Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Conor gick ju på allt som man inte går på utifrån Khabibs kultur, handlar väl snarare om det respektlösa och gränslösa beteendet."Förolämpningar om religion"
Kan någon länka till vad McGregor sagt om Islam? Folk verkar gå på vad Khabib säger i presskonferensen efter, utan källkritik.
Conor förolämpade inte Islam en enda gång, det är nog Khabib som är extremt känslig. Conor är smart, han vet hur känslig punkt det är för muslimer runt omkring i världen och han vet att han har många muslimska fans."Förolämpningar om religion"
Kan någon länka till vad McGregor sagt om Islam? Folk verkar gå på vad Khabib säger i presskonferensen efter, utan källkritik.
Visar bara att (precis som Conor säger), dem är bakåtsträvande som beter sig som (o)djur efter matchen pga snack & respektlöshet.Conor gick ju på allt som man inte går på utifrån Khabibs kultur, handlar väl snarare om det respektlösa och gränslösa beteendet.
Exakt, dit jag ville få diskussionen också. Det med whiskeyn verkar vara det enda.Conor förolämpade inte Islam en enda gång, det är nog Khabib som är extremt känslig. Conor är smart, han vet hur känslig punkt det är för muslimer runt omkring i världen och han vet att han har många muslimska fans.
Kanske menar Khabib att Conor skämtade om att han inte drack och kallade honom för backwards cunt eller vad det var.
Hur som helst larvigt. Jag gillar att Khabib snackar skit i oktagonen medan han fightas.. det är bad ass.. men när domaren stoppat en fight skulle han bara hållit käften och gått därifrån. Hade varit så mycket bättre.
Nu har han fått nästan 3 miljoner nya followers på Instagram så kanske hjälpte skandalen honom trots allt. Vad vet jag
Kanske var Conor´s polare nere i publiken som skrek nåt nåt om hans religion. Som fick bägaren att rinna över. Brukar ju vara lite känsligt det där..."Förolämpningar om religion"
Det gjorde han, helt klart. Det hade jag också gjort om någon kom springandes mot mig i en redan hotfull situation. Khabibs tränade hade ju inte direkt intentionen av att skaka hand med Conor.
Eller det erkänt lättkränkta beteendet från andra hållet. Lätta knappar att trycka på. Taktiken slog dock bakut.Conor gick ju på allt som man inte går på utifrån Khabibs kultur, handlar väl snarare om det respektlösa och gränslösa beteendet.
Har redan diskuterats ett x antal gånger om du går tillbaka några sidor i tråden..Conor börjar slå först mot Khabibs tränare(?), långt innan någon i Khabibs team riktar sig in på Conor?
Ca 00:38 in i klippet när alla är på väg ut.
https://mobile.twitter.com/__ZME__/status/1048856935452352512?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1048856935452352512&ref_url=http://www.sportbible.com/ufc/news-khabib-nurmagomedovs-cousin-shows-off-injuries-from-ufc-229-melee-20181007
Att sucker puncha någon bakifrån hade kunnat förstöra hela ens karriär för gott. Helt otroligt att en professionell fighter egentligen inte lyckas släcka lyset på någon som är helt slut efter 4 ronders fighting och man springer fram och sucker punchar honom bakifrån. Finns otroligt många fighters som aldrig blir sig själva efter en dyngknock, får en "glashaka", CTE-besvär och dylikt.Är det bara jag som inte tycker det var så jävla farligt det som hände?
Inlägget jag citerade var en bara en sida bak, och där påstås det att Conors slag delades ut mot någon som var på väg mot honom.Har redan diskuterats ett x antal gånger om du går tillbaka några sidor i tråden..
Ah missade helt att du citerade någon. Sorry, my bad.Personen jag citerade skrev ju
Inlägget jag citerade var en bara sida bak, och där påstås det att Conors slag delades ut mot någon som var på väg mot honom.
Haha, fast jaha? Khabib, hans manager och några andra tjommar är redan nere i Conors corner och vevar för fulla och muggar och Khabibs kusin rusar dit för att troligtvis göra precis detsamma så jag ser inte riktigt poängen det argumentet.Conor börjar slå först mot Khabibs tränare(?), långt innan någon i Khabibs team riktar sig in på Conor?
