• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

snoozarn

Patek
2-Faktor
Nu hotar Khabib med att lämna UFC om hans polare blir avstängd från UFC för all framtid. Blir intressant att se hur Dana White tar det. Misstänker att det inte funkar så bra...
Löser alla Danas problem iaf. Khabib säljer inte direkt fighter, samt mtp hur Dana är tjenis med Trump så kan religion & ursprung spela större roll än vad vi tror.

Lättviktsbältet blir vacant, Tony vs Poirier.
 

Golbica

Omega
Synd att khabib lämnar ufc, dana lär ju aldrig gå med på att dra tillbaka avstängningen för hans polare.

Han ångrar nog nu i efterhand att han sa det han sa innan alla bevis kom fram, men kmr troligtvis inte ändra sitt beslut oavsett om han hade velat vilket jag gissar att han skulle.

Dock är han inte den som slutligen bestämmer utan han är bara anställd nuförtiden, vi får se vad ufc ägarna säger
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det är också ingenting man tar 2 dagar innan fighten, för det ger ingen effekt på en så kort tid, så jag vet då inte varför han skulle ha tagit det, då prov 1 som var det först tagna provet inte visade någonting, och prov två visade, och prov tre visade inte någonting.

Stämmer verkligen det där?
Normalt sett gör man ett A och ett B prov. Om A ger utslag gör man ett B om B inte visar spår av metaboliter så frikänns man.

Om Jones sista prov var rent hade han inte blivit avstängd alls tror jag ... (jag kan ha fel här men har vänner som tävlat på elitnivå pch blivit dömda för doping på A test och friade enligt ovan).
 

ScubaKing

Audemars
Lol, det betyder inte alls att han varit dopad, tasted supplements kan vara i lurad/ inte helt urtvättade kärl där dom gör kosttillskott som joe rogan säger tex.
Jag tror att dina fördomar kring Jon Jones påverkar ditt resonemang, du vill att han skall ha varit dopad därför säger du så här, men i själva verket har ingen aning.

Han är en skithög, vet inte hur mycket bevis på det du vill ha. Han var med i uppmärksammad bilolycka som han sedan dömdes för där en gravid kvinna på 20 år lämnades när Jones smet från brottsplatsen. Hon fördes sedan till sjukhus. Det är en av flera skandaler snubben varit inblandad i utöver två positiva doping tester. Så ja jag gillar honom inte, det bör inte du heller göra.....

"Inte helt urtvättade kärl där dom gör kosttillskott", Är du seriös? Killen har TVÅ gånger lämnat positivt test. Och detta skulle bero på ovan nämnda?!
 
Senast ändrad:

K-S

Rolex
2-Faktor
Han är en skithög, vet inte hur mycket bevis på det du vill ha. Han var med i uppmärksammad bilolycka som han sedan dömdes för där en gravid kvinna på 20 år lämnades när Jones smet från brottsplatsen. Hon fördes sedan till sjukhus. Det är en av flera skandaler snubben varit inblandad i utöver två positiva doping tester. Så ja jag gillar honom inte, det bör inte du heller göra.....

"Inte helt urtvättade kärl där dom gör kosttillskott", Är du seriös? Killen har TVÅ gånger lämnat positivt test. Och detta skulle bero på ovan nämnda?!
Att han är/varit och eller betett sig som en skithög är det väl knappast något tal om... Hoppas Alex vinner nu fan!
 

Lyfali

Cartier
Stämmer verkligen det där?
Normalt sett gör man ett A och ett B prov. Om A ger utslag gör man ett B om B inte visar spår av metaboliter så frikänns man.

Om Jones sista prov var rent hade han inte blivit avstängd alls tror jag ... (jag kan ha fel här men har vänner som tävlat på elitnivå pch blivit dömda för doping på A test och friade enligt ovan).
Dom tar två prov på samma gång, ifall ett skulle bli kontaminerat eller komma på villovägar,efter det tog dom ett till prov alltså ett tredje, som också var negativt i jones fall, och fram tills nu har han varit under utredning, och fick domen för någon vecka sedan, och det straff han fick var den tiden han redan suttit av.
 

Lyfali

Cartier
Han är en skithög, vet inte hur mycket bevis på det du vill ha. Han var med i uppmärksammad bilolycka som han sedan dömdes för där en gravid kvinna på 20 år lämnades när Jones smet från brottsplatsen. Hon fördes sedan till sjukhus. Det är en av flera skandaler snubben varit inblandad i utöver två positiva doping tester. Så ja jag gillar honom inte, det bör inte du heller göra.....

"Inte helt urtvättade kärl där dom gör kosttillskott", Är du seriös? Killen har TVÅ gånger lämnat positivt test. Och detta skulle bero på ovan nämnda?!
Att han varit en skitstövel är en helt annan femma, och har inte alls med dopingen att göra, jag försvarar honom inte för den saken, men då kan du likväl inte gilla varken Connor eller Khabib heller?.

Vad jones gör utanför UFC skiter jag på riktigt blanka fan i, det har inte med hans prestation i ringen att göra, om han nu skulle använda sig av prestationshöjande preparat visst då tycker jag det är lite synd, men när han började i ufc så gjorde till 80% det och jag gillade ufc även då och det var underhållande.

Men man får inte glömma att han är en av om inte den absolut bästa och mest dominanta fightern ufc någonsin sett, och jag njuter av att titta på han i ringen mycket mer än många andra fighters jag tittar på.

