• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

1AAA736B-9861-4902-B7AB-E675BFFA303A.jpeg

Oh, truck...!
Sacrifice #1 for Conor - Khabib :(

Att Jones skulle vara huvudmatchen under 230 var väl ingen skräll.
Spontant trodde jag att de skulle låta honom gå mot DC i tungvikt men nu verkar det ju som om det möjligen blir Gus i lätt tungvikt istället.
Om så är fallet blir det ju episkt!

När han inte boxats och slagits på stan menar du? ;-)
Detta är fighten som vi alla vetat kommer äga rum, inte minst Connor. Han har 100mill dollar på banken, han är den bästa affärsmannen i ufcs roster,Den där duden är inte direkt korkad. Jag lovar dig att han har haft de fetaste gubbarna som går att träna med, för denna fight i lätt över ett år för att kunna vinna och få alla att hålla käften om han lyckas ta bältet igen.

Det vettefan alltså... det verkar som att varenda brittisk 25-åring glider runt i fake-Patek och fake-RM tillsammans med designerkläder (av äkta vara dock) och flexar på Instagram, måste vara något nytt fenomen så jag tror det är något som han hakat på bara. Betvivlar starkt att Till skulle ha det ekonomiska utrymmet för en RM i dagsläget om han inte lägger varenda krona på klockor.

Det vettefan alltså... det verkar som att varenda brittisk 25-åring glider runt i fake-Patek och fake-RM tillsammans med designerkläder (av äkta vara dock) och flexar på Instagram, måste vara något nytt fenomen så jag tror det är något som han hakat på bara. Betvivlar starkt att Till skulle ha det ekonomiska utrymmet för en RM i dagsläget om han inte lägger varenda krona på klockor.

Tror dock han lätt lägger varenda spänn på en fläskig klocka så fort han får chansen. Lite som Jay Z så fint uttryckte det:"If you grew up with holes in your Zapatoes - You'd celebrate the minute you was having dough"
:D

Så kul med mycket inlägg :) Tror inte jag varit såhär hypad för en fight, någonsin. Hoppas ingen blir skadad bara.

Mina tankar som ett MMA-fan (som själv aldrig sysslat med MMA seriöst, endast på skoj):

Det som talar för Conor:
* Conor har utvecklats väldigt mycket sedan fighten mot Chad
* Conor har blivit mycket mer försiktig sedan fighten mot Chad
* Conor kommer vara större mot Khabib (155lbs) än han var mot Chad (145lbs). Vi får inte glömma att Dana själv sa att han inte vill se Conor slåss i featherweight divisionen längre efter en av hans weight cuts där han såg ut som ett skelett.
* Chad är en av de bästa i sin divison på takedowns. Khabib är (precis som du säger @TomasBStockholm) mer av en grinder som oftast tar ner sina fighters i clinchen, mot stängslet osv. Double legs/single legs är inte hans starka sida. Detta kombinerat med att Conor förmodligen har divisionens bästa fotarbete gör att jag tror att han kommer röra sig runt ganska smart.
* Jag vill tro att Conor tagit in rätt mycket resurser för att noggrant studera Khabib i flera månader nu, något han med största sannolikhet inte gjorde med Chad (som hoppade in i sista sek, fick inte en full camp)
* Jag tror att Conor kommer att träffa Khabib innan Khabib får ner Conor på marken.
* Khabibs svaghet är ståendes, där Conor är som allra bäst. Alla ronder startar dessutom ståendes.

Det som talar för Khabib:
* Obesegrad, 26-0-0
* Khabib har aldrig förlorat en rond i UFC. (Jag vet att många anser att han förlorade mot Tibau, men Tibau var ett anabolafreak och Khabib var ganska färsk då. Jag räknar knappt den fighten.)
* Aldrig sett Khabib "rocked" (jag anser att smällen han fick av MJ är överskattad). Lite som med Jon Jones. Tycker denna artikel är ganska intressant : https://www.sportsjoe.ie/mma/khabib-nurmagomedov-michael-johnson-conor-mcgregor-172975
* Har förmodligen bättre kondition än Conor
* Kan se framför mig att hans mål är att ta ner Conor första två ronderna och trötta ut hans armar rejält så att han knappt har någon kraft kvar
* Precis som Conor förberett sig för Khabib tror jag att Khabib förberett sig för Conor
* Khabibs styrka är på marken, där Conor är som allra sämst. Khabib är dessutom en av de bästa någonsin på marken.

Kan säkert fylla på med mer. Som sagt, fyfan vad taggad jag är :D
Conor är både snabbare, har bättre avståndsbedömning och har bättre timing.
Conor by KO.

Det kommer att bli mycket intressant. Till är ändå något av en fighter som gå framåt. Inte som Thompson som är alldeles för avvaktande och bara väntade på Tyron.
håller med, men man vet ju att Tyron är väldigt adaptiv till fighterna och vill han explodera så kan han ju hugga ner vem som helst med sina nävar. kommer vara intressant att se hur Till står sig mot ett grindgame som heter duga.

håller med, men man vet ju att Tyron är väldigt adaptiv till fighterna och vill han explodera så kan han ju hugga ner vem som helst med sina nävar. kommer vara intressant att se hur Till står sig mot ett grindgame som heter duga.
Ja. Jag tror att receptet är att pressa Tyron mot buren, så som Rory MacDonald gjorde. Dessutom, om Till klarar vikten, vilket övertag han har. Han är verkligen enorm för viktklassen.
maxresdefault.jpg

Nicco Montaño vs Valentina Shevchenko. Snacka om att ha oddsen mot sig, att Montaño vinner ger 8 gånger pengarna. Hon lär inte vinna. Hon kommer med största sannolikhet bli totalt dominerad. Men jag känner personligen att jag kan loosa en tusing. För märkligare saker har banne mig hänt inom mma.

Nicco Montaño vs Valentina Shevchenko. Snacka om att ha oddsen mot sig, att Montaño vinner ger 8 gånger pengarna. Hon lär inte vinna. Hon kommer med största sannolikhet bli totalt dominerad. Men jag känner personligen att jag kan loosa en tusing. För märkligare saker har banne mig hänt inom mma.
Ja men asså riktigt nice om du vinner pengar, men fy fan vad jag inte tror att någon annan än shevchenko går ut on top! xD

Ja men asså riktigt nice om du vinner pengar, men fy fan vad jag inte tror att någon annan än shevchenko går ut on top! xD
Ja. Känner lite som att jag har mer att vinna än förlora. Vinner shevchenko så har jag lossat 1000:- och det kan jag absolut leva med. Men förlorar hon, så kan jag ju bara kasta mig in i köp och sälj tråden. :)

Ja. Känner lite som att jag har mer att vinna än förlora. Vinner shevchenko så har jag lossat 1000:- och det kan jag absolut leva med. Men förlorar hon, så kan jag ju bara kasta mig in i köp och sälj tråden. :)
Ja men exakt, men för min del så känns det väldigt långt till köp o sälj. tittade på open workout och jag är ju inte imponerad av champs stand up xD om jag så säger.

Tillbaka
Topp