Ca 00:38 in i klippet när alla är på väg ut.
https://mobile.twitter.com/__ZME__/status/1048856935452352512?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1048856935452352512&ref_url=http://www.sportbible.com/ufc/news-khabib-nurmagomedovs-cousin-shows-off-injuries-from-ufc-229-melee-20181007
För några månader sen gav Khabibs polare en uteliggare lite pengar för att denna ska göra armhävningar framför honom. Khabib la upp ett klipp på händelsen på sin Instagram, där man hör honom skratta åt händelsen i videoklippet. Innan denna händelse var jag ett stort fan av Khabib. Jag fascineras fortfarande av hans fightingstil och gillar han som fighter men min bild av honom har ändrats helt och hållet sen det hände.Conor må vara ett svin, men höjden av respektlöshet är att spotta på någon som ligger ner som man just vunnit över. Det är lägre än lägst. Där försvann min respekt för Khabib helt, och jag höll ändå på honom i denna fajt. Okontrollerbar hedersknyffe. Jag hoppas Conor täpper till spott-truten på honom i returen om det blir någon.
Kanske missat helt men vem har sagt att Khabib eller Conor betedde sig rätt?Att folk här inne försvara någon av Conor eller Khabib, gör att jag hoppar denna diskussionen. Detta är en sport och inte några idioter som slåss på gatan. Tragiskt att folk försöker hitta orsaker till varför deras "idiot" skall få göra som den vill...
Tack för mig
Kanske missat helt men vem har sagt att Khabib eller Conor betedde sig rätt?
Och ändå lägger du din tid i UFC-tråden och klagar på att vi som faktiskt följer UFC diskuterar med varandra? Doesn't compute...Menade att "han spottade på honom" eller "han säljer biljetter osv" eller "han sa saker om hans... " för att sen ursäkts sin idiots beteende... just detta som gjorde jag slutade följa UFC innan. Båda 2 är idioter för olika anledningar och borde stängas av och deras vänner borde stängas av med...
Det är ju en fighter du pratar om. Om man bara sväljer och sväljer så kommer man tillslut att kräkas, synd bara att Khabib inte poundade på Conor tillräckligt i ringen för att få upp allt.Eller det erkänt lättkränkta beteendet från andra hållet. Lätta knappar att trycka på. Taktiken slog dock bakut.![]()
"Apan" gjorde det han skulle i oktagonen. Däremot gjorde han annat utanför som han inte borde.Att han beter sig som en apa i oktagonen var lågt men det kan jag ändå förstå skulle kunna hända med tanke på adrenalinet under fighten.
Jag får "alla 'såna' är likadana"-vibbar...inte ska vi ta diskussionen dit?Men uteliggarincidenten visade mig var hans hjärta egentligen ligger. Men visst, man kan självklart inte anta att kulturen i Dagestan/Ryssland är exakt likadan som den är i västvärlden. Där borta är det väl säkert ingen big deal.
Haha, vrid inte på detta nu.. Min avsikt var att "försvara" Khabib och inte trycka ner hans folkgrupp. Min poäng var att för oss kanske det är totalt ofattbart att någon skulle lägga upp något sånt klipp, men i deras värld kanske det inte är det.Jag får "alla 'såna' är likadana"-vibbar...inte ska vi ta diskussionen dit?
.. och att jag använde ordet apa har inget med hans ursprung att göra. Kallade Conor för precis samma sak när han betedde sig som en idiot."Apan" gjorde det han skulle i oktagonen. Däremot gjorde han annat utanför som han inte borde.
Haha, vrid inte på detta nu.. Mint avsikt var att "försvara" Khabib och inte trycka ner hans folkgrupp. Min poäng var att för oss kanske det är totalt ofattbart att någon skulle lägga upp något sånt klipp, men i deras värld kanske det inte är det.
Argument? Jag tar inte någon sida här, utan vill bara klargöra händelseförloppet.Haha, fast jaha? Khabib, hans manager och några andra tjommar är redan nere i Conors corner och vevar för fulla och muggar och Khabibs kusin rusar dit för att troligtvis göra precis detsamma så jag ser inte riktigt poängen det argumentet.
Ja, det är fakta men det betyder inte att det försvarar någons beteende. Utan att det är just det, fakta.Menade att "han spottade på honom" eller "han säljer biljetter osv" eller "han sa saker om hans... " för att sen ursäkts sin idiots beteende... just detta som gjorde jag slutade följa UFC innan. Båda 2 är idioter för olika anledningar och borde stängas av och deras vänner borde stängas av med...