MisterStefan
Basic
Möjligt, som med alla sporter som finns. Men, man är oskyldig till man bevisats motsatsen.Jag TROR endå att doping är ganska vanligt i fighter kretsarna. Tyvärr.
Eller har jag fel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Möjligt, som med alla sporter som finns. Men, man är oskyldig till man bevisats motsatsen.Jag TROR endå att doping är ganska vanligt i fighter kretsarna. Tyvärr.
Eller har jag fel?
Jag TROR endå att doping är ganska vanligt i fighter kretsarna. Tyvärr.
Eller har jag fel?
Det stämmer inte. Konstigt uttalande om du själv tränar på Pan med Omar? Flera vanliga preparat kan dessutom ge utslag. Typ proteinpulver.Skulle nog säga att 80% ligger på när det kommer till den nivån och UFC, Bellator m,m.
Det gäller att matcha perioderna rätt så dem klarar kontrollerna. Vissa har ju misslyckats flera gånger. Kan vara svårt att ha koll på hur mycket du har kvar i kroppen då dessa värden kan diffa från gång till gång, även om du legat på lika länge och samma mängd som tidigare.
Det stämmer inte. Konstigt uttalande om du själv tränar på Pan med Omar? Flera vanliga preparat kan dessutom ge utslag. Typ proteinpulver.
Du får det att framstå som om din åsikt skulle vara fakta. Det är en siffra du bara tagit ur luften.Jag har tränat med Omar, jag tränar inte med Omar nu. Det framgår om du läser min post. Vad är det som inte stämmer? Jag har ingen specifik siffra att ge dig, det finns inte. Min åsikt är att ca 80% ligger på som fightas på den nivån. Och rörande andra prep som kan ge utslag, varje fighter är själv ansvarig för vad han stoppar i sig, det vet ju du med. Finns inga ursäkter.
Du får det att framstå som om din åsikt skulle vara fakta. Det är en siffra du bara tagit ur luften.
Det stämmer inte. Konstigt uttalande om du själv tränar på Pan med Omar? Flera vanliga preparat kan dessutom ge utslag. Typ proteinpulver.
UFC har ju USADA. Där dom kommer på oannonserat besök till din bostad typ fyra på morgonen och ber om ditt piss. Antalet fighters som åkt ditt sedan UFC började anlita USADA är ju hyfsat många. Så det är nog ganska svårt att mygla. Dock inte omöjligt.Skulle nog säga att 80% ligger på när det kommer till den nivån och UFC, Bellator m,m.
Det gäller att matcha perioderna rätt så dem klarar kontrollerna. Vissa har ju misslyckats flera gånger. Kan vara svårt att ha koll på hur mycket du har kvar i kroppen då dessa värden kan diffa från gång till gång, även om du legat på lika länge och samma mängd som tidigare.
UFC har ju USADA. Där dom kommer på oannonserat besök till din bostad typ fyra på morgonen och ber om ditt piss. Antalet fighters som åkt ditt sedan UFC började anlita USADA är ju hyfsat många. Så det är nog ganska svårt att mygla. Dock inte omöjligt.
Ojdå, det var ju ett par st...Ja det är rätt många som åkt dit, fast jag kan inte svara på om det var före eller efter UFC började anlita USADA.
Här är en lista på ett gäng fighters som antingen har:
- Blivit avstängda inom sport för positivt resultat.
- Själva erkänt att dem använt "illegal performance-enhancing drugs".
- Blivit dömda i domstol för samma som ovan.
- Blivit avstängda för att dem inte gjort det obligatoriska testet.
