pöl och inget scorecard hade varit av betydelse.
Det håller jag helt med om. 10-8 ska vara om du totalt krossar motståndaren hela ronden. Det störande är att just det händer ibland men så dömer de ändå 10-9. En rond där lite händer och någon får in en svag träff eller två borde vara 9-9.

Störande att Rogan tjatade om att Israel träffade mer än Jan när det inte var så, nån gång när han sa det dök tom. statistik på hur det var.
 

Åskviggen

Panerai
Ikväll slår det stort! Tre titlar och en ordentlig publik för första gången på länge.
kollade lite bet365 men tyckte oddsen för en trippel på alla titelhållare var dålig (runt 2x pengarna).
Vilka har ni ikväll? :)
 
Ikväll slår det stort! Tre titlar och en ordentlig publik för första gången på länge.
kollade lite bet365 men tyckte oddsen för en trippel på alla titelhållare var dålig (runt 2x pengarna).
Vilka har ni ikväll? :)
Rose har potential att skrälla, tänker jag. Om Usman får för sig att stå upp för att göra en poäng så är Masvidals chanser bättre än oddsen, Usman är nog dock för rädd för det mtp hur skakad han blev av Burns. Valentina poängar nog ut Andrade över 5 ronder. Tror nog Uriah Hall kan skrälla mot Weidman. Har spelat en peng där.
 

Åskviggen

Panerai
Rose har potential att skrälla, tänker jag. Om Usman får för sig att stå upp för att göra en poäng så är Masvidals chanser bättre än oddsen, Usman är nog dock för rädd för det mtp hur skakad han blev av Burns. Valentina poängar nog ut Andrade över 5 ronder. Tror nog Uriah Hall kan skrälla mot Weidman. Har spelat en peng där.
Mycket möjligt!
Har ändå bettat den trion ändå men lite mindre pengar än tänkt tidigare.
Uriah och crute har jag också lagt en slant på (enskilda bets).
 
Mycket möjligt!
Har ändå bettat den trion ändå men lite mindre pengar än tänkt tidigare.
Uriah och crute har jag också lagt en slant på (enskilda bets).
Både Andrade och Masvidal har potential att vända på matchen när som helst, på en sekund, vilket gör att oddsen känns alldeles för låga för min del att spela där även om jag är ganska säker på att både Valentina och Usman vinner.

Hoppas på bra matcher i alla fall! :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Rose har potential att skrälla, tänker jag. Om Usman får för sig att stå upp för att göra en poäng så är Masvidals chanser bättre än oddsen, Usman är nog dock för rädd för det mtp hur skakad han blev av Burns. Valentina poängar nog ut Andrade över 5 ronder. Tror nog Uriah Hall kan skrälla mot Weidman. Har spelat en peng där.

Masvidal såg rätt förbannad ut vid staredown. Han sa till Dana att ”håll honom borta från mig” och det lät som han menade det. Sen sa han till Usman att han skulle ”torka bort flinet från honom”.

Det jag vill säga är att han är iaf väldigt motiverad.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Sjukaste galan på länge

Kul för fansen på plats
Har verkligen inte saknat fansen. Amerikanska fans är sämst. Ogillar allt jippo med reklam under matcherna, inzoomning på nån töntig kändis osv. Men efter ha sett senaste triller-katastrofen är UFC en triljon gånger mer proffsigt.

Såg hela huvudkortet. Bra gala. Läskigt med Weidmans ben. Valentina och Usman är galet bra. Mest överraskad av Rose.
 

Åskviggen

Panerai
Riktigt najs event!
Glad över hur Usmans självförtroende har vuxit och har blivit mindre cringe och enklare att gilla.
Han försöker inte vara något han inte är längre helt enkelt.
 
Alltså Rogan... Vad hände med detta?

"I've said that I don't want to interview fighters after they've been KO'ed and then I did it to someone that I care a great deal about. It was 100% my fuck up and no one pressured me to do it. I was beating myself up about it all night, and whenever something like that happens it's always my sincere intention to apologize and express my honest feelings. It'll never happen again."
 

azcii

Patek
2-Faktor
Alltså Rogan... Vad hände med detta?

"I've said that I don't want to interview fighters after they've been KO'ed and then I did it to someone that I care a great deal about. It was 100% my fuck up and no one pressured me to do it. I was beating myself up about it all night, and whenever something like that happens it's always my sincere intention to apologize and express my honest feelings. It'll never happen again."
Reagerade på samma sak. Måste varit direktiv från UFC , kan inte tänka mig att han helt plötsligt glömmer bort det 2 fighter i rad.

Det enda som saknades var väl att han frågade Weidman hur det är med hans ben också
 
Reagerade på samma sak. Måste varit direktiv från UFC , kan inte tänka mig att han helt plötsligt glömmer bort det 2 fighter i rad.

Det enda som saknades var väl att han frågade Weidman hur det är med hans fot också
Hahaha!

Han tryckte ju verkligen förut på att UFC inte tvingat honom och Dana sade (lol) samma sak, att det var Rogans initiativ helt och hållet. Både efter Overeem - Stipe och Jones - Cormier har han ju lovat att han aldrig ska göra det igen. Känns mer som att han är all over the place och kommer av sig, som när han står där och gråter 😂
 
Hahaha!

Han tryckte ju verkligen förut på att UFC inte tvingat honom och Dana sade (lol) samma sak, att det var Rogans initiativ helt och hållet. Både efter Overeem - Stipe och Jones - Cormier har han ju lovat att han aldrig ska göra det igen. Känns mer som att han är all over the place och kommer av sig, som när han står där och gråter 😂
Vem sjutton satt INTE med tårar i ögonen när Rose vann?
 
Topp