• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Har vi några fighters här föresten?

Själv har jag kört Boxning och MMA i många år, testat lite shootfighting och wing chung också.

Tänk en KS fight gala med medlemmar där intäkter går till BCF :)
Tränar thaiboxning, började med kickboxning typ 2010 och höll på med det i kanske 5-6 år och har kört ren thaiboxning sen dess.

• Like
Reactions: Bas
Till och med på mitt jobb har folk börjat diskutera Khabib-Conor pga scenerna efter fighterna. Kanske är Dana lite nöjd ändå :D

Conor förolämpade inte Islam en enda gång, det är nog Khabib som är extremt känslig. Conor är smart, han vet hur känslig punkt det är för muslimer runt omkring i världen och han vet att han har många muslimska fans.

Kanske menar Khabib att Conor skämtade om att han inte drack och kallade honom för backwards cunt eller vad det var.

Hur som helst larvigt. Jag gillar att Khabib snackar skit i oktagonen medan han fightas.. det är bad ass.. men när domaren stoppat en fight skulle han bara hållit käften och gått därifrån. Hade varit så mycket bättre.

Nu har han fått nästan 3 miljoner nya followers på Instagram så kanske hjälpte skandalen honom trots allt. Vad vet jag
Exakt, dit jag ville få diskussionen också. Det med whiskeyn verkar vara det enda.
Ja och religiös eller inte. Vilken motståndare skulle ta emot Conor's whiskey? Det tjänar ju bara Conor på. Så att säga att Khabib ville inte dricka pga. Religiösa skäl så kan vi ju lägga till att det hade han eller ingen annan gjort.

Så för att sammanfatta: Grym gala. Grymma fighter. Tony vs Pettis var ju sinnessjuk och värd priset bara den. Sedan om vi ska snacka Khabib Connor så är det hela ganska enkelt:
Connor attackerar Khabib i New York, gör det säkerligen i ett försöka att promota den framtida fighten men dåligt omdöme gör att det hela ballar ur fullständigt. Det som sker efteråt är viktigt att komma ihåg: Connor blir åtalad. Connor blir stämd. Connor förlorar miljoner i skadestånd. Connor tar sitt straff utan tjafs.
Under uppspelet till gårdagens fight är Connor sitt vanliga jag; förolämpande, hysterisk och till synes helt skogstokig.
Fighten i sig är helt enkelt sån att Khabib dominerar. Connor gör sitt allra nästa men jag tror att luften gick ur honom när Khabib nästan knockar honom. Khabib vinner. Fair and square. Sedan skriker en av Connors träningspartners glåpord till Khabib och det rinner över fullständigt. Khabib hoppar över stängslet och när alla har fokus ditt hoppar två från det ryska teamet över på andra sidan med avsikt att prygla Connor som försvarar sig.
Khabib’s åsikt verkar vara att det faktum att Connor förolämpade honom är skäl till uppförandet. Det är det INTE! Det är i vem som helst fulla rätt att säga precis VAD dom vill om dig, om din familj, din religon whatever. Det kallas yttrandefrihet. Det faktum att Khabib inte verkar förstå det och att Connor endast verkar vara intresserad av en rematch säger en hel del om båda männen.
Bra smamanställning förutom att du missar att Conor blir påhippad av Khabibs 2 polare just för han nitar Khabibs tränare FÖRST när hans tränare försöker hoppa över staketet och stoppa Khabib.

Kan inte låta bli att posta lite mer roliga bilder som cirkulerar internet efter matchen:

FB_IMG_1538932873433.jpg

FB_IMG_1538992448836.jpg

FB_IMG_1538933305076.jpg

FB_IMG_1538992420397.jpg

Jag var här innan och efter. :)

Men please. Conor hoppade själv in i ringen i en organisation han inte tillhör, slappade en funktionär, puttade domaren och trampade nästan omkull killen som nyss blivit knockad, utan repressalier. Han hoppade även ut för att konfrontera Aldo tidigare. Jag tycker inte det var några konstigheter från Khabibs sida. Han var lugn hela veckan och tog emot allt vulgärt skitsnack så att matchen ej var i fara. Efter matchen får han höra massa smutsigt från Dillon Danis som står och skriker mot honom och hoppar ut från buren. Danis sa ju tidigare att de bara snackar och inte vågar göra något, hoppas han blev nöjd nu då iaf.

Sen langar Conor ett slag först mot Abubakar tror jag det var och får tillbaks av Tukhugov. Tycker det är på tok för många crybabies som följer MMA nowadays. Det är cagefighting ffs.

