• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Conor tog Khabibs oskuld iaf. Han har torskat en rond nu

Do4bqWnU8AALnpf.jpg:large

Såg den, men kunde ändå ej sluta fundera på saken. Känns som en självklarhet att säga så men vad vet jag. :)
Visst var Conor rostig pga sin 2 års långa frånvaro, men tycker inte han såg speciellt vass ut alls i denna match. Han skötte försvaret mot Khabibs brottnig mycket bättre än vad jag hade förväntat mig men tyckte ej han levererade stående denna match.

Conor vs Khabib blev ju riktigt nice! Är chockad över hur bra tryck Khabib hade. Lite synd att Khabib ströp ut honom, Group n pound till KO kanske hade hjälp honom att bli av med lite mer frustration. :)

Någon som hört något om efterspelet? Blir Khabib avstängd från Nevada i ett år nu?

Nu blir det väl Diaz vs Conor?
Nja, inte enligt Diaz.

Conor vs Khabib blev ju riktigt nice! Är chockad över hur bra tryck Khabib hade. Lite synd att Khabib ströp ut honom, Group n pound till KO kanske hade hjälp honom att bli av med lite mer frustration. :)
Någon som hört något om efterspelet? Blir Khabib
avstängd från Nevada i ett år nu?
Hoppas innerligt att alla deras visum m.m. nekas.

Någon som hört något om efterspelet? Blir Khabib avstängd från Nevada i ett år nu?
Tror Conor kommer pusha för en rematch, förutsatt att Khabib inte blir avstängd. Han går nog inte igång på x3 mot Nate just nu.

Conor har Softat senaste åren, förstod att han gjorde det mer för pengarna än för själva äran , hade Varit mer match om Conor var lika hungrig som förut.
Han vann i varje fall det pyskologiska kriget där Kabib & det inblandade kommer få betala ett dyrt pris för deras beteenden.
Connor har fått sina Cash medans Kabibs hålls inne tills dom kommer
+ att Kabib inte ens fick sitt bälte i Oktoganen.

• Like
Reactions: par
Khabib har i någon slags ursäkt över sitt beteende sagt att han vill ändra hur sporten funkar (gällande pr). Han är förbryllad av att allt som sägs innan matchen (hans land, hans pappa, tränare osv blev utsatta för trash talk) tolereras, men inte vad han gjorde efter? Han är förbryllad?!? Det är väl ganska klart att han inte förstår spelet kring att promota en fight. Det är helt möjligt att han lika gärna skulle brottas i en grotta i Sibirien utan ersättning som i UFC inför miljon publik, men förstår man inte helheten av spelet har man inte i UFC att göra tycker jag. För att dra en befängd liknelse är det som deltagarna i Idol. Det räcker inte med att man kan sjunga bäst, man måste ha hela paketet, annars säljer man inga låtar, får ingen producent osv. Khabib har helt klart inte fattat det. Han kan säkert försöka göra sin grej med den "tysta starka typen" ett tag, men varken publik eller pengar kommer strömma till hans matcher. I dagens UFC räcker det inte att bara vara bäst i ringen. Att köra trash talk och hypa fighten, genomföra fighten och efteråt visa respekt och sportslighet, vinst eller förlust, det är att förstå spelet i min bok.

Jäklar vad jag inte håller med många här. Jag tycker inte alls att Khabib dominerade, han fick ut väldigt lite med sin brottning om man jämför med vad han fått tidigare mot andra motståndare. Vi såg inte Conor bli ens i närheten av så trött som han brukar vara från rond 3. Alla säger att Conor inte lyckats komma in i Khabibs huvud? Khabib visade ju upp att han är en fullbordad psykopat direkt efter sin vinst? Han håller ju på att bryta ihop när han inte får sitt bälte, kolla videon som Joel Kinnaman la upp på insta. Khabib är en snubbe som fått däng av sin farsa i hela hans uppväxt och är på en hårfin linje att tappa det helt.

