• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Ekvationen går inte ihop.
Det är en känsla, ingen matematik eller fakta.
Tror att MCG är nöjd med hypen och gaget, han har fått sin kick och har inte så mycket att tänka på mer än hur han ska jobba ihop ett nytt jättegage.
Hade han vunnit så hade möjligheten till ännumer stålar funnits. Bara byta upp sig till tungvikt och gå en match mot Jones. Vinner gör han när pengarna är på kontot. Sekundärt för honom är att vinna i ringen.
Går man in med en sådan mentalitet mot en motståndare där man måste prestera till 100% så har man torskat.
Hade Khabib gått in till 90% och MCG till 100% så hade Khabib torskat.

Detta är dock bara min känsla och mening och ska nog inte tas som fakta.

Många här inne som verkar missat att det var Conors tränare som skrek glåpord mot Khabib efter vinsten och tydligen grova saker. Sen gör det inte det khabib gör rätt och jag hoppas nu att UFC tar tag i idiotiska beteende utanför ringen. Att man säger att man skall knocka ut sin motståndare är okej men blanda in ras, tro eller familj tycker jag bara är väldigt dåligt beteende och därför är jag glad att Conor blev så bort gjord i ringen som han blev! Men jag hoppas Khabib blir straffad med och förlorar sin titeln nu efter jävla ghetto beteende.

Jag jobbar med ungdommar som glofierar dessa idioters beteende och tror att man skall betee sig så här ute i samhället för att inte tappa face! Nej UFC stäng ner idioterna och satsa på idrottare som kan uppföra sig och föra sporten framåt

Tycker snarare det känns som att UFC uppmuntrar sånt här beteende. Jag menar, de använda bussattacken för att promota matchen. Blev riktigt paff när jag såg det.

De har sig själv att skylla.

MCG vet hur man skapar pengar.
Känns nästan regisserat det han håller på med.
Sporten har han lagt av med redan när han skulle gå in och boxas med Mayweather.
MCG visste att det skulle bli torsk, allt är bara pengar för honom nu mera, precis som mär en advokat tar ett hopplöst fall och knappt går in för det.

MCG vet hur man skapar pengar.
Känns nästan regisserat det han håller på med.
Sporten har han lagt av med redan när han skulle gå in och boxas med Mayweather.
MCG visste att det skulle bli torsk, allt är bara pengar för honom nu mera, precis som mär en advokat tar ett hopplöst fall och knappt går in för det.
Nu går ekvationen ännu sämre. Han skulle tjäna mer pengar om han vann mot Mayweather så varför skulle han inte försöka vinna mot honom?

Hade Connor gjort samma sak hade folk jublat o D.White hade slängt på Connor alla bälten som finns :D
Precis! Hycklare!

Ryktas ju att Khabib lägger av nu. Ville vara på toppen av sin karriär och avsluta 27-0 med vinst mot Conor. Förstår att han var lack men om det här är hans "legacy" är det väldigt tråkigt. Men mest pinsamt agerande är från hans polare som hoppar in och slår på Conor.

Aja, rätt person vann iaf. Hoppas vi slipper Conor nu :)

Nu går ekvationen ännu sämre. Han skulle tjäna mer pengar om han vann mot Mayweather så varför skulle han inte försöka vinna mot honom?
Nu blir det kanske lite off, men just i Mayweather matchen så var det ju i boxning. Och hur det fungerar i boxning är ju det som gjort att jag tappat intresset för sporten för länge sedan... typ 39 olika organisationer med tre bälten i varje viktklass, stenhårda matchningar mot slagpåsar för att ha ett rent record, för att överhuvud taget få en titelfight. Han hade antagligen inte ens fått matchen om det fanns risk att han skulle vinna. I det fallet tror jag också det var 100% stålar det handlade om, i vart fall för Connor, och med vad som sas om Mayweathers ekonomiska problem, kanske även för honom.
Redan vid "buss attacken" fick jag en känsla av att UFC närmar sig WWE. Överdrivet och omoget sätt att hypa en match. Om det var en riktig attack eller stagad spelar mindre roll i sammanhanget, UFC tror att det är det fansen vill se och kör på den inslagna vägen, annars hade Connor blivit permanent avstängd?
Personligen faller Khabib i min bok under fliken duktiga men tråkiga fighters som jag inte faller för. Jag tycker jämförelser med Connors beteende är helt ovidkommande vad gäller Khabibs eget, det finns massor av exempel på fighter som haft massa fult trash talk innan av ena parten där den andra hållit stilen hela vägen. Den här fighten kommer inte vara något man minns som en stor mma upplevelse på något plan, tyvärr.

