• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Problemet med en sådan typ av teori är mängden av människor som arbetar i organisationen. Någon snackar alltid. Alltid. Och med tanke på hur intensivt UFC är bevakad av media, det hade absolut krupit fram. Så nej, jag finner det lina troligt som att månlandning var fejkad eller att världens regeringar hållit sannigen om att jorden är platt ifrån oss.

Månladningen ägde rum, jorden är rund men att tro annat än att de svallande känslorna är äkta är som att läsa Aftonbladet och tro att Zlatan är världens bästa fotbollsspelare i världens bästa liga, köpa valfritt träningsredskap på Tv-shop för att någon i vit rock menar att katter kommer kunna vässa klor på din tvättbräda efter 13 minuter eller kolla på klipp med Jenna Jameson och tro att hon får orgasm varje gång någon daskar henne på skinkan. Allt är för att sälja.

Spelet runt UFC idag är precis lika äkta som Hulk Hogan, ”hej vill du ha en penis på
25cm klicka på denna länk-mejl” och Rolexklockorna hos strandförsäljaren i Thailand som tillverkas i samma fabrik som den äkta varan men nu erbjuds ör en hundradel av priset.
Allt är skriptat. Inte på ordnivå men på som vis som valfri dramaturgisk serie på 9:an eller 12:an, oavsett om de kapar träd, ska köra truckar över is, agera pantbank eller köpa förråd.

Månladningen ägde rum, jorden är rund men att tro annat än att de svallande känslorna är äkta är som att läsa Aftonbladet och tro att Zlatan är världens bästa fotbollsspelare i världens bästa liga, köpa valfritt träningsredskap på Tv-shop för att någon i vit rock menar att katter kommer kunna vässa klor på din tvättbräda efter 13 minuter eller kolla på klipp med Jenna Jameson och tro att hon får orgasm varje gång någon daskar henne på skinkan. Allt är för att sälja.

Spelet runt UFC idag är precis lika äkta som Hulk Hogan, ”hej vill du ha en penis på
25cm klicka på denna länk-mejl” och Rolexklockorna hos strandförsäljaren i Thailand som tillverkas i samma fabrik som den äkta varan men nu erbjuds ör en hundradel av priset.
Allt är skriptat. Inte på ordnivå men på som vis som valfri dramaturgisk serie på 9:an eller 12:an, oavsett om de kapar träd, ska köra truckar över is, agera pantbank eller köpa förråd.
Håller inte alls med. Om det skulle finnas manus, och scriptade händelser då skulle det absolut läcka ut. Sedan kan man ju diskutera var gränsen för manus går. Visste Cormier att Brock Lesnar fanns i publiken? Absolut. Hade man planerat innan matchen att vinnaren skulle öka Brock? Absolut. Så det mest naturliga är ju för Cormier att kalla upp honom till ringen. Vad som händer sen? Tja, det behövs liksom inga manus när män med enorma egon, och som är fulla av adrenalin och med känsla av att dom måste prestera för publiken, möts. Sedan kan det ju kvitta om man inte gillar dramat bakom kulisserna; dom slår ju varandra på käften fortfarande, på riktigt.

Så du tänker att när Brock från ingenstans kom upp i ringen efter DC’s match så var det helt oförberett?
Du kanske tänker att de tog in CM-Punk för att han är en grym fighter?

Det är väl bara att kolla på vad Sonnen säger. Ingen har någonsin varit i närheten av hans trashtalk men han är ju samtidigt helt öppen med att det är en show och enbart för att skapa hype. Jag säger inte att de går efter manus men det är ju självklart att organisationen guidar dem till beteendet och att de har inövade repliker. De är alla medvetna om att dramatiken skapar rubriker och rubriker säljer biljetter. Biljettförsäljning genererar pengar till organisationen och samtidigt möjligheter för alla fighters att får bättre kontrakt.

Så du tänker att när Brock från ingenstans kom upp i ringen efter DC’s match så var det helt oförberett?

Det är väl bara att kolla på vad Sonnen säger. Ingen har någonsin varit i närheten av hans trashtalk men han är ju samtidigt helt öppen med att det är en show och enbart för att skapa hype. Jag säger inte att de går efter manus men det är ju självklart att organisationen guidar dem till beteendet och att de har inövade repliker. De är alla medvetna om att dramatiken skapar rubriker och rubriker säljer biljetter. Biljettförsäljning genererar pengar till organisationen och samtidigt möjligheter för alla fighters att får bättre kontrakt.
Punk tog dom väl in för att han bönade och bad och för hans medverkan automatiskt genererar pengar? Att företagets främsta mål är att tjäna pengar är vi nog alla medvetna om. I min värld ör dock inövade replika samma sak som manus och jag har väldigt svårt att se att det skulle kunna flyga under radan utan någon skvallrade till media. Inte ens fighters som lämnat organisationen missnöjda har nämnt något sådant. Men jag kan absolut har fel. Vi får helt enkelt vara överens om att vi inte är överens.

Top 10 i LW just nu

Kul att Conor med totalt en fight i LW har 3 vinster mot nuvarande top 10 (+ C) :D

photo_2018-09-25_12-01-30.jpg

Romero duck confirmed. Kunde ju inte möta Goat-Costa på 230 för han skulle opereras? Vilken twerp, scared of the goat!
Sjukt nog tror jag det ligger någon form av sanning bakom detta :D

Torska mot Gustafsson? Ingen big deal, du har gått upp en viktklass och möter en av de allra bästa där

Mot Costa har han allt att förlora och inte mycket att vinna. Utanför MMA-communityn är det inte många som vet vem Costa är.

Ja. Det är dock både psykiskt påfrestande och svårt att hålla sig ifrån allting. Ett litet misstag och ALLTING kan vara förstört. Kan inte kolla telefonen ens, ifall något ljushuvud skickat något meddelande eller liknande.
Tror inte ens jag kommer lyckas somna inför Khabib - Conor (om den blir av) . Kommer vara alldeles för taggad, lite som till maymac

Ja. Det är dock både psykiskt påfrestande och svårt att hålla sig ifrån allting. Ett litet misstag och ALLTING kan vara förstört. Kan inte kolla telefonen ens, ifall något ljushuvud skickat något meddelande eller liknande.
Haha, exakt så! Den har man åkt på förut. Jag råkade bli spoilad av den lokala pizzabagaren på en gala förut då jag tänkte att jag skulle få njuta av en pizza till galan... En yngre kille, vi hade småpratat lite UFC medan jag väntade på en beställning en gång förut, hade svårt att dölja min ilska och uppgivenhet :D

Även Ali var en trashtalker med förberedda repliker.
Värst var ju däremot Tyson som sa rätt störda grejer.

Farsan brukade väcka mig mitt i natten när Tyson skulle boxas så har sett en del Tysonmatcher live. Det var ju jäkligt cool tyckte man, däremot var det väldigt lång väntan innan matchen med försnack och skit efterföljt av en blixtsnabb KO. :)

Samma sak här. Man blev väckt 3-4 på lördagsnatten och så fick man som liten parvel kika på tv 1000 ihop med farsloken och kolla på Tyson, Foreman, Buster, Evander mfl. Lyckan var total.

Tillbaka
Topp