Och ja jag är seriös angående kärlen, Samma sak har hänt Guida och Josh Barnet, Så jag tror inte det är en omöjlighet.
 
  • Like
Reactions: K-S

azcii

Patek
2-Faktor
Att han varit en skitstövel är en helt annan femma, och har inte alls med dopingen att göra, jag försvarar honom inte för den saken, men då kan du likväl inte gilla varken Connor eller Khabib heller?.

Vad jones gör utanför UFC skiter jag på riktigt blanka fan i, det har inte med hans prestation i ringen att göra, om han nu skulle använda sig av prestationshöjande preparat visst då tycker jag det är lite synd, men när han började i ufc så gjorde till 80% det och jag gillade ufc även då och det var underhållande.

Men man får inte glömma att han är en av om inte den absolut bästa och mest dominanta fightern ufc någonsin sett, och jag njuter av att titta på han i ringen mycket mer än många andra fighters jag tittar på.

Och ja jag är seriös angående kärlen, Samma sak har hänt Guida och Josh Barnet, Så jag tror inte det är en omöjlighet.
Jag tycker det är skumt som DC säger att han tagit massor av kosttillskott och ätit precis allt möjligt under hela sin karriär och aldrig åkt fast, medan Jones åkt fast två gånger. Jag säger inte att Jon Jones 100% är skyldig, men om någon frågade mig vad jag skulle "bet the house" på skulle jag betta på att han var det.

 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Artem vill möta Tukhugov trots "avstängningen". Lobov med 13-14 (lol) mot Zubaira 18-4, båda kommer från en förlust. Vad säger vi? :woot:

En mini-fortsättning på Khabib - Conor där deras "kusiner" gör upp. Dana, make it happen!
 

azcii

Patek
2-Faktor
Artem vill möta Tukhugov trots "avstängningen". Lobov med 13-14 (lol) mot Zubaira 18-4, båda kommer från en förlust. Vad säger vi? :woot:

En mini-fortsättning på Khabib - Conor där deras "kusiner" gör upp. Dana, make it happen!
Tror att Conor och hans team verkligen innerligt hoppas att hela Khabibs gäng frias. Jag tror faktiskt inte Conor tar något superpersonligt. Han verkar vara en riktig chill snubbe
 
Tror att Conor och hans team verkligen innerligt hoppas att hela Khabibs gäng frias. Jag tror faktiskt inte Conor tar något superpersonligt. Han verkar vara en riktig chill snubbe
Mja, jag vet inte. Nu har jag ingen som helst aning om det ligger någon sanning i detta.
trululululu.png
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tror att Conor och hans team verkligen innerligt hoppas att hela Khabibs gäng frias. Jag tror faktiskt inte Conor tar något superpersonligt. Han verkar vara en riktig chill snubbe
Både ja & nej? Nu har det blivit mer än personligt med tanke på attacken efteråt, han är ju även en stolt irländare och vem låtar sig bli påhoppad utan repressalier? Eller så tar han det business och låter det redas ut i octagonen, tveksamt.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har jag fel om jag tror att Bellator är lite som Hockeyallsvenskan. Okej hockey men få som tittar?
Stämmer rätt bra. HA bjuder ofta på rolig hockey på precis samma sätt som Bellator bjuder på roliga matcher, ibland lite för många mismatches för att bygga upp prospects men det leder ofta till avslut och underhållning också så!
Bellator är up n' coming, visst är det lite gamla avdankade fighters osv men med tanke på satsningarna framöver kan det bli riktigt bra.

Deras tournament upplägg gör det hela mer intressant också. Galor i Europa som dessutom sänds "vår tid", dvs kvällstid och inte morgon/natt osv. Spännande tider!

 

azcii

Patek
2-Faktor
Har jag fel om jag tror att Bellator är lite som Hockeyallsvenskan. Okej hockey men få som tittar?
Nu är jag inte tillräckligt insatt inom hockey.. men jag skulle säga att det är som att jämföra t.ex. La Liga med den Turkiska ligan. Spelarna i den turkiska ligan är generellt sämre men du har en hel del stjärnor som Sneijder, van Persie och Samuel Eto'o som skulle kunna platsa i La Liga men som valde pengarna i Turkiet istället (typ Mousasi, Rory, Ben Henderson, Michael Chandler)..

Sen har du ju även de där riktigt gamla stjärnorna som absolut inte skulle hålla i UFC utöver dessa (Wanderlei Silva, Chael Sonnen, Frank Mir etc...)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Både ja & nej? Nu har det blivit mer än personligt med tanke på attacken efteråt, han är ju även en stolt irländare och vem låtar sig bli påhoppad utan repressalier? Eller så tar han det business och låter det redas ut i octagonen, tveksamt.
Som sagt, går det ut över hans familj är det en annan grej..

Men just det som hände i arenan tror jag han är beredd att se förbi för en rematch.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Dom tar två prov på samma gång, ifall ett skulle bli kontaminerat eller komma på villovägar,efter det tog dom ett till prov alltså ett tredje, som också var negativt i jones fall, och fram tills nu har han varit under utredning, och fick domen för någon vecka sedan, och det straff han fick var den tiden han redan suttit av.

Här har du hur det går till i Sverige:

https://www.rf.se/contentassets/ff56878bfa3b49279c7609e03a494c77/1703-dopingkontrollfolder.pdf

Borde det inte räckt med att hans ”B-prov” va cleant då?
 
Topp