Thiago Alves
Viscardi Andrade
Ali Bagautinov
Josh Barnett
Phil Baroni
Vitor Belfort
Joey Beltran
David Bielkheden
Stephan Bonnar
Brian Bowles
Diego Brandão
Alex Caceres
Cynthia Calvillo
Cortney Casey
Kevin Casey
Rafael Cavalcante
Donald Cerrone
Kit Cope
Wesley Correira
Mirko Cro Cop
Cris Cyborg (Fruktansvärt otippat)
Carina Damm
Edwin Dewees
Nick Diaz
Robert Drysdale
Brian Ebersole
Ashlee Evans-Smith
Jessica Eye
Carlos Diego Ferreira
Jon Fitch
Hermes França
Riki Fukuda
Kelvin Gastelum
Louis Gaudinot
Fernando Gonzalez
Lyman Good
Royce Gracie
Melvin Guillard
Dennis Hallman
Pat Healy
Dave Herman
James Irvin
Lavar Johnson
Jon Jones
Mark Kerr
Cung Le
Chris Leben
Andrea Lee
Kimo Leopoldo
Brock Lesnar
Héctor Lombard
Lyoto Machida
Islam Makhachev
Rony Mariano Bezerra
Nate Marquardt
Doug Marshall
Tim Means
Yancy Medeiros
Gilbert Melendez
Chad Mendes
Frank Mir
Jeff Monson
Augusto Montaño
Johnnie Morton
Pedro Munhoz
Paweł Nastula
Emanuel Newton
Alexandre Franca Nogueira
Brian Ortega
Alistair Overeem
Rousimar Palhares
Karo Parisyan
B.J. Penn
Jessica Penne
Robbie Peralta
Vinicius Queiroz
Jessica Rakoczy
Kevin Randleman
Jason Reinhardt
Mike Richman
Matt Riddle
Francisco Rivera
Yoel Romero
Ben Rothwell
Junior dos Santos
Ken Shamrock
Sean Sherk
Jake Shields
Alexander Shlemenko
Kirill Sidelnikov
Anderson Silva
Antônio Silva
Thiago Silva
Wanderlei Silva
Dennis Siver
Kimbo Slice
Chael Sonnen
George Sullivan
Tim Sylvia
Thiago Tavares
Jesse Taylor
Gleison Tibau
Francisco Trevino
Jim Wallhead
Ja det är rätt många som åkt dit, fast jag kan inte svara på om det var före eller efter UFC började anlita USADA.
Här är en lista på ett gäng fighters som antingen har:
- Blivit avstängda inom sport för positivt resultat.
- Själva erkänt att dem använt "illegal performance-enhancing drugs".
- Blivit dömda i domstol för samma som ovan.
- Blivit avstängda för att dem inte gjort det obligatoriska testet.
Thiago Alves
Viscardi Andrade
Ali Bagautinov
Josh Barnett
Phil Baroni
Vitor Belfort
Joey Beltran
David Bielkheden
Stephan Bonnar
Brian Bowles
Diego Brandão
Alex Caceres
Cynthia Calvillo
Cortney Casey
Kevin Casey
Rafael Cavalcante
Donald Cerrone
Kit Cope
Wesley Correira
Mirko Cro Cop
Cris Cyborg (Fruktansvärt otippat)
Carina Damm
Edwin Dewees
Nick Diaz
Robert Drysdale
Brian Ebersole
Ashlee Evans-Smith
Jessica Eye
Carlos Diego Ferreira
Jon Fitch
Hermes França
Riki Fukuda
Kelvin Gastelum
Louis Gaudinot
Fernando Gonzalez
Lyman Good
Royce Gracie
Melvin Guillard
Dennis Hallman
Pat Healy
Dave Herman
James Irvin
Lavar Johnson
Jon Jones
Mark Kerr
Cung Le
Chris Leben
Andrea Lee
Kimo Leopoldo
Brock Lesnar
Héctor Lombard
Lyoto Machida
Islam Makhachev
Rony Mariano Bezerra
Nate Marquardt
Doug Marshall
Tim Means
Yancy Medeiros
Gilbert Melendez
Chad Mendes
Frank Mir
Jeff Monson
Augusto Montaño
Johnnie Morton
Pedro Munhoz
Paweł Nastula
Emanuel Newton
Alexandre Franca Nogueira
Brian Ortega
Alistair Overeem
Rousimar Palhares
Karo Parisyan
B.J. Penn
Jessica Penne
Robbie Peralta
Vinicius Queiroz
Jessica Rakoczy
Kevin Randleman
Jason Reinhardt
Mike Richman
Matt Riddle
Francisco Rivera
Yoel Romero
Ben Rothwell
Junior dos Santos
Ken Shamrock
Sean Sherk
Jake Shields
Alexander Shlemenko
Kirill Sidelnikov
Anderson Silva
Antônio Silva
Thiago Silva
Wanderlei Silva
Dennis Siver
Kimbo Slice
Chael Sonnen
George Sullivan
Tim Sylvia
Thiago Tavares
Jesse Taylor
Gleison Tibau
Francisco Trevino
Jim Wallhead
Ungefär så jag menade. Det har hänt i flera fall.Skulle proteinpulver ge utslag på dopingkontroller. Det här får du nog backa upp bättre ...