Vad man säger i en interjuv eller i en presskonferans hör inte hit, om jag pratar om någons religion eller familj gör inte att våldshandlingar efter man just genomgått lagliga sådana är försvarbart, är du rolig på riktigt?
Muslimer är ju kända för att inte bry sig när man pratar om deras religion.

Många av er påstår att McGregors tränare skrikit glåpord, källa på det tack? Jag har väldigt svårt att tro det om John Kavangh. Ni syftar förmodligen på Dillon Danis, Conors träningspartner.

Många av er påstår att McGregors tränare skrikit glåpord, källa på det tack? Jag har väldigt svårt att tro det om John Kavangh. Ni syftar förmodligen på Dillon Danis, Conors träningspartner.

Det känner jag inte till.
Det finns ju däremot videos där man tydligt ser att McGregor slår första slaget emot Khabibs lag (Dock efter att Khabib slängt först slaget och hoppat över staketet)

Det känner jag inte till.
Det finns ju däremot videos där man tydligt ser att McGregor slår första slaget emot Khabibs lag (Dock efter att Khabib slängt först slaget och hoppat över staketet)
Om man ska vara helt korrekt - Dillon Danis är hans träningspartner/bjj-coach, det var han som blev påhoppad av Khabib. Inget av det efteråt hade skett om Khabib bara tagit vinsten ordentligt, som en riktig man.

Om man ska vara helt korrekt - Dillon Danis är hans träningspartner/bjj-coach, det var han som blev påhoppad av Khabib. Inget av det efteråt hade skett om Khabib bara tagit vinsten ordentligt, som en riktig man.

Khabib vann överlägset matchen.
Men det han gjorde efter matchen är inget annat än ett ghettobeteende.
Jag försvarar alltså inte Khabib, jag hoppas man blir avstängd i ett par år och förlorar sin titel.

Kolla på efterspelet så ser du en av Conors team som är blond färgat hår som tydligen är den som skrek och sen om du kollar på vad Dana sa i intervjun efter så sa han och andra journalister som var ring side säger samma att det var en från Conors team men vilken roll killen har verkar vara olika men det var det som gjorde att Khabib hoppade över. Men båda 2 är idioter som har gjort fel med att ta saker utanför ringen... innanför ringen är man fiender men utanför ringen är man idrottsmän eller kvinnor. prata skit om varandra är okej men inte rasistiska saker eller våld mot andra utanför ringen.

Kolla på efterspelet så ser du en av Conors team som är blond färgat hår som tydligen är den som skrek och sen om du kollar på vad Dana sa i intervjun efter så sa han och andra journalister som var ring side säger samma att det var en från Conors team men vilken roll killen har verkar vara olika men det var det som gjorde att Khabib hoppade över. Men båda 2 är idioter som har gjort fel med att ta saker utanför ringen... innanför ringen är man fiender men utanför ringen är man idrottsmän eller kvinnor. prata skit om varandra är okej men inte rasistiska saker eller våld mot andra utanför ringen.
Precis som jag skrev dvs, Dillon Danis. Svårt att rättfärdiga den här skandalen.

Försöka går ju. Men när vinsten är sekundär och pengarna målet, så blir det så.

Ibland så tycker jag att du inte ska hoppa över att läsa varannan rad, i tillägg till att du bör läsa mellan raderna.

Tävlar två helt jämlika och den ena har nått sitt huvudmål innan fighten/matchen, så lär man inte vinna kampen.

@snoozarn var på väg att starta ett upplopp när hans favorit "The Elbow Queen" enligt honom blev rånad på en vinst
giphy.gif

Hahaha!! Kan tänka mig att han drog av sig brallorna, black beast style när Buffer läst scorecardsen och bollarna blev för heta.

Haha. Börjar låta som flashback tråden här nu.

Ska bli intressant att se vad det blir för efterspel. Men sen är det väl upp till Nevadas boxningskommision eller nåt och inte UFC att bestämma vad det blir för straff för Khabibi?

För egen del var det mest kul att se lite andra fighter. Fick upp mitt UFC intresse igen faktiskt. Sen är det lite synd om det ska bli freakshow deluxe.

Khabibis presskonferens efter tex var ju väldigt märklig...

Tillbaka
Topp