EDIT: Bara en sak som i presskonferensen så undrar han varför folk pratar om varför han hoppade över staketet när det var Conor som attackerade bussen osv. JA men det har vi ju redan pratat om i ett halvår och han har dessutom varit i rätten för det? Nu är det Khabibs tur.

Jaha, jag hade heller inte gått ut om jag var Illir eller någon annan fighter. Varför? Just för om gör det riskerar du att bli banned, skadad eller vad som helst och därmed riskera ditt levebröd. Det handlar inte om att dom var rädda, den som tror att dom inte gick ut för att dom var rädda är bara ignorant

KUNG KHABIB

alla fokuserar på att hata på khabib nu, men hade det varit conor hade alla jublat. glöm inte vad conor sa om hans familj, religion och hemland.
Skillnaden är att Connor gör en massa före matcherna, men är professionell efter. Khabib beter sig som en förortsligist som ska ta hämnd för en frispark, på parkeringen efter förlust i fotbollsmatchen i division 8. Man behöver varken vara för Connor eller mot Khabib för att skilja på vad som sker före och efter matcher.

Jäklar vad jag inte håller med många här. Jag tycker inte alls att Khabib dominerade, han fick ut väldigt lite med sin brottning om man jämför med vad han fått tidigare mot andra motståndare. Vi såg inte Conor bli ens i närheten av så trött som han brukar vara från rond 3. Alla säger att Conor inte lyckats komma in i Khabibs huvud? Khabib visade ju upp att han är en fullbordad psykopat direkt efter sin vinst? Han håller ju på att bryta ihop när han inte får sitt bälte, kolla videon som Joel Kinnaman la upp på insta. Khabib är en snubbe som fått däng av sin farsa i hela hans uppväxt och är på en hårfin linje att tappa det helt.
Conor gjorde det bättre än alla andra Khabib mött (förutom eventuellt Gleison Tibau), men det var inte ens nära i mina ögon...

CMG var inte i närheten att plocka hem detta.
Samtidigt så gjorde CMG matchen enkel för Khabib.
CMG är bara driven av stålar idag, känns det som.
Matchen var vunnen långt innan den började för hans del. En extremt hypad re-match, där mer pengar är involverade kanske är ett mål.

Tråkig fight utan dess like.

MCG är bara ”in it for the money”. Finns inget fighterhjärta kvar i honom.

CMG var inte i närheten att plocka hem detta.
Samtidigt så gjorde CMG matchen enkel för Khabib.
CMG är bara driven av stålar idag, känns det som.
Matchen var vunnen långt innan den började för hans del. En extremt hypad re-match, där mer pengar är involverade kanske är ett mål.

Tråkig fight utan dess like.

MCG är bara ”in it for the money”. Finns inget fighterhjärta kvar i honom.
Ekvationen går inte ihop.

Skillnaden är att Connor gör en massa före matcherna, men är professionell efter. Khabib beter sig som en förortsligist som ska ta hämnd för en frispark, på parkeringen efter förlust i fotbollsmatchen i division 8. Man behöver varken vara för Connor eller mot Khabib för att skilja på vad som sker före och efter matcher.
Är du seriös eller skojar du nu?

En grym match.
Jag höll på McGregor, och tråkigt att se att han blev såpas dominerad i grapplingen på som han blev.
McGregor's beteende vid bussen innan fighten var avskyvärt. Men han har varit i rätten och fått sitt straff för det.
Personligen har jag aldrig trott på "öga för ett öga"..

Men det är enorm skillnad på trash-talk, och att hoppa ur buren för att misshandla McGregors tränare.
Och att Khabib's team faktiskt klättrar in i buren och attackerar Conor.

Conor är mycket dåliga saker, men för det mesta så är det bara show.
Det Khabib gjorde i ringen däremot, det är osportsligt på alla plan.

Jag tror vi kommer få se en längre avstängning än 12 månader, och antagligen kraftiga böter.

Tråkigt slut på ett annars grymt event!

Tillbaka
Topp