Olof Bergström
Basic
POC 9300 Titanium Liquid metal. Ser nästan svart ut i vissa vinklar. Här på både länken och ett nato camo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
din "kompis" mår nog inte så braJag gillar POn. Den är tuff!
Jag hade en kompis som ägde en, men sålde av motiveringen "älskade den. Men den passar fan inte till någonting. ".
Vad säger ni om det?
Fö
din "kompis" mår nog inte så bra![]()
Har haft en svart xl. Den enda klockan jag hittills ångrar att jag sålde.
Så du har båda idag? Blir det inte lite kaka på kaka?Förstår hur du känner. Har varit i valet och kvalet att göra mig av med min 2900.50.91 (här på länk) ett tag men ångrat mig i sista stund.
![]()
Istället för att sälja så skrapades tunnbotten och köptes den uppgraderade lillbrorsan 232.30.42.21.01.001
![]()
En härlig kombo och fantastiska klockor bägge!![]()
Nej, inte som jag ser det. Den ena är XL 45,5 mm med 2500 och den andra 42 mm med 8500. Olika kakor men båda lika godaSå du har båda idag? Blir det inte lite kaka på kaka?
Nya PO ser ju rätt ok ut i sitt "standard" utförande. Liquid metal bezeln gör den lite glansigare. 43.5 mm vilket ger den lite bättre proportioner. Gillar dock den nuvarande bättre då jag gillar 42mm samt den matta bezeln. Kan ju ändras när man väl ser den nya IRL. kommer flera nya varianter av gummi, hoppas de passar nuvarande PO
![]()
Det enda Rolex är bättre på är bezeln. Allt annat så bräcker PO'n sub/dwellern.Kunde leva ungefär 1 dygn utan min PO så jag köpte tillbaka den ;-)
Här är några bilder med en SD4000 i jämförelse:
AR vs. no AR:
![]()
Lume (1 minut efter laddning):![]()
En till:
![]()
Länk:
![]()
Hade gärna haft Rolex möjlighet till någon form av microjustering (glidelock hade ju smakat) på PO'n.Det enda Rolex är bättre på är bezeln. Allt annat så bräcker PO'n sub/dwellern.![]()
kommer på nya PO. själv har jag aldrig behövt det vare sig på mina omegor eller rollar...men visst kan det vara braHade gärna haft Rolex möjlighet till någon form av microjustering (glidelock hade ju smakat) på PO'n.
Har haft lite problem med passformen så för mig skulle det vara uppskattat.kommer på nya PO. själv har jag aldrig behövt det vare sig på mina omegor eller rollar...men visst kan det vara bra
Näe fler bilder i tråden...det handlar ju trots allt om PO
![]()
Har haft lite problem med passformen så för mig skulle det vara uppskattat.
Tyckte den bet ihop lite väl mycket när jag blev varm, testade att byta ut en halvlänk mot en hel (som ändå inte är så många mm i skillnad) men nu är det lite väl mycket bilhandlare kan jag känna.
Men länken är skön och det är mest jag som är gnällig.
Tack för tipset, kan absolut vara ett vettigt alternativ .Ett tips som jag läst flertalet gånger är att köpa en till halvlänk. Två halvlänkar: en mycket liten bit längre än en hellänk. Drygt att pynta ut extra pengar för att få en bra passform då man redan köpt en dyr klocka, jag vet. Men det kan vara en lösning.
På så vis får många till det perfekta mellanläget.
Lider också av samma problem som du annars. Jag har lite för löst (skönt dock nu när det är sommar och det snabbt blir klibbigt) snarare än för tight.
Välkommen...Äntligen får man vara med i den här tråden!
![]()
Välkommen...
Känn ingen sorg över @Parabellum han kommer snart nyktra till igen o ångerfullt komma krypande tillbaka![]()
Välkommen...
Känn ingen sorg över @Parabellum han kommer snart nyktra till igen o ångerfullt komma krypande tillbaka![]()
det är så det börjar...Blev lite orolig när han skickade ett pm idag för att kolla att allt var bra.
Trodde han skulle be om att få köpa tillbaka den... igen hehe!
PO 2201.50 med 2500 D urverketGrät nästan i bilen i regnet efter att ha lämnat över PO'n en sista gång till @Björklund igår ;-)
Nej då, nu blir det andra äventyr ett tag, alternativt nya PO i höst om jag kan komma överens med dess lite väl moderna stuk. Är sugen på PO2500 igen. Om man bara kunde hitta en BNIB från typ 2011..
Håller fullständigt med i dessa påståenden. Min flippades pga höjden, men klart att jag saknar pärlan. (Givetvis ett ex från parabellum)Hade hellre sett att de behöll 42mm som standard size men att de gjorde klockan lite tunnare för att få bättre proportioner. Klarar mig utan glasbaksida.
Gillar inte heller den glansiga bezeln. Matt gråsvart och maskulint skall det vara!