• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Ungefär så jag menade. Det har hänt i flera fall.
https://www.usada.org/resources/nutrition/proteins-role-as-a-team-player/

Duger detta som uppbackning?

Vi droppar ämnet men nej, det där backar inte alls upp det. Det enda som nämnder ämnet är:

Due to the limited regulations of the dietary supplement industry, there is a risk of products being contaminated with sport-prohibited or unknown substances with or without the manufacturer knowing. There is no guarantee that the product contents match with those listed on the label.

Då handlar det bara om kontaminering och inte om att protein skulle ge utslag.
Däremot finns det exempel på elitnivå när tävlande uteslutit kött och ersatt det med proteinpulver för att säkerställa att man inte får i sig något förbjudet:

https://www.svd.se/kineser-avstar-kott-for-dopningsrisk

Kinesiska idrottare avstår från att äta kött fram till OS av rädsla för att få i sig dopningsmedel. I stället äter de proteinpulver och fisk för att få i sig tillräckligt med protein.

Det jag vill komma till är egentligen bara att proteinpulver är ofarligt. Men kolla vart det kommer från.

https://www.dailymail.co.uk/sport/m...r-Khabib-Nurmagomedov-fight-close.html?ito=ig

Summering: khabib hoppar ut octagon attackerar hans tränare aka rasisten som skriker "you fucking muslim rat" innan han bestämmer sig för att hoppa ut.
Conor springer efter nitar khabibs yränarepå staketet, därefter tror folk att han blir attackerad av khabibs polare vilket är sant MEN det har visat sig att Conor slog första slaget även här. Se ovan länk för bevis.

Slutsats: Conor är en pajas och startade allt inne i octagonen men fick smaka

Frågan är då om Dana bestämmer sig för att dra tillbaka avstängningen lifetime för khabibs polare, 1 av dom iaf just för att Conor gav första slaget

1082077A-FF96-42BC-94C6-08F901DCF44D.jpeg

Lets go boys! @snoozarn @azcii

Kanske bara är jag, men jag tycker Jon Jones har sumpat sina chanser att någonsin få tävla igen. Två gånger dopad borde ge livstid.
Okej, fast så är ju inte riktigt fallet, det vi vet är att han har visat positivt, var av den senaste gången var så mikroskopisk att det inte överhuvudtaget hade gjort någon som helst skillnad på hans normal tillstånd.

Eller vet du något som resterande värld inte vet?

Okej, fast så är ju inte riktigt fallet, det vi vet är att han har visat positivt, var av den senaste gången var så mikroskopisk att det inte överhuvudtaget hade gjort någon som helst skillnad på hans normal tillstånd.

Eller vet du något som resterande värld inte vet?

Jag vet att han har testat positivt två gånger, att han testat positivt innebär att han varit dopad. Han förstör sporten. Hur stor mängd spelar ingen som helst roll. Det räcker och han bör stängas av på livstid.

Senast ändrad:
Jag vet att han har testat positivt två gånger, att han testat positivt innebär att han varit dopad. Han förstör sporten. Hur stor mängd spelar ingen som helst roll. Det räcker och han bör stängas av på livstid.
Jag vet också att jag vill se han torska mot Gustafsson.. och jag vet också att jag vill se ett bälte till Sverige.. Men förstår din poäng såklart

Anledning till det korta straffet är ju att man helt klart kunde etablerar att han tog aldrig något medvetet eller i avsikt att fuska. Sedan kan man ju alltid ifrågasätta karlns omdöme när han inte är försiktig och stoppar i sig saker han inte har koll på till 100%
Vill också se Alex vinna men tror tyvärr inte det kommer att ske. Jones är för bra och förra gången bröt han helt klart Gustafssons vilja i sista ronden.

Anledning till det korta straffet är ju att man helt klart kunde etablerar att han tog aldrig något medvetet eller i avsikt att fuska. Sedan kan man ju alltid ifrågasätta karlns omdöme när han inte är försiktig och stoppar i sig saker han inte har koll på till 100%
Vill också se Alex vinna men tror tyvärr inte det kommer att ske. Jones är för bra och förra gången bröt han helt klart Gustafssons vilja i sista ronden.

Har för mig att JJ åkte för Turinabol. Det är inte en vanlig kontaminator i kosttillskott.
Mao - jag köper inte hans ”ursäkt”.

Lol, det betyder inte alls att han varit dopad, tasted supplements kan vara i lurad/ inte helt urtvättade kärl där dom gör kosttillskott som joe rogan säger tex.
Jag tror att dina fördomar kring Jon Jones påverkar ditt resonemang, du vill att han skall ha varit dopad därför säger du så här, men i själva verket har ingen aning.

• Like
Reactions: K-S
Har för mig att JJ åkte för Turinabol. Det är inte en vanlig kontaminator i kosttillskott.
Mao - jag köper inte hans ”ursäkt”.
Det är också ingenting man tar 2 dagar innan fighten, för det ger ingen effekt på en så kort tid, så jag vet då inte varför han skulle ha tagit det, då prov 1 som var det först tagna provet inte visade någonting, och prov två visade, och prov tre visade inte någonting.

Nu hotar Khabib med att lämna UFC om hans polare blir avstängd från UFC för all framtid. Blir intressant att se hur Dana White tar det. Misstänker att det inte funkar så bra...

Tillbaka
Topp