Möjligen att vissa pulver skulle vara kontaminerade av annat skit men proteinet självt kan inte ge utslag.
Ni som tror att majoriteten eller ens en stor del av eliten inom fysiska sporter är (o)dopade är ju ute och cyklar.
Det spelar ingen roll om det kommer till OS i simning, UFC, Tour de france eller världskuppen.
Olika typer av doping (Främst bloddoping) är ett faktum. Och mycket tyder på att majoriteten av dom tävlande brukar eller HAR brukat otillåtna prestationshöjande, preparat.
Jaja, det är inte ”dopingtråden”
Här diskuterades fighter och fighters innan. Ni får gärna ha er åsikt, självklart. Men ”dopingtråden” kanske skall startas då och inte tas längre i UFC tråden.
Det är väl ett diskussionsforum vi skriver på eller?
Och med tanke på hur många dopingskandaler som skett i UFC så är det väl ändå inte OT att prata om doping inom elitidrotten (Många fall i UFC) som skrevs ovan.
Så diskussionsunderlaget finns ju där.
Vad kan UFC som organisation göra för att positionera sig starkare MOT doping?
Ett ratingsystem över olika prestationshöjande medel? Där vissa preparat ger en livstids ban till idrottarna.
Dana Whites egna ord senaste presskonferensen (typ) : "I don't give a shit about PEDs. I leave everything in USADA's hands".Det är väl ett diskussionsforum vi skriver på eller?
Och med tanke på hur många dopingskandaler som skett i UFC så är det väl ändå inte OT att prata om doping inom elitidrotten (Många fall i UFC) som skrevs ovan.
Så diskussionsunderlaget finns ju där.
Vad kan UFC som organisation göra för att positionera sig starkare MOT doping?
Ett ratingsystem över olika prestationshöjande medel? Där vissa preparat ger en livstids ban till idrottarna.
Haha, hittade ett gammalt inlägg ... Kul att se tillbaka, så mycket som hänt sen dessSom väntat vann han fighten mot Eddie. Största överkörningen jag sett sen Silva mot Forrest (i en stor fight). Undra var vi får se MCG härnäst, han fightas ju som känt för pengar och för att öka sitt marknadsvärde.
Khabib vs Conor skulle vara en sjukt bra fight för mig personligen. Lyckas Conor hålla fighten ståendes så vinner han utan tvekan, kan säkert knocka Khabib på liknande sätt som Eddie. Får Khabib tag i Conor kan man nog räkna med att han tar ner honom och fullständigt kör över honom där. Tror därför inte Conor tar den risken, kan förstöra hans image rejält om han blir totalt manglad på marken. Jag gillar personligen Khabibs stil, men om vi ska vara ärliga så är han inte den typen av fighter som typiska Conor-hobbysupportrar gillar att titta på. Tror därför inte denna fight kommer hända.
Ferguson är nog också en tuff matchup för Conor pga reachen. Tror mer på denna fight i så fall, då båda med största sannolikhet kommer vilja stå upp.
Kan dock inte se någon annan lightweight störa honom, möjligtvis Barboza, och självklart Nate.
Säga vad man vill, men jag skulle faktiskt även vilja se Conor ge sig på welterweight. Torskar han (vilket han förmodligen kommer göra) så förlorar han inte så mycket på det, då ingen förväntar sig att han ska vinna där ändå. Vinner han så har han gjort någonting helt sjukt.
BREAKING: Per Dana White, "the fight is done" between Daniel Cormier and Derrick Lewis at UFC 230 on Nov. 3 in New York.
https://twitter.com/bokamotoespn/status/1049762555869057024?s=21
Hahahahahahahaha Wtf let's gooooo
SÅÅÅÅÅJA! LETS GO!BREAKING: Per Dana White, "the fight is done" between Daniel Cormier and Derrick Lewis at UFC 230 on Nov. 3 in New York.
Haha, oh my.. Uppvärmning för DC. Lewis behöver ju som sagt cash till huset så förstår honom.BREAKING: Per Dana White, "the fight is done" between Daniel Cormier and Derrick Lewis at UFC 230 on Nov. 3 in New York.
Släng in McGregor för en trilogi!
Det är väl det "alla" vill, även om jag gärna hade sett McGregor eller Diaz för den delen mot någon annan. För mig personligen är det tröttsamt med returmöten och ännu mer trilogimöten.Släng in McGregor för en trilogi!