• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Två av Khabibis polare blir iaf avstängda på livstid. Dom som slogs i ringen antar jag.

Dök ju oxå upp nya bevis på att Conor delade ut slag först i ringen. Att det var därför han inte ville anmäla sina antagonister.

Vilken soppa...

FB_IMG_1538929607612.jpg

FB_IMG_1538912764856.jpg

Två av Khabibis polare blir iaf avstängda på livstid. Dom som slogs i ringen antar jag.

Dök ju oxå upp nya bevis på att Conor delade ut slag först i ringen. Att det var därför han inte ville anmäla sina antagonister.

Vilken soppa...
Vad spelar det för roll? Khabib började genom att hoppa rakt in på Conor's team. Annars kan vi ju säga vad varje enskild har gjort efter också?

Vilken soppa...
Det gjorde han, helt klart. Det hade jag också gjort om någon kom springandes mot mig i en redan hotfull situation. Khabibs tränade hade ju inte direkt intentionen av att skaka hand med Conor.

Khabib krossade även pajasen Connor stående också , här fick de se vad det innebär att var en riktigt gansgster.

Kolla slutet , gåshud!!!
”Krossade ståendes”... Conor missbedömde en situation, nästan exakt repris av vad som hände Silva mot Sonnen, det är vad som händer när takedowns blir det stora hotet, cred till Khabib. Kollar du slow-mo så ser du att Conor reagerar på Khabibs duckande feint genom att skjuta sina höfter bakåt och trycka överkroppen framåt för att stuffa ett takedown-försök men han lägger då en overhand som träffar helt perfekt, sjukt egentligen att Conor återhämtade sig direkt och var den som lyckades få in träffar på Khabib sekunderna efter träffen.
sonnen100_medium_medium.gif

eq0w63yk1dvz.gif

Det gjorde han, helt klart. Det hade jag också gjort om någon kom springandes mot mig i en redan hotfull situation. Khabibs tränade hade ju inte direkt intentionen av att skaka hand med Conor.
Ja, har inte sett exakt hur den första situationen som nämns ser ut riktigt. Men om det visar sig att Conor slagit första slaget på Khabibis tränare i tumultet efter så kan ju säkert även han bli straffad.

Men men, det lär väl visa sig...

Khabib spottar på Conor direkt efter att domaren bryter också... skit sak i jämförelse med allt annat men respektlöst hursomhelst.

Conor körde mycket fult spel med att greppa i shortsen, greppa buren med fingrar och tår. Kändes skönt att Conor förlorade innan Khabib went full Russian...

Du jagar verkligen OT och säger till folk över allt. Dags att låta admin ta över de jobbet tycker jag.

U mad?

MCG vet hur man skapar pengar.
Känns nästan regisserat det han håller på med.
Sporten har han lagt av med redan när han skulle gå in och boxas med Mayweather.
MCG visste att det skulle bli torsk, allt är bara pengar för honom nu mera, precis som mär en advokat tar ett hopplöst fall och knappt går in för det.
Nu går ekvationen ännu sämre. Han skulle tjäna mer pengar om han vann mot Mayweather så varför skulle han inte försöka vinna mot honom?
Precis! Sen undrar jag, vem fan gör det bara för pengarna mot MT? Vad ska du med X-antal miljoner på kontot om du ligger i koma pga kraftiga slag mot huvudet...

Du jagar verkligen OT och säger till folk över allt. Dags att låta admin ta över de jobbet tycker jag.

U mad?
Alltså @Bas, om du har något personligt emot mig så skicka ett PM eller kom på en GTG så tar vi det f2f.
Det är inte ens relevant för UFC tråden, kan du hålla dig till ämnet man åtminstone diskuterar? Precis så som du tar upp Affe i en Patek-tråd, helt irrelevant.

Varför skulle jag vara arg över att McG förlorade? Det var en grym gala & match, med tråkiga efterföljder. Om du även noterar smileyn i mtt inlägg så försöker jag förstå varför man anser att Khabib skulle vara Ufc-president, förutom för att just trolla & provocera. Så för att vara extra tydlig med inlägget - varför anser du att han ska vara ufc president, förutom för att just trolla/provocera?

