• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Tycker stilen på Conor påminner lite om den gamla boxaren Prince Naseem. Kaxig som få innan matcherna och lite udda öppen boxarstil. Men det funkar ju inte riktigt att vara superkaxig om man börjar förlora. Naseem har ju 37-1 i record vilket får anses vara riktigt bra. Conor börjar ju tappa lite nu. Man får väl se om han fortsätter eller om han ska satsa på att sälja Whiskey och vara med i filmer eller nåt framöver... :)
Tycker endå Prince Nassim höll en mycket högre nivå än Connor på den tiden.
Är man stor i orden så får man vara kung i ringen som du säger :)

Haha, var var ni innan matchen alla Khabib-casuals? Jävla twerps. Vem hade kunnat tänka sig att jag skulle se fram emot att se Tony sänka in en D'arce på råttan.
Jag var här innan och efter. :)

Skillnaden är att Connor gör en massa före matcherna, men är professionell efter. Khabib beter sig som en förortsligist som ska ta hämnd för en frispark, på parkeringen efter förlust i fotbollsmatchen i division 8. Man behöver varken vara för Connor eller mot Khabib för att skilja på vad som sker före och efter matcher.
Men please. Conor hoppade själv in i ringen i en organisation han inte tillhör, slappade en funktionär, puttade domaren och trampade nästan omkull killen som nyss blivit knockad, utan repressalier. Han hoppade även ut för att konfrontera Aldo tidigare. Jag tycker inte det var några konstigheter från Khabibs sida. Han var lugn hela veckan och tog emot allt vulgärt skitsnack så att matchen ej var i fara. Efter matchen får han höra massa smutsigt från Dillon Danis som står och skriker mot honom och hoppar ut från buren. Danis sa ju tidigare att de bara snackar och inte vågar göra något, hoppas han blev nöjd nu då iaf.

Sen langar Conor ett slag först mot Abubakar tror jag det var och får tillbaks av Tukhugov. Tycker det är på tok för många crybabies som följer MMA nowadays. Det är cagefighting ffs.

Conor var även på väg ur buren och först att langa slag mot team Khabib.

Senast ändrad:
Okej, tack för klargörandet. På väg ut ur oktagonen... för att puckla på hans team, ja. :hilarious:
Nu är det du som spekulerar. Hans plan kunde lika gärna vara att stoppa Khabib? Eller kanske var han pissnödig och skulle på toa? Eller så var han hungrig och skulle köpa en varmkorv?

Nivån blir lätt låg när man ska börja spekulera. Låt oss hålla oss till faktan.

Tycker endå Prince Nassim höll en mycket högre nivå än Connor på den tiden.
Är man stor i orden så får man vara kung i ringen som du säger :)
Kommer inte ihåg så mycket men minns att han boxades jävligt udda och var kaxig som få. Men som sagt, om man vinner konstant så funkar det ju. Men om man börjar förlora sina matcher så börjar det se rätt illa ut. McGregor ligger ju på 21-4 nu. Fortfarande bra, men inte spektakulärt...

• Like
Reactions: Bas
Har vi några fighters här föresten?

Själv har jag kört Boxning och MMA i många år, testat lite shootfighting och wing chung också.

Tänk en KS fight gala med medlemmar där intäkter går till BCF :)
Haha, när det var länge sen, thai- och kickboxning. Men det blir för mycket blåmärken och skador för min del. Var alldeles för medioker. Nu är det gymmet istället. :)

• Like
Reactions: Bas
Så för att sammanfatta: Grym gala. Grymma fighter. Tony vs Pettis var ju sinnessjuk och värd priset bara den. Sedan om vi ska snacka Khabib Connor så är det hela ganska enkelt:
Connor attackerar Khabib i New York, gör det säkerligen i ett försöka att promota den framtida fighten men dåligt omdöme gör att det hela ballar ur fullständigt. Det som sker efteråt är viktigt att komma ihåg: Connor blir åtalad. Connor blir stämd. Connor förlorar miljoner i skadestånd. Connor tar sitt straff utan tjafs.
Under uppspelet till gårdagens fight är Connor sitt vanliga jag; förolämpande, hysterisk och till synes helt skogstokig.
Fighten i sig är helt enkelt sån att Khabib dominerar. Connor gör sitt allra nästa men jag tror att luften gick ur honom när Khabib nästan knockar honom. Khabib vinner. Fair and square. Sedan skriker en av Connors träningspartners glåpord till Khabib och det rinner över fullständigt. Khabib hoppar över stängslet och när alla har fokus ditt hoppar två från det ryska teamet över på andra sidan med avsikt att prygla Connor som försvarar sig.
Khabib’s åsikt verkar vara att det faktum att Connor förolämpade honom är skäl till uppförandet. Det är det INTE! Det är i vem som helst fulla rätt att säga precis VAD dom vill om dig, om din familj, din religon whatever. Det kallas yttrandefrihet. Det faktum att Khabib inte verkar förstå det och att Connor endast verkar vara intresserad av en rematch säger en hel del om båda männen.