Conor var även på väg ur buren och först att langa slag mot team Khabib.
Du citerar mitt svar till en annan medlem som ansåg att om det varit Connor som betett sig som Khabib hade ingen brytt sig. Sedan ger du exempel på hur Connor har betett sig i olika sammanhang, det enda av exemplen du tar upp som rör ”promotande” av en fight är väl om jag inte missförstått att han konfronterat Aldo efter en vinst i octagonen, något de flesta gör när dom har bältesinnehavaren sittandes vid ringside. Jag står inte bakom något av alla korkade saker Connor gjort, varken i eller utanför ringen, men det var inte heller poängen. Poängen är hur Khabib betedde sig, och att ”spelet” nu för tiden i UFC, och speciellt i Connors matcher, är fyllt av skitsnack och påhopp innan. Det får men liksom gilla på den nivån. På samma sätt som hockey eller fotbollsspelare inte gör upp på parkeringen efter match anser jag inte heller det ska ske i andra sporter. Du är fri att tycka helt olika, men du behöver inte citera mig om du inte läst vad jag svarade på, det blir bara konstigt. Pease B :heart:

Jag tyckte det var fett att se lite fight utanför fighten... Tycker både Mcgregor och Khabbe är badass fighters och deras beteende är halva underhållningen.... Påminner lite om Pridetiden med backstagefighter och beefs... Hade varit kul om Artem och Zabit kunde mötas med!

Du citerar mitt svar till en annan medlem som ansåg att om det varit Connor som betett sig som Khabib hade ingen brytt sig. Sedan ger du exempel på hur Connor har betett sig i olika sammanhang, det enda av exemplen du tar upp som rör ”promotande” av en fight är väl om jag inte missförstått att han konfronterat Aldo efter en vinst i octagonen, något de flesta gör när dom har bältesinnehavaren sittandes vid ringside. Jag står inte bakom något av alla korkade saker Connor gjort, varken i eller utanför ringen, men det var inte heller poängen. Poängen är hur Khabib betedde sig, och att ”spelet” nu för tiden i UFC, och speciellt i Connors matcher, är fyllt av skitsnack och påhopp innan. Det får men liksom gilla på den nivån. På samma sätt som hockey eller fotbollsspelare inte gör upp på parkeringen efter match anser jag inte heller det ska ske i andra sporter. Du är fri att tycka helt olika, men du behöver inte citera mig om du inte läst vad jag svarade på, det blir bara konstigt. Pease B :heart:
Jag kommenterar dina påståenden. Exakt, folk hade bara sagt att han var GOAT om det gällde Conor.
Jo visst, man adresserar dem från ringen eller bjuder in dem. Conor hoppade ju dock ut och började löpa mot Aldo så massa vakter fick gå emellan medan han hetsade. Nu är det dock bevisat att Conor var på väg ut och slog första slaget.

Ingen har snackat om någon parkeringsplats. Hockeyspelare slänger dock av sig handskarna och börjar svinga utan att sporten har dött. Sporten vi följer handlar dock om att bokstavligen skada sin motståndare så varför hetsa upp sig för lite gruff efter en känslosam match? Om det kan bli bråk/tjafs i tennis så kan det såklart i MMA. Det har hänt tidigare (du skulle följt bl.a. Pride) och det kommer hända igen, förstår inte varför alla grinar.

Jag tänker att om man inte klarar av att höra sådana saker och hålla sig inom regelverket för vad som är tillåtet vid en fight så borde läxan vara att man inte har i sporten att göra överhuvudtaget. Det är en del av spelet och har varit i över 100 år.

Ja herrejävlar. Att trash-talka är ju en stor del av elitidrott, i synnerhet i USA. Minns när jag var 14 och mötte ett delstatslag i hockey från USA. Innan första periodslut hade i princip hela laget avkunnat vilka sexuella akter de avsåg att utföra på min mor. Vilket är rätt roligt eftersom hon har väldigt många talanger och färdigheter men kanske inte är superduper-bildskön. :)
Har kompisar som spelat Basket i USA (samma sak där, trash talk är legio).

Lättkränkt är inte en jättebra egenskap på högsta elitnivå. Kudos att han ändå lyckades hålla ihop det under matchen - en sämre idrottsman hade tappat det och blottat sig.
Men det finns en typ av killar som har väldigt lätt att "försvara sin heder". Där "respekt" är superviktigt. Khabib tillhör tydligen det släktet.

Är Fedor fortfarande lika dominerande som han var i Pride?
Haha, vilken fråga :D Bara googla in på hans wikipediasida och se för dig själv .. :D

Hans egna ord inför Mitrione-fighten : "Jag tränar inte längre inför mina fighter. Jag lämnar det i Guds händer"

Han kommer ändå alltid vara en av mina absoluta favoriter. <3

Tillbaka
Topp