Så för att sammanfatta: Grym gala. Grymma fighter. Tony vs Pettis var ju sinnessjuk och värd priset bara den. Sedan om vi ska snacka Khabib Connor så är det hela ganska enkelt:
Connor attackerar Khabib i New York, gör det säkerligen i ett försöka att promota den framtida fighten men dåligt omdöme gör att det hela ballar ur fullständigt. Det som sker efteråt är viktigt att komma ihåg: Connor blir åtalad. Connor blir stämd. Connor förlorar miljoner i skadestånd. Connor tar sitt straff utan tjafs.
Under uppspelet till gårdagens fight är Connor sitt vanliga jag; förolämpande, hysterisk och till synes helt skogstokig.
Fighten i sig är helt enkelt sån att Khabib dominerar. Connor gör sitt allra nästa men jag tror att luften gick ur honom när Khabib nästan knockar honom. Khabib vinner. Fair and square. Sedan skriker en av Connors träningspartners glåpord till Khabib och det rinner över fullständigt. Khabib hoppar över stängslet och när alla har fokus ditt hoppar två från det ryska teamet över på andra sidan med avsikt att prygla Connor som försvarar sig.
Khabib’s åsikt verkar vara att det faktum att Connor förolämpade honom är skäl till uppförandet. Det är det INTE! Det är i vem som helst fulla rätt att säga precis VAD dom vill om dig, om din familj, din religon whatever. Det kallas yttrandefrihet. Det faktum att Khabib inte verkar förstå det och att Connor endast verkar vara intresserad av en rematch säger en hel del om båda männen.

Alltså @Bas, om du har något personligt emot mig så skicka ett PM eller kom på en GTG så tar vi det f2f.
Det är inte ens relevant för UFC tråden, kan du hålla dig till ämnet man åtminstone diskuterar? Precis så som du tar upp Affe i en Patek-tråd, helt irrelevant.

Varför skulle jag vara arg över att McG förlorade? Det var en grym gala & match, med tråkiga efterföljder. Om du även noterar smileyn i mtt inlägg så försöker jag förstå varför man anser att Khabib skulle vara Ufc-president, förutom för att just trolla & provocera. Så för att vara extra tydlig med inlägget - varför anser du att han ska vara ufc president, förutom för att just trolla/provocera?
Oj
Verkligen inget personligt mot dig, tycker du verkar vara en skön typ och många som pratar gott om dig :)

Lite fighter attityd försökte jag mig på, men misslyckades totalt. Menade mer om du är arg på mig än matchen.

Åter till ämnet.
Är det bara jag som inte tycker det var så jävla farligt det som hände?
Dana white är ju ansvarig för att ha låtit cirkusen fortsätta och marknadsförde även buss attacken och nu spelar han chockad.
Detta är fighters, ingen balett akademi.

Jag anser att Dana ska bytas ut och sluta gulla med Connor och skojade till det lite om Khabib bara :)

Khabib hoppade på andra fighters, inga åskådare. Det var fel men allt detta?
Varför får han så mycket skit är frågan?

Oj
Verkligen inget personligt mot dig, tycker du verkar vara en skön typ och många som pratar gott om dig :)

Lite fighter attityd försökte jag mig på, men misslyckades totalt. Menade mer om du är arg på mig än matchen.

Åter till ämnet.
Dana white är ju ansvarig för att ha låtit cirkusen fortsätta och marknadsförde även buss attacken och nu spelar han chockad.

Jag anser att Dana ska bytas ut och sluta gulla med Connor och skojade till det lite om Khabib bara :)

För att attackera folk är olagligt.

Oj
Åter till ämnet.
Ja men är ”attacken” runt ringen värre än bussattacken?
Cool. Hyser absolut inget agg mot varken dig eller någon annan på KS. :)

Främsta skillnaderna är att Khabib-fans rättfärdigar denna händelse jämfört med buss-incidentet, där merparten av McGregor-fansen tog avstånd ifrån buss-incidenten & var äcklade och fördömde den. Jag har inte läst/hört om någon som rättfärdigar vad McGregor gjorde i Brooklyn, han tog även sitt straff i rätten som @HardcoreError förklarar. Nu med denna Khabib händelse blev tyvärr även vakter, polis & fighters påhoppade, för att inte glömma alla bråk som skett utanför mellan fans, dvs civila..

Jag blir väldigt nyfiken på vad Conor sagt vid ev vinst i octagonen, om han tagit vinsten med ödmjukhet som i precis alla fighter hittills (Aldo speciellt där han hyllar honom) eller vad som sagts.