Du har nog fått det här med yttrandefrihet om bakfoten.

Om Khabib blir avstängd av Nevada, gäller det då bara i Nevada eller i hela UFC eftersom UFC utgår från Nevada?

Själv har jag kört Boxning och MMA i många år, testat lite shootfighting och wing chung också.

Haha tyvärr inte mer än på hobby-nivå.

Men har följt MMA sen Pride-dagarna. Tappade intresset lite när Pride dog, men följde ändå de stora på regular basis (Jon Jones, Anderson Silva, GSP etc). Måste erkänna att Conor var den som fick tillbaka mitt intresse till 100% igen. Det var han som gjorde att jag även började följa alla "halvkassa" icke-PPV galor.

Tycker stilen på Conor påminner lite om den gamla boxaren Prince Naseem. Kaxig som få innan matcherna och lite udda öppen boxarstil. Men det funkar ju inte riktigt att vara superkaxig om man börjar förlora. Naseem har ju 37-1 i record vilket får anses vara riktigt bra. Conor börjar ju tappa lite nu. Man får väl se om han fortsätter eller om han ska satsa på att sälja Whiskey och vara med i filmer eller nåt framöver... :)

Fast till Connors försvar får man väl ändå lägga till att torskarna har kommit i ”fel” viktklass eller i fel sport.
Men ja, han borde tona ner sin attityd jävligt mycket.
Själv tror jag att han föredrar att tjäna pengar passivt, framför att jobba för dessa.
Pengarna för honom har ett mycket högre värde än sporten och äran.
Han har blivit en affärsman och är inte så mycket fighter längre.

E5AF96EF-119C-4C1D-8D1E-4687391C5C17.gif

När team Khabib kommer hem till pappa.

Fast till Connors försvar får man väl ändå lägga till att torskarna har kommit i ”fel” viktklass eller i fel sport.
Men ja, han borde tona ner sin attityd jävligt mycket.
Själv tror jag att han föredrar att tjäna pengar passivt, framför att jobba för dessa.
Pengarna för honom har ett mycket högre värde än sporten och äran.
Han har blivit en affärsman och är inte så mycket fighter längre.
Ok, vad är hans ursprungliga viktklass egentligen? Får erkänna att jag inte vart så insatt i UFC på senare år. Men efter helgens gala och dom andra matcher som gick så har mitt intresse vaknat igen. (Tycker fortfarande att gamla klassiska K1 var snäppet roligare att titta på).

Men jag håller med, känns som han håller på att bygga upp sitt varumärke. Vilket är rätt smart. Att vara fighter är inte speciellt hälsosamt i längden...

Ok, vad är hans ursprungliga viktklass egentligen? Får erkänna att jag inte vart så insatt i UFC på senare år. Men efter helgens gala och dom andra matcher som gick så har mitt intresse vaknat igen. (Tycker fortfarande att gamla klassiska K1 var snäppet roligare att titta på).

Men jag håller med, känns som han håller på att bygga upp sitt varumärke. Vilket är rätt smart. Att vara fighter är inte speciellt hälsosamt i längden...
Innan fighten mot Khabib sa de flesta att 155 är Conor's "naturliga" och bästa viktklass... Kolla bara vad han gjorde med Eddie.. ingen har gjort så med Eddie. Dana har sagt flera gånger att han aldrig mer vill se Conor slåss i 145.

Jag tror faktiskt Conor tar de flesta i 155-divisionen. Man ska inte jämföra hela divisionen med Khabib ..

Lite thai och boxning förut men idag blir det som mest lite säck, mittsar och sparring med brorsan, när lusten faller på vid sidan av kroppsbyggningen och bänkpressen.

Men jag på är på! Anyone, anywhere, anytime, any weightclass! I'll never shy away from a challenge! :cool:

@Bas vs. @Notorious Niklas for the Open-Weight Championship of the world! Make it happen, Hook och Leben!
Tar @snoozarn Danis och @azcii Lobov i min corner!
giphy.gif

Lite thai och boxning förut men idag blir det som mest lite säck, mittsar och sparring med brorsan, när lusten faller på vid sidan av kroppsbyggningen och bänkpressen.

Men jag på är på! Anyone, anywhere, anytime, any weightclass! I'll never shy away from a challenge! :cool:

@Bas vs. @Notorious Niklas for the Open-Weight Championship of the world! Make it happen, Hook och Leben!
giphy.gif
Gåååshud :D
All in! Kör

Gåååshud :D
All in! Kör

giphy.gif
PuLGeQH.png

giphy.gif

Tillbaka
Topp