Köpt precis, här på KS? Grattis i så fall! Noterade nämligen precis en sån här på annons, kände av ett klart habegärBästa PO:n hittade tillbaka till mig! Sommaren är räddad!
![]()
![Hungry :hungry: :hungry:](/styles/baisik/xenforo/smilies/hungry.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpt precis, här på KS? Grattis i så fall! Noterade nämligen precis en sån här på annons, kände av ett klart habegärBästa PO:n hittade tillbaka till mig! Sommaren är räddad!
![]()
Japp!Köpt precis, här på KS? Grattis i så fall! Noterade nämligen precis en sån här på annons, kände av ett klart habegärNu är den i alla fall såld.
30-35 typ...äldre med 2500 verket ligger från 20-27 typ. Ligger ju en superfin o inte alls gammal på k&sHar spanat endel på en orange PO men jag har svårt att greppa prisbilden, sett allt mellan 15 och 35k begagnat.
Vad är rimligt pris på en orange 45'a 8500 med/utan papper ? .
Ja.motiverar 8500 verket verkligen den skillnaden i pris ?
Precis det går knappast jämföra. Hursomhelst är PO mycket smäll för pengenJa.
Det är inte bara verket som är bättre. Finish, länk, tavla m.m. Tyvärr tjock klocka men fördelarna överväger nackdelarna gentemot gamla 2500.
motiverar 8500 verket verkligen den skillnaden i pris ?
Dax att pröva gummit
![]()
![]()
Äntligen Helg oxå
![]()
Snygga. Men tycker det blir för mycket med alla minutmarkeringar både på tavlan & på bezeln. Onödigt mycket.Så - vad tycker vi preliminärt om de nya modellerna?
Själv tror jag att rent proportionsmässigt kommer den nya "standard"-PO'n på 43,5mm bli bättre balanserad kontra tjockleken än dagens 42mm PO8500, men jag är rädd för att det blir en för stor klocka oavsett.
Den mindre varianten på strax under 40mm vet jag inte riktigt om det kommer att vara någon höjdare på en sådan här semi-sport/semi-dressklocka. Tror att de måste ta väck glasbaksidan och göra klockan tunnare så vi slipper ha en tjock liten sak på handleden.
Själv tycker jag än så länge att det nya typsnittet på siffrorna på tavlan är för moderna och sportiga. Jag hoppas att det ser bättre ut i verkligheten sen.
Bifogar några bilder på ett par utvalda modeller. För mer information kring storlekar, alla 1000 olika varianter m.m får man googla lite själv då det är en djungel för mig än så länge.
![]()
![]()
![]()
![]()
Mest nyfiken på gmt'n, även om den inte väckt något riktigt habegär.Så - vad tycker vi preliminärt om de nya modellerna?
Själv tror jag att rent proportionsmässigt kommer den nya "standard"-PO'n på 43,5mm bli bättre balanserad kontra tjockleken än dagens 42mm PO8500, men jag är rädd för att det blir en för stor klocka oavsett.
Den mindre varianten på strax under 40mm vet jag inte riktigt om det kommer att vara någon höjdare på en sådan här semi-sport/semi-dressklocka. Tror att de måste ta väck glasbaksidan och göra klockan tunnare så vi slipper ha en tjock liten sak på handleden.
Själv tycker jag än så länge att det nya typsnittet på siffrorna på tavlan är för moderna och sportiga. Jag hoppas att det ser bättre ut i verkligheten sen.
Bifogar några bilder på ett par utvalda modeller. För mer information kring storlekar, alla 1000 olika varianter m.m får man googla lite själv då det är en djungel för mig än så länge.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tror det blir bra även om den är stor. Men PO ska vara stor. Det är ingen dressareSå - vad tycker vi preliminärt om de nya modellerna?
![]()
![]()
![]()
![]()
Så - vad tycker vi preliminärt om de nya modellerna?
![]()
![]()
![]()
![]()
Hade hellre sett en helsvart bezel på GMT, tycker samma om min gamla 25345000. Eller att man fick välja (som Rolex erbjuder). Vad värre är att det är ingen färg på GMT-visaren.Gillar verkligen GMT-varianterna. PO är den klockan som ALLTID ger mig ett ha-begär....skulle inte bli överraskad om det blir en till snart...min 5:e![]()
Tycker absolut inte att min PO känns 2007Tror det blir bra även om den är stor. Men PO ska vara stor. Det är ingen dressare
Dock tycker jag det är mycket tråkigt att Omega ska göra ca 1 mille varianter av varje modell....sen tycker jag orange känns 2007...
Bästa PO är ändå min
![]()
Den är fin. Hoppas även Omega har lite tålamod med sina urverk och modeller. Blir lite urholkat med för många referenser o nya urverk hela tiden. Kul med utveckling iofTycker absolut inte att min PO känns 2007
![]()
Finns inte så mycket alternativOm man ska köra gummi på sin PO 8500 men inte vill punga ut så mycket pengar som orginal kostar vad ska man köra då??
Haha! Där kom den, visste det.Nån som är sugen på att testa PO Liquid titan?
Tuff konkurrens i lådan nu så tyvärr får den lämna..är en grym klocka! Så nu har du chansen igenMen ?!?![]()
Skulle kanske fortsätta med dess bana sedan innan....hon har juh vandrat den vägen innanTuff konkurrens i lådan nu så tyvärr får den lämna..är en grym klocka! Så nu har du chansen igen![]()
Byter den mot min orangea och en bärs.Nån som är sugen på att testa PO Liquid titan?