• Like
Reactions: Bas
UFC är en cirkus precis som D.White vill ha det och McTapper är dess största pajas utan att ha gått en match på över två år. Nu försöker UFC spela chockade men det är ju de som har supportat pajasen. De flesta (alla?) organisationer/förbund/lag inom andra sporter hade tagit avstånd för länge sen från clownens förolämpningar om religion mm men det gör inte UFC för de vill ha cirkusen - det gör det ”intressant”. Detta betyder inte att Khabibs beteende är rätt på något sätt. Han borde straffas precis som alla andra men om UFC vill vara seriösa så borde de tygla clownen och sluta favorisera honom :)

Cool. Hyser absolut inget agg mot varken dig eller någon annan på KS. :)

Främsta skillnaderna är att Khabib-fans rättfärdigar denna händelse jämfört med buss-incidentet, där merparten av McGregor-fansen tog avstånd ifrån buss-incidenten & var äcklade och fördömde den. Jag har inte läst/hört om någon som rättfärdigar vad McGregor gjorde i Brooklyn, han tog även sitt straff i rätten som @HardcoreError förklarar. Nu med denna Khabib händelse blev tyvärr även vakter, polis & fighters påhoppade, för att inte glömma alla bråk som skett utanför mellan fans, dvs civila..

Jag blir väldigt nyfiken på vad Conor sagt vid ev vinst i octagonen, om han tagit vinsten med ödmjukhet som i precis alla fighter hittills (Aldo speciellt där han hyllar honom) eller vad som sagts.
Du har helt rätt faktist.
Khabib fans rättfärdigar hans agerande som hämnd. Det gjorde jag också ärligt talat.
Men det är så fel, sporten blir smutskastad helt i onödan när det blir såhär.
Många som kämpar för att visa sportens fina sida.
Connor borde tona ner cirkusen och koncentrera sig på att slåss istället.
Fantastisk fighter som garanterat kommer resa sig igen!

Jag är ju en av dom som borde ta en morgonkaffe innan jag postar på Ks tyvärr haha.

Vad tror ni, blir det en retur snart eller blir khabib avstängd?

Du har helt rätt faktist.
Khabib fans rättfärdigar hans agerande som hämnd. Det gjorde jag också ärligt talat.
Men det är så fel, sporten blir smutskastad helt i onödan när det blir såhär.
Många som kämpar för att visa sportens fina sida.
Connor borde tona ner cirkusen och koncentrera sig på att slåss istället.
Fantastisk fighter som garanterat kommer resa sig igen!
Jag är ju en av dom som borde ta en morgonkaffe innan jag postar på Ks tyvärr haha.
Vad tror ni, blir det en retur snart eller blir khabib avstängd?
Precis, det är onödigt. Särskilt efter en fight där man oftast visar respekt eller inget alls, oavsett vad som sagts innan.

Khabib & teamet lär bli straffade rätt rejält, speciellt hans team. Jag hade på känn att McGregor skulle förlora för att det genererar ännu mer pengar & intresse för rematchen, precis som i Diaz-matcherna. Blir spännande att se vad som händer framöver. :)

UFC är en cirkus precis som D.White vill ha det och McTapper är dess största pajas utan att ha gått en match på över två år. Nu försöker UFC spela chockade men det är ju de som har supportat pajasen. De flesta (alla?) organisationer/förbund/lag inom andra sporter hade tagit avstånd för länge sen från clownens förolämpningar om religion mm men det gör inte UFC för de vill ha cirkusen - det gör det ”intressant”. Detta betyder inte att Khabibs beteende är rätt på något sätt. Han borde straffas precis som alla andra men om UFC vill vara seriösa så borde de tygla clownen och sluta favorisera honom :)
Nej, UFC är en vinstdrivande business och där vet vi alla vad som gäller - money talks. McGregor säljer fighter/PPV som ingen annan och det går hem, givetvis favoriserar man den individ som dragit in mest pengar till bolaget. Dana säger att han inte bryr sig om PPV-siffrorna för innerst inne vet han hur bra denna gala sålde. På något sätt kommer man lyckas vända denna händelse till något man kan tjäna pengar på & göra bra PR av, precis som buss-incidenten.

Tråkiga fighters/personligheter promotar inte matcher och då säljer PPV dåligt, därav blir det sämre behandlade. Kolla på Woodley & Might Mouse. Its all about the Benjamins!

• Like
Reactions: Bas
Tillbaka
Topp