Håller fullständigt med i dessa påståenden. Min flippades pga höjden, men klart att jag saknar pärlan. (Givetvis ett ex från parabellum)![]()
Haha, Parabellum, "Crazy Cat Lady" fast "Crazy PO Dude".
Jag ska inte säga aldrig, men jag tror faktiskt jag fått nog av PO8500 nu. Redan från början var jag inte riktigt vän med tjockleken och avsaknaden av microjustering av länken för att kunna bemästra en sån tung pjäs på ett hyfsat sätt.
Nu när jag sitter med en 116600 för tillfället, så inser jag hur mycket mer glädje det är i att bära en klocka som faktiskt sitter bekvämt, inte rör sig fram och tillbaka lika mycket, krona som gräver in etc. För att jämföra med en annan klocka som var mer som PO8500 i storleksjämförelse så kan jag säga att Sinn U1 satt mycket bättre än PO, detta tack vare en grym länkdesign, bättre friktion med klockbaksidan m.m.
PO8500 är min stora kärlek, men har alltid föredragit PO2500-designen före, men fördelarna med 8500 (nyare, inget akut servicebehov, bättre urverk etc) har alltid avgjort det.
Jag önskar att de gjorde nya Master Co-Ax PO'n mer lik gamla klassiska PO2500. Inte lika skrikig, mer nedtonad, bättre proportioner - och givetvis den legendariska oerhört vackra klockbaksidan.
Men men.. inom kort kanske det dyker upp en "Jag har ångrat mig, igen"-post här
Borde nog förresten sätta mig ner och skriva en recension om modellen, efter allt.